Cel mai recent studiu GfK, realizat la cererea MedLife, arata ca romanii sunt din ce in ce mai atenti in ceea ce priveste sanatatea lor. Astfel, daca in 2013 procentul celor care au mers cel putin o data la medic in ultimul an era de 67%, in 2014 acest procent a ajuns la 76%. Totodata, tendinta de schimbare a comportamentului in ceea ce priveste grija fata de sanatate este intarita si de diminuarea semnificativa a numarului de persoane care nu merg in general la medic. Astfel, daca in 2011 procentul celor care nu mergeau la medic era de 35%, in 2014 acest procent a ajuns la 9%.

In ceea ce priveste sistemul de sanatate utilizat cu precadere, studiul arata ca 21% din populatie utilizeaza mai degraba serviciile medicale private, in crestere cu 5% fata de 2011. Orientarea catre serviciile private este mai frecventa in randul tinerilor cu varste intre 25 si 34 de ani, care au studii medii sau superioare.

Acelasi studiu arata ca cel mai important factor in alegerea furnizorului ramane in continuare calitatea actului medical, cu o pondere de 58% la nivelul intregii populatii si de 68% in randul celor care utilizeaza serviciile medicale private. Un alt factor important de influenta este decontarea serviciilor de CNAS. De altfel, in ceea ce priveste atitudinea fata de distributia fondurilor de sanatate, 58% din populatia urbana este de acord ca fondurile de sanatate de la stat sa fie directionate unitar si catre furnizorii privati de servicii medicale si spitalele private, atitudine care se manifesta mai puternic in randul locuitorilor regiunii Banat-Crisana-Maramures.

In ceea ce priveste notorietatea operatorilor de servicii medicale private, studiul releva faptul caMedLife este in continuare cel mai cunoscut furnizor la nivel national, cu un procent de recunoastere de 45%, dublu fata de 2011, cand acest procent era de 22%; fiind urmat de Regina Maria si Medcenter. Mai mult, MedLife se bucura de o notorietate semnificativ ridicata in Bucuresti, unde procentul este de 84%, ponderea cea mai mare fiind detinuta de tineri cu varste intre 25-34 de ani (63%), respectiv persoane cu educatie superioara (64%).

Rezultatele aceluiasi studiu releva faptul ca cele mai utilizate servicii medicale in clinicile private sunt cele stomatologice, ginecologice, medicina interna si medicina muncii, cu un procent semnificativ mai mare al celor care prefera serviciile de ginecologie la privat (23%) vs. stat (10%).

Totodata, la capitolul surse de documentare, studiul mai arata ca cei care utilizeaza servicii medicale private sunt influentati in mai mare masura de recomandarile prietenilor (56%) si de informatiile de pe Internet (27%) atunci cand opteaza pentru o unitate medicala. Spre comparatie, pentru utilizatorii serviciilor de sanatate de stat, medicul de familie are cea mai mare influenta in alegerea furnizorului (73%), urmat de recomandarile cunoscutilor (37%).

Reprezentantii MedLife confirma ca in acest an compania va depasi pragul de 80 mil. euro cifra de afaceri. De asemenea, MedLife continua expansiunea teritoriala si a demarat lucrarile de constructie a unei hyperclinici la Constanta, urmand a fi finalizate pana in luna noiembrie a acestui an, iar in functie de procedura de emitere a autorizatiilor, in lunile urmatoare vor fi demarate lucrarile la o clinica de mari dimensiuni si la Craiova.

Studiul GfK realizat la cererea MedLife a fost derulat in luna iulie 2014, la nivel national, pe un esantion reprezentativ de 544 de respondenti din mediul urban, cu varste peste 18 ani.