Guvernul a aplicat tehnica relansarii economice prin exercitii fizice. Jumatate din investitiile incepute in 2009 s-au dus in sport

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 11 februarie 2010, 13:26 Economie | Finanţe & Bănci

Autoritatile statului au alocat, anul trecut, pentru investitii noi circa 330 milioane lei (aprox.78,5 milioane de euro), potrivit unei informari a Guvernului transmisa la solicitarea HotNews.ro. Daca ar fi sa facem un top cu investitiile noi pentru care au fost alocati cei mai multi bani de la buget, pe primul loc s-ar afla cheltuielile legate de salile de sport (140 de milioane de lei), urmate de cele cu modernizarea DN 72 Gaiesti - Ploiesti (55 milioane lei)  si de cheltuielile cu constructia unor bazine de inot ( 43,2 milioane de lei). La polul opus, Guvernul a alocat cele mai mici sume (128 mii lei) pentru lucrarile de irigatii in amenajarea Biliesti, Slobozia, Ciorasti.

"Acestea sunt lucrari care raspund unor solicitari electorale, pe plan local, dar, din pacate, avem multe sali de sport, bazine sau chiar scoli care raman nefolosite", a declarat pentru HotNews.ro, Cristian Parvan, secretar general in cadrul Asociatiei Oamenilor de Afaceri (AOAR). Acesta considera ca Executivul ar trebui sa intocmeasca o lista "transparenta" cu toate investitiile prioritare. "Consideram ca ar trebui selectate lucrarile, este necesara o lista cu obiective pe care sa le poata termina", a precizat Parvan.

Acesta mai considera ca
 
Acestea sunt lucrari care raspund unor solicitari electorale, pe plan loca. Ar trebui selectate lucrarile, este necesara o lista cu obiective pe care sa le poata termina
 
 
Cristian Parvan, secretar general AOAR
exista sectoare importante pentru care nu exista proiecte de investitii. "In transportul feroviar, de exemplu, exista un singur proiect si acela este o harta de zgomot", a afirmat secretarul general al AOAR.  

Surse din Guvern au mai precizat pentru HotNews.ro ca totalul investitiilor (noi cat si vechi) s-a ridicat la 31,08 miliarde lei (aprox.7,3 miliarde euro), adica 6,2% din PIB, peste jumatate din acesti bani fiind inghititi de sectorul guvernamental.
 
  • E drept, pentru 2010, suma totala este mai mare, 35,19 miliarde de lei (aprox. 8,3 miliarde de euro), ceea ce inseamna extrem de putin in conditiile in care numai pentru autostrada Transilvania, Bechtel cere statului circa 500 de milioane de euro, din care 200 de milioane de euro reprezinta o datorie de anul trecut.
  • Aceasta este pe scurt situatia alocarilor bugetare pentru investitii.
 
Aceste sume nu se regasesc in calitatea serviciilor. Este clar ca trebuie sa reasezi masinaria guvernamentala
 
 
Surse guvernamentale
Fondurile alocate lucrarilor de infrastructura par insuficiente, insa chiar si asa nu se regasesc in investitii importante. "Din bugetul public sumele alocate investitiilor au crescut de la 23 miliarde de lei in 2005 la 44 miliarde de lei in 2008.

Aceste sume nu se regasesc in calitatea serviciilor. Este clar ca trebuie sa te uiti la reforma institutionala, sa reasezi masinaria guvernamentala", au afirmat pentru HotNews.ro surse din Guvern. Singura investitie "rasunatoare" realizata in acea perioada au fost 37 kilometri din Autostrada Soarelui.
  • Unele investitii in scoli ar putea fi abandonate
Premierul Emil Boc a declarat recent, in Parlament, ca in Romania au fost deschise de-a lungul timpului investitii care ar avea nevoie acum de 40 de miliarde de euro pentru a fi finalizate. De aceea ar fi necesar un audit international pentru a fi stabilite investitiile care merita finalizate si care trebuie abandonate. De exemplu, ar putea fi abandonate lucrari la unele scoli "care nu-si mai justifica existenta" din localitati in care sunt prea putini copii, au mai spus pentru HotNews.ro sursele citate.  

