Constanța: Opt copii, ridicați sâmbătă seara din curtea unei școli, duși la secție și amendați / Părinte: Noaptea minții. Toți sunt olimpici și nu au avut vreodată probleme cu legea

de G.S.     HotNews.ro
Duminică, 4 octombrie 2020, 10:37 Actualitate | Esenţial


Masina politie
Foto: Facebook
Opt elevi de liceu care se aflau sâmbătă seara în curtea unei unități de învățământ din Constanța au fost ridicați de poliție și duși la secție, unde au fost amendați pentru ”încălcarea normelor legale de acces”.

Un părinte al unuia dintre copii a postat pe Facebook amenda primită de copilul său și a acuzat că acțiunea forțelor de ordine este ”o dovada a neputinței unor polițiști de a discerne o fapta săvârșită cu rea credință de o fapta nevinovata a unor copii”.

”Toți copii luați cu duba sunt numai olimpici și învață la licee de renume începând cu: Ovidius, Traian, Eminescu, Calinescu. Nici un copil nu a avut vreodată probleme cu legea sau sa fi primit vreodată o amendă și toți provin din familii bune”, a scris tatăl unuia dintre copii, Bogdan Albota, pe rețeaua de socializare.

Ce spune poliția:

”Polițiști din cadrul Secției 2 au legitimat un grup de 8 tineri, cu vârste cuprinse între 14 și 16 ani, care se aflau în curtea instituției de învățământ, încălcând normele legale de acces.

Cei 8 tineri au fost duși la secție, unde au fost sancționați contravențional cu amendă în valoare de 250 de lei, fiecare, conform art. 2, punct 13 din Legea 61/1991 R.

Totodată, polițiștii le-au reamintit acestora despre responsabilitatea privind respectarea măsurilor de protecție sanitară și de distanțare fizică pentru a se proteja pe ei înșiși, dar și pe toți cei din jurul lor. Precizam faptul că astfel de acțiuni de verificare vor continua și în perioada următoare.”

Ce spune părintele unuia dintre copii:

Las aici o dovada a neputinței unor polițiști de a discerne o fapta săvârșită cu rea credință de o fapta nevinovata a unor copii.

Azi in jurul orei 20 câțiva copii de clasa a-9-a stăteau liniștiti de vorba in incinta școlii 29 fără a deranja pe nimeni. Pe timpul zilei au jucat baschet sau fotbal tot in curtea școlii 29. La ora 20 au sosit câțiva polițiști de la secția 2 care prinseseră toți infractorii din cartier și au ridicat cu mașinile de poliție cam 10 copii, ducându-i la secția 2. Mă sunat copilul ca e la poliție și nu știe de ce ca nu a făcut absolut nimic rău.

Merg la poliție sa-l iau și acum începe partea interesantă. Mă legitimez cu ci meu și al copilului iar polițiștii nu se uita pe buletine. Întreb de ce au luat copilul din curtea școlii și l-au dus la secție. Un domn polițist pe nume Ruță îmi spune ca nu avea voie in curtea școlii conform legii 61. Adică dacă nu e elev in școala respectiva nu are voie sa se joace și nici sa stea in curtea școlii.

Bun zic, dar de ce nu se pun panouri pe gardul școlii pt a avertiza copii ca nu au voie in curte sa se joace( răspuns pauza ca nu e competenta lui). Întreb de ce nu se încuie poarta școlii și nu exista paza care sa nu lase copii înăuntru dacă e așa grav sa te joci in curtea școlii . ( răspuns polițist: am amendat școala cu 5000 lei).

După ce am sta 1:30 prin curtea secției 2 poliție constanta iese copilul cu un pv de 250 RON însoțit de domnul rutea mândru ca a rezolvat un caz greu.

Bă nene sunteți noaptea minții. Nu asigurați terenuri de joaca decente pentru copii, nu asigurați paza și închiderea terenurilor de joaca din incinta școlilor dacă chiar e problema așa mare ca se joaca niște copii.

Nu in ultimul rând toți copii luați cu duba sunt numai olimpici și învață la licee de renume începând cu : Ovidius, Traian, Eminescu, Calinescu. Nici un copil nu a avut vreodată probleme cu legea sau sa fi primit vreodată o amendă și toți provin din familii bune.

Felicitări domnule Rutea ai facut treaba buna. Dacă într-adevăr erai om de caracter cred ca era suficient sa dai un avertisment copiilor și sa le explici frumos ca nu au voie sa se joace in curtea școlii. Dar na excesul de zel a dominat.

Felicitări domnilor polițiști in uniformă care tineri fiind au empatizat cu copii cât iau ținut închiși in secție. O sa contestam amenzile date la judecătorie și speram sa avem parte de un judecător rațional .

Asta e România tara in care ne împiedicam de probleme inventate și nu rezolvam adevăratele probleme.”








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















68514 vizualizari

  • +16 (48 voturi)    
    Garcea A Inviat ! (Duminică, 4 octombrie 2020, 11:58)

    un domn [utilizator]

    Shpagoveanu E Multzumit !
    • -21 (45 voturi)    
      LEGEA e pt toti, si pt 'olimpici' nu doar pt unii (Duminică, 4 octombrie 2020, 13:23)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      eu v-am zis ca legea facuta de FANATICII MASTII va duce la abuzuri ale politiei

      dar pana nu vedeti pe peilea vostra nu intelegeti
      • +10 (26 voturi)    
        Am inteles ca jucau basket (Duminică, 4 octombrie 2020, 13:54)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        In curtea unei alte scoli vs scoala lor
        Incearca sa imi spui ce articol de lege este incalcat
        Povestea cu masca este alt Subiect
        • -5 (13 voturi)    
          Legea 61 (Duminică, 4 octombrie 2020, 15:37)

          andypandy [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Dupa cum scrie si in articol "conform art. 2, punct 13 din Legea 61/1991 R". Problema este ca nu erau portile curtii inchise. La noi se inchid si nu sare nimeni gardul sa stea la palavre sau sa joace diverse ... se duc in parc. Parintii pot contesta amenzile insa scoala nu ... trebuiau sa se asigure de partea lor de "treaba". Din pacate argumentul cu "fapta săvârșită cu rea credință" versus "fapta nevinovata" nu este acceptabil ... exagerez pentru exemplificare dar de aceea "omorul prin imprudenta" este ilegal (nu se vrea dar se intampla).
          • +8 (12 voturi)    
            ??? (Duminică, 4 octombrie 2020, 21:17)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui andypandy

            Unde naiba zice in L 61 / 1991 ca nu ai voie sa te joci in curtea altei scoli???
            Din cate imi amintesc eu, L 61 se refera la "intruniri publice". De cand naiba joaca e "intrunire publica"?? :O
            Zi (si citeaza-l aici) EXACT articolul din lege care a fost incalcat!
            • +1 (3 voturi)    
              art 2 alin. 13 (Luni, 5 octombrie 2020, 15:42)

              independentu [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

              De-aia exista Google, poti sa verifici si legile, inainte sa-ti dai cu parerea!
            • 0 (2 voturi)    
              La cererea publicului :) (Luni, 5 octombrie 2020, 17:20)

              andypandy [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

              Google este prietenul nostru --- art. 2, punct 13 din Legea 61/1991 --- pătrunderea, cu încălcarea normelor legale de acces, în sediile autorităților publice centrale și locale, instituțiilor publice, instituțiilor de învățământ și spațiilor aparținând acestora, indiferent de destinația lor, regiilor autonome, societăților reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, partidelor sau altor formațiuni politice, organizațiilor guvernamentale și neguvernamentale, ambasadelor și reprezentanțelor altor state ori ale organizațiilor internaționale de pe teritoriul României, precum și ocuparea fără drept a terenurilor aparținând ambasadelor și reprezentanțelor sau a terenurilor situate în perimetrul acestora ori refuzul de a le părăsi la cererea organelor de ordine;
      • -3 (13 voturi)    
        Nu e voie sa faci sport mai mult de 3 oameni (Duminică, 4 octombrie 2020, 17:54)

        Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        fanaticii mastii trebuie sa spuna 'oli,[icilor' ca legea facuta de Arafat e pt d-aia ca el care nu fac sport
        • +1 (5 voturi)    
          Cred ca TU ești înca in starea de urgență (Luni, 5 octombrie 2020, 2:08)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

          Ai văzut cum se urca la vf toaca pe ceahlău, prin Făgăraș pe Moldoveanu sau pe platoul Bucegi. Chiar vrei să-mi spui ca nu se poate practica sport în mai mult de 3? Bun, poate nu se face la școală (deși cică s-a mai băgat o ora de sport) ca nu vrea să-și asume nimeni infectarile sau părinți plângându-se de măști.
    • +7 (23 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Duminică, 4 octombrie 2020, 13:55)

