După o campanie în care PSD a investit mulți bani, dar a convins doar 23% din românii care au participat la alegerile europarlamentare din mai, premierul Dăncilă își dorește să controleze atât partidul, cât și guvernul. Cu Liviu Dragnea închis la Rahova, Viorica Dăncilă nu are contracandidat la președinția PSD.

Clădirea GuvernuluiFoto: Coalitia pentru Economie Digitala

O creștere a autorității sale în interior ține de mai multe lucruri: câți baroni locali mulțumește cu funcții, câte județe atrage de partea sa pentru votul la Congres, câți opozanți din interior liniștește. Dar îi mai trebuie ceva: să calmeze valul de furie care a măturat partidul la ultimele alegeri. Asta dacă mai vrea ca PSD să conteze la localele și parlamentarele de la anul.

Or aici nu face altceva decât să tărăgăneze lucrurile, părând că i-au scăpat de sub control. În timpul campaniei trecute, unul dintre puținele subiecte care au stârnit emoție a fost încercarea de a închide UBER făcând pe plac ministrului Cuc și taximetriștilor. PSD și Guvernul și-au atras un mare val de antipatie din partea celor 2,5 milioane de utilizatori. A urmat o serie de promisiuni din partea tuturor în încercarea de a mai potoli valul de nemulțumiri. Au existat președinți de organizații PSD care au cerut explicit să se rezolve problema.

Premierul Dăncilă, în ședința de guvern din 23 mai a promis de față cu tot guvernul că într-o săptămână situația se rezolvă. Și au trecut aproape două săptămâni și nu s-a întâmplat absolut nimic. În continuare se iau plăcuțe de înmatriculare pe stradă, peste 100 de mașini ale șoferilor parteneri nu mai pot circula, timpul mediu de așteptare a crescut, iar utilizatorii plătesc uneori de 3 ori mai mult. Și crește nemulțumirea tuturor: a celor care folosesc serviciul, a șoferilor parteneri și a Ministerului Finanțelor care încasează mai puțini bani! Miniștrii Cuc și Suciu au promis că nicio plăcuță de înmatriculare nu va fi luată. Poliția a luat deja 100 și continuă.

În cele aproape două săptămâni de la promisiunea premierului Dăncilă, ordonanța de urgență care ar trebui să rezolve problema nu are nici măcar semnăturile ministerelor. Nu a intrat nici măcar în Consiliul Economic și Social (CES) pentru un punct de vedere! Pare că promisiunea Vioricăi Dăncilă cântărește mult prea puțin în fața unor miniștri din propriul cabinet.

Între timp, șoferii parteneri au cerut aprobări pentru un miting în fața guvernului.