Când vine vorba de stand-up comedy, niciodată nu o să fie nevoie de mai mult decât de „un om, o glumă și un microfon”, îmi zice Claudiu Mihail Teohari, cunoscut în lumea comediei drept Teo. E unul dintre cei mai vechi comedianți din România și, alături de Vio și Costel, face parte din așa-numita „Sfântă Treime a stand-up-ului românesc”, cum i se spunea în urmă cu câțiva ani.

Show de comedie stand up virtual distribuit catre spectatori prin live streaming si prin platforma Zoom, organizat de Club 99Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea

Din punctul de vedere al comediantului, Teo are dreptate. Din punct de vedere al fenomenului, însă, lucrurile capătă o cu totul altă amploare. Pentru că stand-up-ul a devenit, de câțiva ani, o industrie. Și mai ales în România, dă impresia că încă nu și-a atins apogeul.

S-a trecut de la show-uri cu câteva zeci de persoane adunate în baruri, la spectacole de anvergură la Sala Palatului, cu mii de spectatori. De asemenea, comedia stand-up românească a crescut nu numai dincolo de granițele Bucureștiului – vezi turneele comedianților prin țară, ci și ale României.

De fapt, în spatele acelui „om cu o glumă și un microfon”, de care vorbește Teo, se află mulți alți oameni care construiesc întregul business. Și cărămizile sunt tot mai multe.

Citește continuarea pe Panorama.