      [anonim] i-a raspuns lui un domn

      • +14 (16 voturi)    
        noaptea mintii (Duminică, 4 octombrie 2020, 17:00)

        Duncan_Idaho [utilizator] i-a raspuns lui

        ti-ai luat multe negative pentru ca:
        "legea e pentru oameni" nu "oamenii sunt sa respecte legea". respectul (fata de om) trebuie sa primeze, intotdeauna.

        legile trebuie sa tina cont de toate aspectele posibile, iar aplicabilitatea lor e facuta de oameni, deci subiectiv. la fel cum spunea cineva mai sus, se putea da un avertisment - mai ales ca erau la prima abatere. in plus, copiii nu s-au opus de niciun fel, nu era motiv intemeiat sa se faca procese verbale. daca intr-adevar copiii nu au facut altceva decat sa stea de vorba acolo, atunci clar s-a facut exces de zel, si ar trebui contestat. nu ii poti judeca pe cei de 14-16 ani ca nu stiu toate legile daca nu semnalizezi corect interdictiile sau nu atragi atentia. nu sunt adulti, inca mai fac greseli si ar trebui sa li se dea sansa sa inteleaga, mai ales cand e vorba de o "problema" clar minora.

        Trist ca asa se justifica timpul politiei, cand nu sta nimeni sa ii prinda pe cei care gonesc nebuni pe sosele, sunt furturi nerezolvate si alte soiuri de nelegiuiri care au prioritate.
        • -5 (17 voturi)    
          Prima abatere ? (Duminică, 4 octombrie 2020, 18:10)

          Dinu-I [utilizator] i-a raspuns lui Duncan_Idaho

          Dupa parerea dvs. cum stia politistul ca erau la prima abatere ? Si de unde stia ca sunt olimpici ?
          Proces verbal se intocmeste pentru ca asa scrie in lege si este undocument care poate fi atacat in justitie.
          Ne place sau nu DURA LEX SED LEX inca din Roma Antica.
      • -3 (19 voturi)    
        te lupti cu morile de vant (Duminică, 4 octombrie 2020, 17:26)

        justin [utilizator] i-a raspuns lui

        Romanului ii place sa aiba doar drepturi, nicidecum obligatii. Ce e aia lege, regula, respect, bun simt? Alea sunt tot timpul pentru ceilalti. Noi vrem totul fara sa dam nimic.
    • +9 (29 voturi)    
      Politia (militia) (Duminică, 4 octombrie 2020, 14:14)

      gebica [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      este pentru infractori. Cum aceia aveau treaba în acea seară, militienii aveau nevoie să-și creeze un alibi pentru a nu-i deranja.
      Dacă cineva își mai poate face iluzii că în Romania vor exista legi raționale pentru protejarea oamenilor cinstiți, însemnă că nu ști despre ce vorbește. Principala vină a acelor copii este că sunt normali și nu (încă) infractori. Cînd toată Romania va fi populată numai de infractori, atunci autoritățile se vor putea mîndri că și-au dus treaba pînă la capăt. Fugiți cît mai aveți timp, n-a mai rămas foarte mult pînă la ieșirea din istorie (pe ușa din dos - Neagu Djuvara)
    • +2 (12 voturi)    
      Garcea e rezultatul politicilor lui Ponta (Duminică, 4 octombrie 2020, 16:07)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Mai tii minte cand a readus Ponta pensiile speciale pentru militieni? Asa s-au pierdut mii de politisti capabili si au ramas mizeriile.
    • +6 (6 voturi)    
      Din pacate (Duminică, 4 octombrie 2020, 21:59)

      Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      asemenea fapte de vitejie sunt frecvente in Romania.Jandarmii si politia locala stiu sa faca pe desteptii cu persoanele nevinovate.Dau amenzi aiurea dar hotii si traficantii de droguri fac ce vor ei.Vela ar trebui sa se apuce de treaba.
  • -19 (35 voturi)    
    o sa fie bine (Duminică, 4 octombrie 2020, 12:14)

    costelo999 [utilizator]

    de acum inainte ati schimbat primaru, care o sa se implice mai mult in favoarea cetateanului asuprit de ciuma rosie
  • +13 (59 voturi)    
    Familii bune? (Duminică, 4 octombrie 2020, 12:20)

    NoFive [utilizator]

    In primul rînd, atitudinea părintelui care a postat pe Fb este discriminatorie, și anume prin folosirea circumstanțială a faptelor cum că acei copii "sînt olimpici și învață la școli bune" și "fac parte din familii bune". Adică, dacă aceste două condiții nu ar fi fost îndeplinite, iar copiii respectivi nu ar fi fost olimpici, și/sau ar fi făcut parte din familii mai puțin "bune", atunci și-ar fi meritat soarta, adică amenzile. De cînd cu "grupurile" de părinți pe rețelele sociale, a apărut o anumită democrație a justiției de aprtament, părerile de multe ori anapoda ale părinților contează mai mult și au prioritate în fața celor autorizate: ale profesorilor și altor profesioniști plătiți de societate să vegheze la bunul mers al educației, al ordinii publice, după caz. Nici cei din urmă nu sînt perfecți, evident, însă argumentele aberante, în acest caz discriminatorii, ale părinților exaltați, le aduc prejudicii și îi împiedică să ia deciziile corecte, legale adică, de frica blamului colectiv, adeseori nefondat.
    • +5 (9 voturi)    
      r (Duminică, 4 octombrie 2020, 15:40)

      xnet [utilizator] i-a raspuns lui NoFive

      Decele mai multe ori copii din familii dezorganizate comit fapte reprobabile,asta nu inseamna ca cei din familii bune nu pot derapa ! Ia mai terminati cu discriminarea,un termen total nepotrivit. Fie dracului si familiile rele,bune,nimeni nu le dicteaza sa se bata,sa bea sa umble dupa curva si curvalai sa-si parasesca familia.Adica isi fac copilul sa fie discriminat si sant vinovati altii,nu? Trebuie sa fie constiienti ca faptele lor au influienta asupra copiilor.
    • +10 (18 voturi)    
      Cam asa este (Duminică, 4 octombrie 2020, 15:42)

      andypandy [utilizator] i-a raspuns lui NoFive

      Imi aduc aminte de cazul fetei batute cu bestialitate (si filmate) de alte fete de familie buna unde fata cea ma agresiva a fost scuzata de parintele sau cum ca este un copil bun, de familie buna si a avut o scapare ... am privit cu cinism maxim asemenea scuza. Tot ce trebuia era sa impinga copilul ala cu capul de ceva tare si sa se intample o nenoricire ... si sa vedem atunci ce "scapare" mai aparea ... ma bucur ca nu a fost cazul. Dar in Romania in ziua de azi "copil de familie buna" este in mod clar un concept pur subiectiv.
  • +5 (37 voturi)    
    Nu mai inteleg nimic (Duminică, 4 octombrie 2020, 12:24)

    DanCris [utilizator]

    Parca plecau "olimpicii" din tara din cauza ca la noi nu este ca in Germania legat de respectarea legii.
    Cand se respecta legea , iarasi nu este bine...
    E absurd ca s-a ajuns ca sa nu mai poata copii sa intre in curtea scolii. Dar asta e stilul de viata care exista in vestul Europei care este dat tot timpul ca si exemplu. Deci hotarati-va...
    • +2 (32 voturi)    
      Alo? (Duminică, 4 octombrie 2020, 14:20)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui DanCris

      Copiii astia n-au plecat INCA. Nu-i nicio problema, o amenda data de niste cretini o sa-i ajute sa se hotarasca mai rapid.
      Ce "lege" sa se respecte, cetatene? Aia potrivit careia elevii n-au voie in curtea scolii? Dumneata esti serios?! :))
      • +4 (24 voturi)    
        ALOOOO? (Duminică, 4 octombrie 2020, 15:13)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        Copiii n-au voie sa joace baschet in curtea scolii, ca e PANDEMIE si se imbolnavesc unul de la altul, apoi se vaita parintii ca nu mai sunt locuri la ATI...

        Acei elevi fac jocuri de echipa la orele de sport oficiale ? NU, ca NU E PERMIS DE LEGE !

        Daca ei se zbenguie in timpul liber fara sa respecte nicio masura de protectie, e de vina Politia ca ii retine/sanctioneaza, nu ?