De asemenea, Boc insista pe ideea dezvoltarii unor parteneriate public-private pentru lucrari in toate domeniile. Guvernul vrea sa extinda aplicarea parteneriatului public-privat in toate sectoarele economice. "Vom discuta inclusiv cu Bechtel", a declarat premierul Emil Boc dupa o sedinta a Executivului unde s-a decis ridicarea "la rang de unitate a politicii privind parteneriatul public-privat".

Practic, va fi infiintata o comisie formata din reprezentantii mai multor ministere care vor avea drept sarcina identificarea solutiilor pentru extinderea aplicarii parteneriatelor public-private.

Cristian Parvan este sceptic in ceea ce priveste intentia Guvernului de a se orienta catre parteneriatele public-private. "Ministrul transporturilor a pomenit in multe randuri ca iese cu pachete de investitii realizate in parteneriate public-private. Nu s-a realizat nimic in 2009 si nici in 2010 nu vom vedea ceva", a mai spus secretarul general al AOAR.

Situatia alocarii sumelor pentru obiectivele de investitii noi in bugetul pe anul 2009 (mii lei)

  • Ministerul Dezvoltarii Regionale si Locuintei- 250.973 (decontat 237.390)
  • Program constructii locuinte pentru tineri destinate inchirierii- 25.180 (decontat 25.159)
  • Program constructii Sali de sport- 140.000 (decontat 139.121)
  • Program bazine de inot- 43.293 (decontat 31.010)
  • Program construire asezaminte culturale- 1.000 (decontat 908)
  • Programul patinoare artificiale- 41.500 (decontat 41.192)
  •              
  • Ministerul Transporturilor si Infrastructurii- 70.208 (decontat 70.208)
  • Modernizare DN 72 Gaiesti - Ploiesti km. 0+000 - 76+180- 55.000 (decontat 55.000)
  • Largire la 4 benzi centura Bucuresti Sud, intre A2 km.23+600 si A1 km. 55+520.- 8.828 (decontat 8.828)
  • Terminal sosiri interne- 6.380 (decontat 6.380)
  •            
  • Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii- 7.033 (decontat 3.826)
  • Cladire Biobaza  si Fanar FMV in Splaiul Independentei nr 105, sect. 5 USAMVET București- 2.000    (decontat 500)
  • Spital animale mici FMV Splaiul Independentei nr 105, sect. 5, USAMVET București- 2.280 (decontat 1.980)
  • Retele exterioare str. Ghe. Doja nr. 41 Univ. Pitesti- 970 (decontat 266)
  • Mansardare cladire editura, USAMVET Iași- 627 (decontat 427)
  • Platforma tehnologica pt. prelucrarea tractoarelor, masinilor agricole,  USAMVET Iasi- 590 (decontat 390)
  • Alimentare cu gaze naturale si instalare centrala termica la Camin G 4 (tronson A si B) Univ. ,,Al. I. Cuza'' Iași- 566 (decontat 263)
  •              
  • Ministerul Sanatatii- 1.780 (decontat 580)
  • Mansardare corp C - Spital de psihiatrie Titan "Dr. C. Gorgos" Centru pilot de intreventie si instruire in sanatate mintala comunitara-  1.780 (decontat 580)
  •              
  • Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale -128 (decontat 127)
  • Reabilitarea lucrarilor de irigatii in amenajarea Biliesti, Slobozia, Ciorasti 128 (decontat 127)
  •              
  • Ministerul Justitiei - 327 (decontat 326)
  • Sediu Judecatorie Falticeni 327 (decontat 326)


Citeste mai multe despre   












Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

854 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    ar fi fost bine (Joi, 11 februarie 2010, 13:39)

    trifanica [anonim]

    ...dar ma tem ca banii nu au ajuns la salile de sport ci s-au evaporat pe drum.

