Cu toate ca piata de constructii cu ghips carton a inregistrat o crestere cu 7% fata de anul trecut, gradul de penetrare a acestor noi tehnologii este sub medie, a anuntat, ieri, Constantin Hariton, directorul general Rigips Romania.

Astfel, tara noastra, unde rata de penetrare este de numai 0,75 metri patrati pe cap de locuitor, se situeaza pe locuri inferioare fata de tarile vecine, unde consumul de astfel de materiale este de trei ori mai mare decat in Romania. Printre acestea se afla Ungaria, Cehia si Polonia, cu un consum de peste doi metri patrati pe cap de locuitor.

Pe de alta parte, cu toate ca numeroase institutii sau agenti economici au apelat la utilizarea produselor de ghips carton umede sau uscate pentru renovarea unor spatii, constructiile noi cu astfel de produse lasa de dorit.

Spre exemplu, in Bulgaria, anul trecut, s-au construit peste 50 de hoteluri noi pe litoral, iar la noi si renovarile la hotelurile de pe litoral au fost executate intr-un numar foarte redus, a mai spus Constantin Hariton.

El a adaugat ca exista o diferenta de peste noua ani intre noi si celelalte tari, specificand mai ales faptul ca, fata de America, ne aflam la o perioada mult mai indelungata, deoarece rata de penetrare este de 10,5 metri patrati pe cap de locuitor.

In ceea ce priveste vanzarile companiei Rigips, anul trecut, acestea au crescut cu 12% fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la aproximativ 20 milioane de euro. Pe de alta parte, directorul Rigips a precizat ca peste 10% din productia de la fabrica din Turda a fost exportata, in special spre Ungaria, unde cererea de astfel de produse este mai mare ca in Romania.