        Niste copii destepti, olimpici, ar fi trebuit sa inteleaga ca viata de azi nu mai e precum cea de ieri, si poti muri ca un prost, doar pentru ca ai batut "cuba" cu un prieten infectat si asimptomatic.
        • -2 (22 voturi)    
          Probabil ca nu-s (Duminică, 4 octombrie 2020, 16:23)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

          Probabil ca sunt doar olimpici, dar nu asa destepti ca dumneata. E urat din partea lor sa se zbenguie sau sa fie copii, asa cum (banuiesc doar) si dumneata ai fost candva.

          Nu-i probleme, n-o sa te deranjeze multa vreme, o sa ramai cu analfabetii si idiotii cuminti. (Nu-mi mai raspunde ca ma enervez si iar ma blocheaza moderatorii.)
          • -2 (18 voturi)    
            Nu te enerva degeaba (Duminică, 4 octombrie 2020, 18:29)

            Dinu-I [utilizator] i-a raspuns lui Luk

            Acesti "olimpici" (nu exista nici o proba e doar cuvantul unui parinte care evident ca este subiectiv) daca ajung in vest sunt sigur ca vor respecta legea, pentru ca acolo n-are nici o legatura una cu alta. Se aplica DURA LEX SED LEX.
            Numai in Romania divele si olimpicii si alti speciali ca lagea-i foarte buna pentru altii si nedreapta pentru ei.
            Orice persoana poate contesta in justitie contaventia si nu platforme sociale.
            • -3 (13 voturi)    
              de-a dura lex, ca la metro (Duminică, 4 octombrie 2020, 19:56)

              di livio [utilizator] i-a raspuns lui Dinu-I

              miliția aplică de-a dura cu Lex Luthor, întruparea lu Vela...sau vițăversa
              • +6 (6 voturi)    
                Politia locala din subordinea primariei (Luni, 5 octombrie 2020, 2:00)

                jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui di livio

                Adică foștii gardieni publici, comunitarii, care se plimba agale în perechi pe bulevard sau ard benzina degeaba
                Nu cred ca are politia națională treaba cu pazitul școlilor, mai ales când nu sunt cursuri.
                Dacă nu e la at pus, de unde sa știe ca nu e voie. Mai mult ca sigur nu e prima data când s-au jucat acolo și alta data nu le-a zis nimeni nimic și sigur nu au fost anendari
                Nu au fost amendați pentru nerespectarea distanțarii, deși asta a fost practic motivul pentru care au venit...
            • -2 (8 voturi)    
              Da, domnule (Duminică, 4 octombrie 2020, 21:07)

              Luk [utilizator] i-a raspuns lui Dinu-I

              Intrasigenta maxima. Luat pe sus, dus la sectie, chemati parintii, amendati cu 250 lei.
              Scrie in lege, clar!
              Am spus ce am avut de spus, nu e nevoie sa repet.
              Cand incepi sa amesteci divele cu olimpicii deja m-ai pierdut. E corect ce spui in final: pot s-o conteste in justitie si sper s-o faca.
              Cam asta e.
              • +4 (4 voturi)    
                OK (Duminică, 4 octombrie 2020, 22:48)

                Dinu-I [utilizator] i-a raspuns lui Luk

                Schimbam referirea doar la dive cu vedetele (Huidu, Smiley), politrucii(majoritatea), ministri(Daniel Chiţoiu ) si oricare persoana care comite o contraventie se considera deasupra legii. De fapt am vrut doar sa dau un exemplu. Sper ca acum nu ma sunteti pierdut?
                • +2 (8 voturi)    
                  E un loc comun (Luni, 5 octombrie 2020, 9:15)

                  Luk [utilizator] i-a raspuns lui Dinu-I

                  Interpretarea ad litteram e un loc comun pentru analfabetismul functional, vorba personajului "Costica" din "Actorul si salbaticii": "monseur scrie, monseur zicem".
                  Parintii ar trebui sa conteste amenda si sunt destul de sigur ca ar castiga. Huidu si Chitoiu au ucis niste oameni, copiii astia se jucau fotbal sau baschet in curtea scolii. Daca vi se pare ca ce-a pierdut justitia in cazurile Huidu si Chitoiu se poate recupera cu plozii astia, opinia mea este ca nu avem un teren comun pentru dialog. La revedere!
                  • -3 (3 voturi)    
                    huidu ce facea la 16 ani? (Luni, 5 octombrie 2020, 13:34)

                    mbembe [utilizator] i-a raspuns lui Luk

                    dar ce o sa faca plozii tai la varsta lui huidu daca de acum incalca legea?
                    legea este lege!
                    • +2 (4 voturi)    
                      Flacaule (Luni, 5 octombrie 2020, 14:36)

                      Luk [utilizator] i-a raspuns lui mbembe

                      Tu vezi-ti de copiii tai, creste-i bine si lasa ceilalti copiii sa se joace in curtea scolii, bine? Nu-i frumos sa aducem in discutie copiii nostri in comentarii, as putea face acelasi lucru si nu ti-ar placea, iti dau in scris.
                      Nu stiu ce va pune in miscare, dar in niciun caz nu-i "egalitatea in fata legii", ci altceva: probabil o frustrare pe care o varsati in capul unor pusti de 14 si 16 ani care s-au jucat fotbal in curtea scolii. Astea-s chiar exagerari fara rost.
                      • 0 (0 voturi)    
                        mai incetisor cu amenintarile (Marţi, 13 octombrie 2020, 10:08)

                        mbembe [utilizator] i-a raspuns lui Luk

                        !
    • -1 (3 voturi)    
      Ce spune legea? (Luni, 5 octombrie 2020, 10:19)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui DanCris

      Sunt niste norme de patruns in curtea scolii pe timp de pandemie si in afara orelor de program. Daca esti de la alta scoala (cum e cazul aici) nu ai dreptul. Politstii au scris ei ceva in procesul verbal, adica au facut referire la o lege, pentru ca fara baza legala procesul verbal este nul.
      parintii, daca sunt asa siguri ca au dreptate, sa conteste procesul verbal la judecatoria de care tine scoala respectiva, sa vedem judedatorul de zice. Au timp 15 zile sa faca acest lucru.
  • +12 (50 voturi)    
    Garcea sau Enstein... (Duminică, 4 octombrie 2020, 12:35)

    un_moftangiu [utilizator]

    ... din pacate, necunoasterea legii nu ne exonereaza de raspundere. Argumentele tatalui nu sunt justificate.
    • +1 (31 voturi)    
      Necunoașterea legii!!!! (Duminică, 4 octombrie 2020, 13:21)

      tedycv [utilizator] i-a raspuns lui un_moftangiu

      Chiar ma bucur ca ai ridicat aceasta problema. Marea majoritate a cetățenilor României nu înțeleg ca “necunoașterea legii” nu te scutește de răspundere si nici de pedeapsele ei.
      Sa auzim numai de bine
      • 0 (22 voturi)    
        Fii atent (Duminică, 4 octombrie 2020, 15:26)

        Idi O'Tool [utilizator] i-a raspuns lui tedycv

        Daca imi faci legile de o pagina, PROMIT SOLEMN ca le voi invata si le voi cunoaste.

        Cand insa legile au sute de pagini si nici macar cei care le initiaza nu le cunosc in totalitate (ca sa nu mai vorbim de laici sau chiar specialisti in ale legislatiei, insa pe alt domeniu), ceea ce spui tu este IMPOSIBIL.

        Asadar cand amendezi pe cineva prin aplicarea unui fapt IMPOSIBIL (anume, cunoasterea tuturor legilor), este ca si cum l-ai amenda ca nu zboara sau ca nu face minuni.
        • -7 (9 voturi)    
          pai sa nu mai dam amenzi! (Duminică, 4 octombrie 2020, 21:26)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Idi O'Tool

          DELOC!
          Ca oricine poate sa spuna ca legile au prea multe pagini si nu le-a putut citi!
          Mai ales analfabetii: sa nu mai ia NICIODATA amenda - ca, analfabeti fiind, evident ca nu au putit citi legile! :P
          • +5 (7 voturi)    
            Vrei sa spui (Duminică, 4 octombrie 2020, 23:24)

            Idi O'Tool [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

            Ca tu stii toate legile Romaniei?
          • 0 (0 voturi)    
            Codrutzo (Luni, 5 octombrie 2020, 22:09)

            Idi O'Tool [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

            Tocmai mai sus ai aratat faptul ca habar nu ai de legea 61/1991 ci ca esti doar pareroloaga.
      • +10 (16 voturi)    
        in orice tara civilizata (Duminică, 4 octombrie 2020, 19:36)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui tedycv

        Intai iti aduce la cunostiinta ce ai gresit, se urmareste intelegerea motivului pentru care s-a ajuns acolo, daca a fost o greseala, daca au facut gesturile cu rea intentie si in final se apreciaza pedeapsa.

        In acest caz o discutie cu pustii era arhi suficienta.

        Asa trebuie procedat si cu celelalte controale care de cele mai multe ori vizeaza doar strangerea de amenzi.

        Interesul este ca legea sa fie respectata si deci daca nu o cunoaste ii aduci la cunostiinta ce trebuie sa faca si ii dai un ragaz pentru indreptare. Asa ii castigi pe cetatean sa respecte legea si omul care aplica legea.

        ALtfel toate infractiunile din Constanta, altele decat cele facute de acesti minori sunt rezolvate
        • +5 (5 voturi)    
          Absolut corect! (Luni, 5 octombrie 2020, 9:30)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          .
    • +3 (29 voturi)    
      Bullshit (Duminică, 4 octombrie 2020, 14:26)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui un_moftangiu

      Va meritati conducatorii, sunt la fel de destepti ca voi. Care ar putea sa fie pericolul social al faptei? Daca sunt toti elevi si daca erau in curtea scolii, ce fel de tampit a putut face o lege care sa-i opreasca? Nu se vorbeste despre consum de substante interzise, nu se vorbeste despre tulburarea ordinii publice sau distrugeri. Sunt elevi si se aflau in curtea scolii, dumneata pricepi?!
      Uite d-aia pleaca toti copiii destepti si raman sa-ti faca legi idiotii analfabeti.
      • +6 (10 voturi)    
        Nu am idee care e textul legii (Duminică, 4 octombrie 2020, 16:42)

        Idi O'Tool [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        Insa nu e nici prima nici ultima lege fara sens care produce insa efecte. Ia de exemplu orice trebuie sa faci si ti se cere sa plimbi legal TU ca om o hartie intre doua institutii ale statului. De ce? Habar nu am. Logica, bunul simt si eficienta spun altceva. Totusi TU esti obligat sa faci exact acel lucru impotriva logicii, bunului simt si eficientei. Si ghici ce faci? Vei face! Pentru ca altfel nu iti poti rezolva problema.
        • 0 (12 voturi)    
          E contraproductiv (Duminică, 4 octombrie 2020, 17:47)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui Idi O'Tool

          Serveste doar la inculcarea indiferentei, dezabuzarii si obedientei oarbe. Sunt judecatori, poti construi un caz si poti castiga ajutand o multime de oameni. Evident ca problema e timpul pierdut, banii si efortul personal.

          [Art. 2 Constituie contravenție săvârșirea oricăreia dintre următoarele fapte, dacă nu sunt comise în astfel de condiții încât, potrivit legii penale, să fie considerate infracțiuni:
          (13) pătrunderea, cu încălcarea normelor legale de acces, în sediile autorităților publice centrale și locale, instituțiilor publice, instituțiilor de învățământ și spațiilor aparținând acestora, indiferent de destinația lor [...] ori refuzul de a le părăsi la cererea organelor de ordine;

          Deci i-au amendat strict pentru ca erau acolo, niciun alt motiv (galagie - cum pretinde cineva mai sus).
          Pentru ca suntem atat de tampiti, d-aia. Erau niste copii, probabil ca au pus ceva muzica, poate au si baut niste bere (asa cum faceam si noi, chiar si pe vremea impuscatului). Copiii s-au intalnit in aer liber, mult mai putin periculos decat intr-o incapere, poate n-au stat chiar la 1,5m unul de celalalt. Copii care se intalnesc in weekend pentru ca in restul timpului au scoala si chiar invata.
          Vine un analfabet cu legea in mana (lege facuta de cetateni similari) si zice "bah, voi incalcati legea, hai la sectie sa va dau amenda ca sunteti si obraznici si contraziceti organu' legii".
          Nu e de mirare ca o parte dintre cetatenii de aici aplauda politia, au fost deranjati rau ce-a spus parintele ala: "copii de familie buna" si "olimpici". Mare eroare. romanul te iarta daca furi (te voteaza si in puscarie), dar nu si daca esti mai bun decat el sau spui prostioare de tipul "familie buna".
          Concluzia este ca parintii acelor copii ar trebui sa conteste amenda in justitie si sa pretinda niste scuze pentru plimbatul copiilor "la sectie". Prea multi marlani analfabeti in uniforma.
        • +3 (3 voturi)    
          este calea scurta (Duminică, 4 octombrie 2020, 19:51)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Idi O'Tool

          care de obicei este preluata de cei care nu vor sa se murdareasca - ei doar respecta...

          Calea lunga cere mai mult timp, mai multa dedicare, oarece intarziere in rezolvarea propriei probleme, oarece discomfort pentru sine si pentru altii pe termen scurt.

          CHestia si raspunsul de mai sus imi aduce aminte de o italianca care mi-a spus ca ea prefera sa dea spaga ca sa aiba problema rezolvata in 3 zile.

          Actiunea ei era contrara instructiunii venite de la sefului meu de atunci, un englez, care spunea ca sa nu dau niciodata spaga, dar ca trebuie sa fiu politicos, deschis si sa ma fac inteles in ceea ce cer, cu argumente. Mi-a reusit mereu chestia asta desi presupunea un efort de pregatire care ii gasea mai in ofsaid pe altii...

          Si acum avem ceva care este destul de puternic - prezinti cazul public.

          Un american, cu date in mana, spunea ca inteligenta multumii nu greseste doar daca sunt prea putini sau prea multi amestecati in discutie.

          In acest caz este o discutie interesanta.
          • +4 (8 voturi)    
            Avem un "update" (Duminică, 4 octombrie 2020, 20:58)

            Luk [utilizator] i-a raspuns lui ..13

            Se pare ca se duce corpul de control de la MI pentru analiza situatiei.
            Avem si niste informatii suplimentare. Erau 8 copii intre 14 si 16 ani. Nu stiu cat de olimpici, dar presupun ca erau copii de liceu.
            Mai departe: aflam ca "au fost înregistrate 4 sesizări scrise și 5 telefonice, dintre care 3 prin apel 112, cu privire la faptul că se tulbură ordinea și liniștea publică a locatarilor." Ministerul nu gaseste important sa ne spuna data toate lacramatiile s-au petrecut in aceeasi zi sau pe durata unui an bisect secular.
            In continuare aflam ca i-au ridicat la ora 20:00 si i-au dus la sectie pentru legitimare (sper ca nu aveau actele la ei, ca altfel chiar e de tribunal). Consider ca ora e importanta in speta de fata. Nu stiu cat de zurbagii erau copiii, dar nu era miezul noptii si mi-e tare greu sa cred ca exista circumstantele care sa justifice 4 sesizari scrise si 5 telefonice.
            Ce stim: erau in curtea scolii. Scoala nu avea o poarta inchisa sau incuiata, scoala nu avea panouri sau instructiuni cu privire la regimul de utilizare al curtii, scoala a fost amendata cu 5000 de lei (nu stim pentru ce).
            Copiii au incalcat art 2, pct 13, cu legea in mana. Se aflau in curtea scolii (lucru de neiertat pentru un copil).
            E evident ca sunt subiectiv si ca iau partea copiilor si tot asa de evident (pentru mine) e ca cel care a luat decizia de a-i duce la sectie pentru a-i legitima are o problema la cap sau mai e ceva ce nu s-a spus pana acum. Argumentatia mea cade doar daca: 1) copiii au fost avertizati de mai multe ori, in zile diferite sau in aceeasi zi sau 2) daca unul sau mai multi copii au fost violenti ori s-au comportat violent cu "organele de ordine".
            Altfel e in mod cert de competenta unui judecator sa suspende "organul" care s-a gandit sa fie "dur" intr-un loc tare nepotrivit. Daca unul dintre acei copii era al meu, va dau cuvantul meu de onoare ca-mi luam un avocat si faceam una sau mai multe plangeri.
            • +5 (9 voturi)    
              Si o ultima informatie... (Luni, 5 octombrie 2020, 9:40)

              Luk [utilizator] i-a raspuns lui Luk

              Copiii se jucau fotbal si baschet in curtea scolii, nici macar nu beau bere ascultand muzica la volum inalt.
              I rest my case.

              Apeluri la 112 si sesizari scrise. 9 reclamatii (de la unul sau mai multi cetateni).