    *Apropo, Catedrala Mantuirii Neamului e cumva finantata de la buget?
  • +1 (1 vot)    
    Daca e nevoie.... (Joi, 11 februarie 2010, 13:39)

    Florin [anonim]

    duduia Udrea Elena i-l va tocmi pe auditorul international cu cca 500 mii de euro fara TVA.
    Ca doar nu vreti sa fie risipit banu' public !
  • 0 (0 voturi)    
    Inseamna ca totusi Ridzi a fost convingatoare... (Joi, 11 februarie 2010, 13:43)

    Atitudini [anonim]

    Ciudat, nu?
  • +1 (1 vot)    
    DN 72 Ploiesti-Gaesti (Joi, 11 februarie 2010, 14:57)

    un om [anonim]

    Wow, atat de putin pentru "modernizarea" drumului?
    Respectivul drum era in stare jalnica inainte de "modernizare", multi rupandu-si masinile pe acolo si existand o gramada de accidente, multe dintre ele cu decese din pacate. Drumul este fost drum "de tancuri" cu dale de beton pe care de-a lungul anilor a fost pus covor asfaltic de cea mai proasta calitate si care s-a facut mereu bucati, in parte din cauza calitatii asfaltului si a asfaltarii si in parte din cauza traficului greu(multe masini cu balast circula pe acolo, cu tonaj pe care nimeni nu-l verifica desi se vede cu ochiul liber ca de exemplu de la raul prahova pana la centura Ploiestiului e mereu mai prost decat pe sens invers, cand masinile se intorc goale). In vara anului trecut s-a inceput "modernizarea "drumului incepand de la Ploiesti spre Gaesti, numai ca surpriza, au ras tot asfaltul de era inainte, dar de turnat au turnat cu vreo 500m mai spre Gaesti, ca n-avea rost sa faca drumul de la un capat la altul. Viteza cu care s-a facut a fost remarcabila, sincer, rara am vazut sa se asfalteze atat de rapid un drum atat de lung, numai ca iar surpriza, pana sa ajunga la capatul celalalt dinspre gaesti, adica la vreo saptamana dupa ce au inceput, partea apropiata de Ploiesti avea deja gropi, asa ca s-a trecut la raderea asfaltului pe anumite bucati si "completarea" lui acolo in cel mai pur stil romanesc, gen tasat cu piciorul si lopata, intrucat partile reasfaltate au o inltime bunicica fata de restul drumului. L-au trasat cu dunga alba pe mijloc, iar la vreo doua saptamani au sters-o si au pus una galbena, care e si acum. Mai are rost sa va mai spun ca drumul a facut alte gropi, unele consistente la nici 2 luni de la "terminarea" asfaltarii, si nu, nu e de la inghet, era inca foarte frumos afara cand se intampla asta. Ganditi-va ca asta e un drum pe campie, cu zone in care pamantul nu prea fuge, cu 40-50 cm de beton(nu stiu exact- dar e gros) dedesubt. Daca si asa fac un drum ce cedeaza pana sa-l termine...
  • 0 (0 voturi)    
    sportul ptr toti (Joi, 11 februarie 2010, 18:17)

    tyty [anonim]

    exista in toata tara salile de sport, construite in urma programului PM Nastase, si a celorlalte programe, dar accesul la ele este limitat. Doar elevii scolilor respective. Daca vrem un popor sanatos poate apar programe prin care sa poata merge la sala de sport si poporul, seara, in weekend, normal cu un paznic al scolii de fata, etc. Nu cred ca un fotbal in sala, un baschet sau un alt sport distruge salile de sport.
    • 0 (0 voturi)    
      S-o crezi tu! (Vineri, 12 februarie 2010, 8:51)

      Sedentaru' [anonim] i-a raspuns lui tyty

      Sportul nu e pentru toti, cum spui tu si cum ar trebui sa fie, din motive din cele mai hilare.

      La solicitarea de inchiriere (subliniez "inchiriere", prin care s-ar fi adus si ceva venituri) a salii de sport apartinand unui liceu din Braila, directorul de atunci a spus ca nu e de acord pentru ca ar complica evidentele contabile!

      Altfel spus: "Cel mai simplu-i sa fii prost!"


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri