Marti, 20 iulie 2004, a avut loc workshop-ul “Comertul electronic romanesc, evolutie si tendinte”, organizat de catre DotCommerce Romania, eveniment care s-a bucurat de participarea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiilor, a reprezentantilor bancilor BCIT si Raiffeisen Bank si a delegatilor UNDP.

Evenimentul si-a propus sa identifice stadiul actual si potentialul comertului electronic romanesc si in ce proportie exista solutii si infrastructuri pentru dezvoltarea acestuia.

In acelasi timp, scopul a fost de a media o intalnire dintre presa si principalii jucatori din acest domeniu, atat ofertanti de solutii, cat si cei implicati direct in comertul electronic prin administrarea magazinelor virtuale.

Evenimentul desfasurat la J.W. Marriott, in sala Constanta, a fost deschis de dl Madalin Matica, Director pentru Operatiunile Europene al Dot Commerce Ltd- Boston-SUA, care a vorbit despre stadiul in care se afla piata romaneasca in acest moment din perspectiva investitorilor si despre eforturile de implementarea ale unor solutii de procesare online a cardurilor de credit in Romania.

Dl Madalin Matica a punctat pe scurt obiectivul principal al subsidiarei DotCommerce Romania in piata de comert electronic: „Misiunea noastra este de a face companiile de orice dimensiune si din orice industrie, prezente sau nu deja pe Internet, sa inteleaga ca e-commerce-ul este foarte putin diferit de comertul clasic.

Noi suntem gata sa ne ocupam de tot ceea ce presupune acel e din aceasta sintagma”.

In acest context a fost abordata si pozitionarea solutiei DotAssure(tm) oferita de DotCommerce Romania, in raport cu partenerii si clientii, precum si un scurt raport despre pozitia detinuta de aceasta solutie la momentul actual si stadiul investiilor realizate pana in acest moment pe piata romaneasca, care se cifreaza la o suma de 400.000 USD.

In continuare, dl Catalin Rotarus, Online Sales Director Arbomedia a prezentat concluziile unui studiu despre utilizatorul roman de Internet si pozitionarea acestuia in raport cu comertul electronic.

Un alt aspect abordat in cadrul seminarului a fost cel a pietei de carduri din Romania si in acest context dl Sergiu Cone, No Cash, a prezentat succint cateva date despre modul in care sunt utilizate cardurile in acest moment in Romania si a punctat potentialul acestei piete.

Una dintre principalele teme ale seminarului a fost si securitatea tranzactiilor online, si acest aspect a fost tratat de catre dl.

Liviu Nicolescu, Director General al Directiei de Reglementari si Standarde in Tehnologia Informatiei Antifrauda si Securitatea Retelelor din cadrul MCTI, atat din punct de vedere tehnologic, cat si juridic si prin prisma importantei pe care acest domeniu il are in derularea afacerilor online.’

Relatia dintre banci, solutiile de payment gateway si comercianti a fost un alt subiect de discutie in cadrul workshopului si in acest context, d-ra Diana Duhanov, Promotion Manager Raiffeisen Bank a reiterat sprijinul pe care aceasta banca il ofera acestui domeniu de afaceri.

Latura practica a seminarului a fost sustinuta de discutiile directe purtate intre reprezentanti ai magazinelor virtuale si ai verticalelor profesionale. Astfel, dl. Cristian Bara, Developement Manager Paralela 45 a vorbit despre aspectele particulare pe care industria turismului le identifica in migrarea catre comertul electronic.

Necesitatea de a identifica noi tipuri de servicii si de produse adecvate procesului de comert electronic a fost subliniata in cadrul seminarului de dl. Voicu Albu, director general Artelecom, care a prezentat si rolul pe care furnizorii de servicii Internet il au in comertul electronic.

Partenerii si clientii DotCommerce Romania, dl Marius Dosinescu, General Manager AvantajNet, dl. Calin Munteanu, Munart, dl. Remus Lucian, Minte Virtuala si Bogdan Gheorghe, Executive Manager Softpedia au vorbit despre problemele pe care le-au intampinat in implementarea si dezvoltarea comertului electronic in cadrul propriilor companii.

In finalul evenimentului, Ministerul Culturii si Cultelor din Romania si DotCommerce Romania au lansat cele doua proiecte multimedia realizate in colaborare in acest an, CD-urile “Portul Popular din Romania” si “Stefan cel Mare si Sfant. Comemorare 500 de ani”.

Prezentarea CD-urilor a fost realizata de d-na Carmen Pintilie, purtator de cuvant al Ministerului Culturii si Cultelor din Romania si de dl Bogdan Bruma, consilier al Ministrului Culturii si Cultelor din Romania.

Acest seminar a demonstrat interesul care exista in Romania pentru comertul electronic, a identificat potentialul acestei piete precum si directiile pozitive de dezvoltare inregistrate in cadrul ascestui segment de business.

DotCommerce Romania tine sa multumeasca inca odata si pe aceasta cale tuturor reprezentantilor mass media pentru interesul manifestat prin participarea la acest seminar.