              Pentru mine e clar, asta e de justitie.
              Politistii care i-au dus la sectie trebuie avertizati. Era destul sa vorbeasca cu copiii, sa-i scoata de acolo si sa se asigure ca scoala isi incuie poarta cand se termina programul. Ala care in loc sa educe, se repede sa dea amenzi intr-o situatie ca asta ar trebui sa-si caute de lucru in agricultura.
              Adultii trebuie sa invete mai mult despre accesul la justitie si despre drepturile pe care le au, altminteri n-o sa-si poata proteja copiii de abuzul analfabetismului care a luat cu asalt toate institutiile statului.
              In ceea ce priveste opiniile "intransigentilor", va recomand sa le cititi si o sa vedeti ca sunt doar resentimentari sau inspatimantati de Covid. Nicio legatura cu "Dura lex" :))
              • -2 (4 voturi)    
                serios? (Luni, 5 octombrie 2020, 15:29)

                independentu [utilizator] i-a raspuns lui Luk

                cine joaca fotbal si baschet noaptea, de la ora 20?
                Toate reclamatiile care vizau zgomotul au fost facute de nebuni, nu?
                9 reclamatii sunt foarte multe, deci era ceva scandal acolo, nu "stateau lnistiti de vorba", cum zice taica-sau!
                • +2 (4 voturi)    
                  Vezi ca-i un update la stire (Luni, 5 octombrie 2020, 18:56)

                  Luk [utilizator] i-a raspuns lui independentu

                  Directorul scolii si-a dat demisia in semn de protest fata de abuzul politiei si pretinde ca acei copii stateau de vorba in curtea scolii.
                  Se potriveste cu minciuna jumatatii de adevar pe care ne-a servit-o Ministerul de Interne (au uitat sa spuna cand au fost primite reclamatiile alea) si confirma varianta expusa de acel parinte.
                  Cateodata ma intreb daca cei care comenteaza pe aici au copii sau au crescut copii.
                  Lumea a luat-o razna.
                  • 0 (2 voturi)    
                    da, si? (Marţi, 6 octombrie 2020, 11:38)

                    independentu [utilizator] i-a raspuns lui Luk

                    Si daca directorul si-a dat demisia, ce?
                    Fiecare are dreptul la opinie si demisie, asta nu inseamna ca are si dreptate.
                    Inspectoratul si politia oricum voiau sa-l sanctioneze ca terenul nu era incuiat. E mai greu de inteles pentru unii ca terenurile de sport ale scolii nu sunt parcuri publice....
                    • -1 (1 vot)    
                      Stateau de vorba (Miercuri, 7 octombrie 2020, 12:25)

                      Luk [utilizator] i-a raspuns lui independentu

                      Ce nu ti-e clar?! Astia pe care i-au amendat stateau de vorba.
                      Sesizarile alea n-au nicio legatura cu copiii amentati, cu cea mai mare probabiltiate (e foarte greu de crezut ca s-au facut 4 sesizari scrise si 5 telefonice in acea zi.
                      Nu stii sa pierzi o dezbatere si ai ramas fara argumente. Opreste-te.
  • +10 (42 voturi)    
    ''olimpic'' (Duminică, 4 octombrie 2020, 12:38)

    citoyen de bucarest [utilizator]

    Intotdeauna toti copiii sunt ''olimpici''. Olimpici la ce mai exact? Copilul parintelui care a scris mesajul in ce domeniu performeaza? Caci acesta din urma a omis sa spuna.

    O fi fost dispropotionat, un avertisment probabil ajungea, insa una peste alta hai sa nu denaturam povestea.
    • +18 (44 voturi)    
      Părintele are dreptate (Duminică, 4 octombrie 2020, 12:55)

      Tom2 [utilizator] i-a raspuns lui citoyen de bucarest

      să fie supărat, într-o țară în care interlopii sunt păziți de poliție, dar niște copii pt. o greșeală mică (nici măcar nu s-au bătut, spart ceva, etc) sunt duși la secție și amendați... Un simlu avertisment verbal era suficient și, da, în țări normale există tăblițe cu ore în care e permis accesul pe terenuri publice.

      Vă mai mirați că vă plecă copiii în alte țări, când aveți mentalități din astea...
      • +6 (26 voturi)    
        mentalitati? (Duminică, 4 octombrie 2020, 13:00)

        citoyen de bucarest [utilizator] i-a raspuns lui Tom2

        Ati citit ceea ce am scris? Sunt de acord, sanctiunea este deplasata. Nu despre asta vorbeam, apropo de mentalitati.

        Doream doar sa atrag atentia cum orice parinte, in general, cand copilul sau pateste ceva (din vina lui sau nu), instant devine odrasla perfecta, un copil muncitor, olimpic etc.

        Cred ca e vorba de asumare aici, amenda este ca nuca in perete, sper sa se conteste in instanta.
      • -1 (15 voturi)    
        hm (Duminică, 4 octombrie 2020, 13:52)

        Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Tom2

        Problema e că poliția păzește infractori, nu că amendează copiii. Deci comentați la un articol despre interacțiunea dintre poliție și interlopi.

        Având în vedere că au fost apeluri la poliție și la 112 pentru gălăgia făcută (ne-menționată in articol) mie nu mi se pare că poliția a greșit, și nici că părintele frustrat ar avea dreptate. Sau și pentru păstratul liniștii trebuie pancarde? Daca fac pipi sau caca in curtea scolii sa nu fie amendați pentru că nu e pancarda pusă?
      • -4 (18 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Duminică, 4 octombrie 2020, 14:04)

        [anonim] i-a raspuns lui Tom2

        • +10 (24 voturi)    
          Parintele are perfecta dreptate (Duminică, 4 octombrie 2020, 14:46)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui

          In Occident (pentru ca aia nu-s analfabeti si nici intransigent-ipocriti) la prima abatere il avertizezi, nu-i dai amenda. Doar intr-o tara de idioti iei partea unei autoritati care amendeaza niste elevi care stateau in curtea unei scoli.
          Sunteti ingrozitor de ipocriti. Iti dau in scris ca exploda presa germana daca se ducea politistul german sa amendeze niste pusti in curtea scolii. Intai ca ar fi existat o poarta incuiata acolo, niste panouri pe care sa scrie ca nu-i voie sa stai acolo si pe urma ca un politist normal la cap intai avertizeaza cand vede ca are de a face cu copii. Ce e complicat si ce nu pricepi?!
          • +2 (8 voturi)    
            Printele are sau nu dreptate nu stiu (Duminică, 4 octombrie 2020, 15:28)

            Idi O'Tool [utilizator] i-a raspuns lui Luk

            Logica imi spune una, legea alta.

            Dar ceea ce are in mod cert parintele dreptul este sa se adreseze instantei de judecata si sa ceara anularea amenzii. Daca e sa fie lege si logica, sa fie!
            • +4 (6 voturi)    
              Asa ar trebui sa faca (Duminică, 4 octombrie 2020, 16:24)

              Luk [utilizator] i-a raspuns lui Idi O'Tool

              Daca-si merita copiii, asa ar trebui. Am citit articolul legii cu pricina, e strict despre faptul ca au fost in curtea scolii. Eu asa as face in locul acelor parinti, aveti dreptate.
            • +5 (7 voturi)    
              nu asta este calea si o stiti prea bine (Duminică, 4 octombrie 2020, 20:01)

              ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Idi O'Tool

              Legea ofera variante pentru a sanctiona pe cei care incalca legea.

              Numai ca pentru a alege raspunsul trebe un pic ce creier si acesta a lipsit in cazul de mai sus.

              parintele, ca orice parinte, este subiectiv dar subiectivitatea asta a parintilor poate sa faca rau tinerilor cand este in dozj prea mare - aici iarasi vorbim despre variante si fiecare parinte alege calea si asa ii creste copilul.

              mereu se gasesc cai de mediere daca ai intelepciune - cu rabdare treci puntea!
              • +2 (4 voturi)    
                Mesajul parintelui (Luni, 5 octombrie 2020, 9:46)

                Luk [utilizator] i-a raspuns lui ..13

                Mesajul parintelui este pe masura traumei provocate copilului care a fost dus cu forta la sectie.
                Parintele o sa-i spuna copilului, probabil, ca a gresit, dar n-o sa accepte cu usurinta sa-si stie copilul dus cu forta intr-o sectie de politie pentru un motiv atat de putin rezonabil. Daca aveti copii, atunci stiti despre ce vorbesc.
                Nu putem educa parintii (presupunem ca sunt deja educati), dar puteam educa copiii si cu siguranta putem sa ne tinem in frau "organele". Copiii aia se vor uita in jurul lor si vor considera plecarea din tara o optiune mult mai buna decat ramanerea intr-o tara ca a noastra. O actiune in justitie ar transmite copiilor ca exista adulti/indivizi care intrec masura, dar exista justitie si ca traim intr-o tara in care oamenii raspund cu adevarat pentru ce fac.
        • +8 (8 voturi)    
          conteaza cum aplici legea (Duminică, 4 octombrie 2020, 19:57)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui

          Ca sa ii faci pe cetateni sa respecte legile.

          daca dai cu gazul lacrimogen si dupa aceea sui scuza-ma credeti ca ajuta???

          de exemplu cetatenii cred ca au fost multumiti ca jandarmeria a anihiliat un grup de sustinatori ai unui club sportiv care devenisera violenti - nu credeti???

          dar in acest caz te dai cocos cu adolescentii de 14-15 ani???

          JUSTA MASURA in aplicarea sanctiunilor!
      • +3 (9 voturi)    
        ... (Duminică, 4 octombrie 2020, 17:22)

        Joe@Black [utilizator] i-a raspuns lui Tom2

        +1
        Foarte bine punctat! Curtea scolii ar trebui sa fie loc public in care sa aiba acces copiii din proximitate si sa desfasoare activitati de recreere, sau ce, e mai bine sa mearga sa se drogheze, fure, etc?
        E nevoie de o legiferare in favoarea cetateanului si sa aiba unde desfasura activitati in aer liber pentru mentinerea sanatatii fizice si psihice!
        • +4 (4 voturi)    
          asa este in germania (Duminică, 4 octombrie 2020, 20:03)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Joe@Black

          exista un afis care spune ca intre orele si orele trebuie sa fie liniste - deci nu deranjezi in nici un fel.
        • +1 (1 vot)    
          La Cluj Napoca s-a dat HCL (Luni, 5 octombrie 2020, 2:10)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Joe@Black

          Și la Brașov există demersuri.
          La fostul meu liceu se face sport dintotdeauna, ce e drept e într-o curte separată.
  • 0 (40 voturi)    
    olimpicii au alte legi (Duminică, 4 octombrie 2020, 12:47)

    nicnicnic [utilizator]

    Parinte bun tare! Copilul lui are drepturi de senator sau deputat de Romania, ca numai astia au alte legi decat romanul de rand. "Familii bune", "licee de renume"... ptoate astea suna a ticalosie, indiferent ce vor fi facut copii si politistii aia.
  • -14 (30 voturi)    
    dictatura corona (Duminică, 4 octombrie 2020, 12:52)

    alfa1 [utilizator]

    a inceput....
    • +5 (19 voturi)    
      exact! (Duminică, 4 octombrie 2020, 13:22)

      Keiiil [utilizator] i-a raspuns lui alfa1

      asta era marele plan a lui bill gheitz, sa nu mai intre copiii din constanta ilegal in curtea scolii!
  • -3 (21 voturi)    
    Politistii nu inteleg... (Duminică, 4 octombrie 2020, 13:24)

    Mihail. [utilizator]

    ...ca olimpicii pot consuma droguri si incalca legea oricand doresc, fara sa o incalce, totusi? De pisica lui Schrödinger au auzit?
  • 0 (24 voturi)    
    :) (Duminică, 4 octombrie 2020, 13:27)

    B.Dan [utilizator]

    Citind comentariile parintelui din postarea sa de pe facebook, imi dau seama ca de fapt familia din care provine copilul este departe de a fi una `buna`. Pe langa greselile grosolane de gramatica, jignirile si injuraturile adresate celor care nu sunt de acord sunt foarte frecvente in acea postare. Cu usurinta iti dai seama de calitatea inferioara a oamenilor din acea postare.
    In plus, sa fim seriosi... parintele mi se pare cel putin naiv. Am fost cu totii liceeni si la acea varsta nu eram neaparat cei mai cuminti. Nu se stie exact ce faceau in curtea scolii si ma indoiesc ca adolescentii le-au spus chiar totul parintilor. Poate faceau galagie, poate s-au luat in gura cu politistii, n-ai de unde stii. Amenda nu mi se pare deloc exagerata.
    • +2 (14 voturi)    
      Dacă era ceva din toate astea (Duminică, 4 octombrie 2020, 14:21)

      gebica [utilizator] i-a raspuns lui B.Dan

      Militienii s-ar fi grăbit să se disculpe, că doar și-au făcut funcții de purtători de vorbe (cu pensii speciale).
  • +4 (12 voturi)    
    Puteau (Duminică, 4 octombrie 2020, 13:30)

    Alexa.99. [utilizator]

    sa le dea avertisment dar de cand e Vela la Interne, Politia vaneaza teroristii de copii din curtea scolii, teroristii de suporteri de la meci, teroristii cu patrunjel, dar se bate pe burta cu interlopii. Pe banii din impozitele noastre.
  • +9 (19 voturi)    
    Hai, bai baieti (Duminică, 4 octombrie 2020, 13:36)

    fat.cat [utilizator]

    Voi n-ati sarit gardul niciodata in scoala? Sunt niste adolescenti, bre. Definitia adolescentei e contestarea oricaror reguli. Asta e meseria de pusti. Nu cu sanctiuni abuzive o sa-i faca mai reaponsabili. Bine ca pe interlopi ii pazeste politia, sa poata incalca regulile cu sutele cand le moare ceva tartor. Acolo nu s-a dat nicio amenda. Nu i-au dus cu duba la sectie. S-au sculat insa sefii politiei in miez de noapte ca sa dea ei raportul la bulibasi.
    Bai, Constanta, eu scoteam SIAS-ul ca sa imobilizez acesti infractori periculosi care au atentat la siguranta publica sarind gardul de la scoala. Ma umpleti de greata, ba. Aveti cojones numai cu pustii de liceu. To f∎cking serve and protect. Nu trece o zi in care sa nu va ridicati la inaltimea acestei glorioase devize. Bravo, ba! Ma simt mult mai in siguranta de azi incolo.
    • +10 (18 voturi)    
      . (Duminică, 4 octombrie 2020, 14:41)

      g01an [utilizator] i-a raspuns lui fat.cat

      nici n-au sarit gardul, portile erau larg deschise si terenul de joaca era accesibil tinerilor.

      tinerii respectivi nu au facut nimic altceva ce nu fac si in timpul saptamanii.

      daca intrau in interiorul scolii care era inchisa cu cheia, mai intelegeam, dar efectiv se plimbau si s-au jucat pe domeniul public, deschis publicului.
      • 0 (6 voturi)    
        Intrebarea e (Duminică, 4 octombrie 2020, 16:44)

        Idi O'Tool [utilizator] i-a raspuns lui g01an

        Daca terenul de sport al unei scoli e sau nu domeniu public. Nu stiu. Dupa aceea vine si partea daca elevii au fost informati ca nu e (placuta informativa). Parintii au insa tot dreptul sa conteste amenda si sa se adreseze justitiei.
        • +2 (6 voturi)    
          plăcuța informativă, eventual suedeză (Duminică, 4 octombrie 2020, 18:02)

          di livio [utilizator] i-a raspuns lui Idi O'Tool

          strict pt milițieni
        • +6 (8 voturi)    
          scoala este publica??? (Duminică, 4 octombrie 2020, 20:10)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Idi O'Tool

          Atunci si terenul de sport este public!

          ramane trauma de a fi ridicat cu duba si dus la politie sa dai declaratii incheiate cu PV de 250 RON -

          Si acum va intreb pe DVs. daca unul din pusti nu reuseste sa demonstreze sau instanta nu ii anuleaza PV ii apare ca are amenda si nu poate accesa nu stiu de institutie militara pentru amenda aia data la tu-i mama ei de treaba???

          De ce toate aceste cand puteam sa le evitam din start daca ala care a condus operatiunile avea 5 grame de creier cu neuroini activi???
          • +2 (4 voturi)    
            Reținere în spațiu închis (Luni, 5 octombrie 2020, 2:13)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui ..13

            Ca nu cred ca i-au dus pe rând...
  • +8 (16 voturi)    
    ce mizerie... (Duminică, 4 octombrie 2020, 14:28)

    g01an [utilizator]

    ce ma deranjeaza cel mai tare este privarea de libertate pentru aplicarea unei simple contraventii (asa dubioasa cum era oricum). din punctul meu de vedere, politistii si jandarmii care fac asta ar trebui sa faca puscarie.

    legea 61 este o mizerie si ar trebui corectata in primul mandat legislativ in care actuala opozitie reuseste sa formeze o coalitie. oricum nu cred ca este constitutionala aplicarea legii respective cand nu sunt comise alte infractiuni.
  • +4 (10 voturi)    
    A amenda elevi printr-o lege ilogică și agramată (Duminică, 4 octombrie 2020, 14:38)

    n.dumiritu [utilizator]

    Citat la subiect din Legea 61/1991, actualizată:
    "Art.2 p.13) pătrunderea, cu încălcarea normelor legale de acces, în sediile autorităților publice centrale și locale, instituțiilor publice, instituțiilor de învățământ și spațiilor aparținând acestora, indiferent de destinația lor, ..."

    La viteza de legiferare, nu s-a ținut cont de acorduri gramaticale și alte "marafeturi" care să o facă inteligibilă, logică, accesibilă, neechivocă.
    Din "pătrunderea ...în sediile ... instituțiilor de învățământ și spațiilor ...", eu înțeleg că "pătrunderea în sediile spațiilor..." este contravenție.

    E ironic că te dai la elevi cu burzuluială autoritară invocînd o lege care pare că nu poate trece clasa.
    • +3 (7 voturi)    
      excact! explica copilului cu ce a gresti (Duminică, 4 octombrie 2020, 16:08)

      Tom2 [utilizator] i-a raspuns lui n.dumiritu

      asta vreau sa explice cei care tin apararea politiei
      • +1 (3 voturi)    
        legile nu vor fi niciodata perfecte (Duminică, 4 octombrie 2020, 20:16)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Tom2

        ceea ce ar trebui sa fie mai aproape este spiritul lor

        Din pacate legea chiar daca este proasta trebuie aplicate.

        Aplicare legii depinde de cel care o citeste si o aplica - aici este o mare problema caci spiritul ei trebuie inteles chiar daca unele litere sunt...

        Pustiul/pustii ar trebui sa inteleaga - sunt suficienti de mari - ca acestea sunt conditiile si ca daca vor sa schimbe ceva in tara asta ar trebui sa faca legi mai bune, sa devina politisti, magistrati sau cetateni care inteleg legile si vor si pot contribui la schimbarea spre binele lor si al altora.
  • +11 (15 voturi)    
    Alerg pe pista la un liceu renumit (Duminică, 4 octombrie 2020, 15:26)

    Coco Whistle [utilizator]

    Dintr-o tara decenta. Nu exista restrictii atiita timp cit nu e folosit de activitati scolare.de asemenea terenurile de tenis sint deschise publicului si chiar si ptr cei care ofera cursuri de tenis, deci fac bani. Eu sint platitor de taxe si activitatea scolii e sustinuta direct din banii mei. In plus exista nenumerate terenuri de fotbal cu nocturna, cu teren sintetic care sint deschise publicului nelimitat si fara a se plati ptr rezervare. Unde sa se intilneasca elevii daca nu la scoala, acolo unde isi petrec o buna parte din viata, un mediu civilizat, unde invata sa se dezvolte si sa se bucure. Well, la noi nu e asa. Parintii ar trebui sa dea in judecata politia care nu are alte atributiuni deict sa hartuiasca elevii. Presedintele iubit ce spune ca invatator, ca si conducator al acestei tari? Legea daca exista trebuie abrogata urgent. O alta intrebare, de ce s-au facut sali de sport daca elevii nu au acces dar tovarasii de la partid mituiesc portarul ca sa joace fotbal sau basket . Pe aia nu-i amendeaza nimeni, oare ptr ca sint premianti si nu olimpici?
  • 0 (14 voturi)    
    Parerea parintilor (Duminică, 4 octombrie 2020, 15:26)

    independentu [utilizator]

    E ca nu si-a amenda niciodata copiii, daca incalca legea.
    Ca ei sunt cei mai frumosi, mai destepti si mai olimpici!
    Ei au fost amendati la ora 20, cand e noapte deja si e cool s-o arzi prin curtea scolii, nu?
    Nimeni nu se intreaba de ce au fost dusi la sectie.
    Pentru ca nu avea niciunul acte la el?
    Iar aici ajungem iarasi la parintii care nu se simt datori sa-si invete copiii respectarea legilor...
    • +4 (6 voturi)    
      nu zic ca nu aveti dreptate (Duminică, 4 octombrie 2020, 20:20)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui independentu

      dar dvs. mergeati la scoala pentru un Baschet cu CI??

      evident ca pustii aveau telefonul cu ei dar nu as recomanda arhivarea ci ca poza pe telefon just in case...
    • +8 (8 voturi)    
      Legea (Duminică, 4 octombrie 2020, 20:50)

      Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui independentu

      Se aplica tinand cont de circumstantele savarsirii faptei incriminate.

      Toti cei care spuneti, legea e lege pentru toti, aveti dreptate.

      Insa uitati cu desavarsire cum se interpreteaza legea si cum se aplica eventualele actiuni coercitive ca rezultat al savarsirii unei fapte.

      Art. 21, lit. (3), OG 2/2001 ne spune " Sancțiunea se aplică în limitele prevăzute de actul normativ și trebuie să fie proporțională cu gradul de pericol social al faptei săvârșite, ținându-se seama de împrejurările în care a fost săvârșită fapta, de modul și mijloacele de săvârșire a acesteia, de scopul urmărit, de urmarea produsă, precum și de circumstanțele personale ale contravenientului și de celelalte date înscrise în procesul-verbal."

      Care a fost gradul de pericol social al faptei pustilor? Va spun eu, zero pericol social.

      In consecinta, contestarea in instanta a proceselor verbale are mari sanse de reusita, urmand cel mai probabil ca un judecator normal sa aplice sanctiunii avertismentului.
      • -2 (2 voturi)    
        ba nu (Luni, 5 octombrie 2020, 15:33)

        independentu [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

        Au fost 9 reclamatii, deci au incalcat drepturile altora. O amenda e binevenita.
        N-ai buletinul la tine, aia e, ajungi la sectie.
        Eu ma cert cu nevasta-mea mereu ca nu-si ia actele, sunt genul ala.
  • +8 (12 voturi)    
    Militia (Duminică, 4 octombrie 2020, 15:43)

    BartSimpson [utilizator]

    Si-a schimbat in 90 denumirea, si mai nou culorile pe masini. In rest, aceeasi mentalitate de maimute cu pistol si bate. Ceva foarte asemanator am patit dupa 90, cand eram clasa a 8-a. Era cu cativa colegi in parc si am fost luati pe sus cu duba si tinuti la sectie o zi intreaga. Fara explicatii. Tot ce faceam era sa jucam carti in parc. La sectie o scarba de militian incepuse sa-mi povesteasca despre ce amante avea ... In rest, stim, pazesc interlopii, si nici macar nu se feresc sa faca asta. Pe banii nostri.
  • +2 (8 voturi)    
    Propunere! (Duminică, 4 octombrie 2020, 17:17)

    Joe@Black [utilizator]

    Poate ar trebui sa se faca un proiect in Parlament sau local in fiecare localitate in parte ca terenul din curtea scolii sa fie disponibil pentru toti cetatenii care doresc sa faca miscare/jocuri de fotbal/baschet/etc pentru a avea o sanatate mai buna si fizica si psihica, NU sa tinem inchise acele spatii care nu aduc nimic benefic cetatenilor daca sunt cu lacatul pus!

    Sau ce, e mai bine sa avem tineri care merg sa se drogheze sau sa mearga sa fure/dea in cap la oameni, din lipsa de ocupatie?!

    Hai baietii care luati salariu pentru a fi in slujba cetateanului, faceti repede un proiect sa schimbam aceste lucrui aiurea legiferate...

    Pana atunci, multa rusine Politiei Romane, daca erau copii de bastani, stateati cu coada intre picioare si schelalaiati...dar asa va aratati muschii cu niste adolescenti care vor sa stea in aer liber in curtea scolii...RUSINE!
    • +2 (2 voturi)    
      ioi (Duminică, 4 octombrie 2020, 20:21)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Joe@Black

      ma doare chepul...
    • -1 (3 voturi)    
      asa si asa...! (Duminică, 4 octombrie 2020, 22:53)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Joe@Black

      La HALUL in care se vandalizeaza orice, eu nu m-as grabi prea tare sa scot o lege de genul acesta! >:
      Cel mult, ceva care sa permita accesul pe baza de card de acces (cu un soft autorizat, care sa retina ce carduri au fost folosite intre orele X si Y) si cu camere video, si ele autorizate, cu inregistrarile pe fiecare interval de timp!
      Chestia e ca astea... cam costa :|
  • -4 (8 voturi)    
    Constanta 8 copii amendati (Duminică, 4 octombrie 2020, 17:23)

    COLOSALUL [utilizator]

    FIX PIX
  • -6 (12 voturi)    
    copii vs copiii din familii bune (Duminică, 4 octombrie 2020, 17:49)

    jhfd [utilizator]

    De curand, istoricul francez Youenn Michel a afirmat ca ,,Scoala nu este un spatiu de libertate deplină'' (ce-i drept, intr-un alt context).
    Sunt de acord cu el si cred ca scolile ar trebui sa aiba regulamente interioare care ar trebui respectate cu strictete iar regulamentele interioare ar trebui adaptate perioadelor de criza.

    Nu va mai imbatati cu apa rece, in tarile ,,civilizate'' legea este lege si nerespectarea ei este rigid sanctionata.
    • +6 (6 voturi)    
      nu este chiar asa (Duminică, 4 octombrie 2020, 20:26)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui jhfd

      1. Pana ca un text sa devina lege el, textul, este amplu discutat

      2. cetatenii propun modificari si uneori ele sunt introduse in legislatie- nu am exemplu in RO.

      3 Aplicare legii are o anumita flexibilitate - inclusiv in textul legii.nu se zice fix 4 ani puscarie ci intre 2 si 5 ani.
      • +2 (2 voturi)    
        exista ceva exemple... (Duminică, 4 octombrie 2020, 22:58)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        Dar raaaare... de tooot!
        Un exemplu este interventia ciobanilor la Legea Vanatorii ;)
        Pe de alta parte, cam toate instituriile pun "in dezbatere" diverse legi, atat pe site cat si in alte moduri (d.ex. pe e-mail, daca te inregistrezi, la sediu prin afise samd.) - dar CATI ceteteni macar se UITA la propunerile respective, nu mai zic sa participe la dezbateri?
        Nu avem exercitiul democratiei si al participarii la "viatza cetatii" (nu mai zic de "amendarea" prin vot - vezi alegerea a tooot soiu' de infractori si puscariasi) - si ceau-bau!
        Asa popor - asa legi! :P
    • +3 (5 voturi)    
      Domnul (Duminică, 4 octombrie 2020, 20:38)

      Rebecka [utilizator] i-a raspuns lui jhfd

      Goe era de semenea familie buna........
      • -2 (4 voturi)    
        Mai precis Domnu' Goe din schita lui l.L.Caragiale (Duminică, 4 octombrie 2020, 23:04)

        Dinu-I [utilizator] i-a raspuns lui Rebecka

        pentru a se evita orice confuzie. O fi fost si el olimpic (la nivelul societatii de atunci).
        Cineva comenta mai sus ca erau elevi de 14-16 ani (si nu prea erau olimpici).
        • +1 (1 vot)    
          Multumesc,stimate domn. (Luni, 5 octombrie 2020, 15:44)

          Rebecka [utilizator] i-a raspuns lui Dinu-I

          De obicei sunt atenta la ce si cum scriu.......A fost o regretabila scapare.Va cer scuze.O zi frumoasa va doresc!
    • +5 (5 voturi)    
      Au fost amendați pentru pătrundere pe teren (Luni, 5 octombrie 2020, 2:20)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui jhfd

      Nu pt zgomot, covid sau altceva
      Foarte probabil toți copiii din cartier se jucau pe terenul ala de când se știu și nu i-a deranjat nimeni.
  • -3 (7 voturi)    
    Olimpici! De familie buna! (Duminică, 4 octombrie 2020, 23:17)

    Codruta N [utilizator]

    Trecand peste faptul ca simpla mentionare a acestor calitati mie imi sugereaza ca nu erau DELOC "de familie buna" (ci cel mult ceva "beizadele"), chestiile astea sunt cel mult circumstante agravante! Te-ai astepta, de la niste "olimpici" sa inteleaga mai bine niste restrictii decat de la niste unii care abia sunt in stare sa invete! Dupa cum te-ai astepta de la "familiile alea bune" sa le explice cam cum e cu legile, regulamentele si nerespectarea lor!
    Pun pariu ca macar o parte din acele "familii bune" resping purtarea mastii si neaga existenta epidemiei - asa ca NORMAL ca pustii aceia s-au apucat de un joc colectiv (lucru interzis!)!
    Pe de alta parte, Politia a reactionat exagerat (desi habar n-avem care o fi fost atitudinea pustilor fatza de ei); puteau sa le dea un avertisment si ceau-bau! Dar daca pustii n-aveau acte la ei, chiar nu aveau ce face altceva decat sa-i duca la Sectie.
    Oricum: povestea o sa se rezolve in instanta (desi, in 15 zile, se plateste doar jumatate din minimul amenzii). Cu toate astea, pariez din nou, ca macar una dintre acele "familii bune" va incerca, mai pe dindos, ashaaa... sa influenteze instanta! :P
    • +3 (3 voturi)    
      Da, da (Luni, 5 octombrie 2020, 10:50)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Resentimentari mai sunteti :)))
      Erau "beizadele" si-si faceau de cap jucand baschet si fotbal in curtea scolii, este?
      Infieram, punem in discutia BOB si sanctionam elementele dusmanoase indiferent de varsta!
      Just.
  • -1 (5 voturi)    
    Numai in Romania regulile simple sunt complicate (Luni, 5 octombrie 2020, 10:12)

    clint [utilizator]

    De fapt, e simplu: au incalcat o lege, sunt amendati. Nu au incalcat, a fost un abuz din partea politiei.
    • +1 (1 vot)    
      De fapt (Luni, 5 octombrie 2020, 14:41)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui clint

      Au 14 si 16 ani, deci n-au capacitate de dipozitie si nu raspund in fata legii, bine? Sunt minori, sunt doar niste copii care se jucau fobal si baschet in curtea scolii.

      Voi nu sunteti intransigenti, sunteti resentimentari si intreceti masura pentru ca nu intelegeti care-i rostul unei legi si ce rol are politia.

      Este analfabetism curat ce sustineti, vizibil pentru oricine are minte, poate ca ar fi mai bine sa va mai ganditi inainte sa "aruncati primul piatra".
      • 0 (0 voturi)    
        flacaule, daca au 14-16 ani pot face orice? (Marţi, 13 octombrie 2020, 10:17)

        mbembe [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        vad ca esti extrem de activ, deci posibil ca ai pe cineva implicat... sa-ti fie sanatos si sa stiti ca legea totusi e lege cu mai mult sau mai putin tamtam pe retele.
        partea proasta e ca “de aia la noi legea e de ...” fiindca se gasesc multi cu gura mare care fac tampenii si cauta portite prin a recupera amenda. toti calca legea in picioare pana nu sunt si ei victime, apoi cauta dreptate.
        acum PUNCT flacaule
  • 0 (2 voturi)    
    Problema sunt vecinii deranjati (Luni, 5 octombrie 2020, 12:30)

    Teo3000 [utilizator]

    Baietii au luat amenda pentru ca, mai mult ca sigur, intre locatarii din blocurile vecine deranjati de jocul copiilor, se afla un amarat de bugetar surmenat de stresul ca i s-a redus salariul pe perioada pandemiei si ca exista sanse mari sa-si piarda si locul de munca. Respectivul bugetar are nevoie de odihna si liniste deplina. Asa ca respectivul bugetar a sunat la politie si a explicat situatia exceptionala in care se afla, copiii care se joaca reprezentand un factor de stres caruia nu poate sa-i faca fata, reprezentand un real atentat la viata si sanatatea sa. Cu asa o acuzatie grava, lui Garcea nu i-a fost greu sa-i indentifice pe raufacatori de indata si sa-i amendeze aspru. Ca de, Garcea terminase treaba cu toti infractorii din Constanta si cu toate dosarele ingropate prin sertare si fisete. Ce, doar nu vroiati ca Garcea sa nu se conformeze cererilor amaratului de bugetar agresat fonic si, vai Doamne, sa ajunga el insusi deranjat si cu risc de a-si pierde locul de munca.
  • -2 (2 voturi)    
    cum ar reactiona parintele copiilor buni (Luni, 5 octombrie 2020, 13:30)

    mbembe [utilizator]

    daca niste olimpici ar veni la el acasa fara sa fie invitati? are panou pus pe usa ca doar olimpicii invitati au voie sa intre?
  • +1 (1 vot)    
    Constanța: Opt copii, ridicați sâmbătă seara din c (Luni, 5 octombrie 2020, 21:55)

    El_Primo [utilizator]

    Rusine POLITIEI ROMANE !!!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by