Tot mai multe companii aleg, pe langa modalitatile traditionale, si metode de motivare a angajatilor mai putin conventionale. Una dintre acestea, aflata la mare cautare in acest an, dupa cum ne spun reprezentantii firmelor de profil, este organizarea de petreceri pentru angajati cu prilejul sarbatorilor de iarna.

"Pana acum cativa ani, clientii nostri erau cu preponderenta companii cu capital strain sau mixt, dar de doi-trei ani, si romanii au inteles ca motivarea angajatului, pentru a da cele mai bune rezultate, nu inseamna numai acordarea unui salariu peste medie", ne-a declarat reprezentantul firmei Avangarde Production, firma specializata in organizarea de astfel de evenimente.

Mai mult, in acest an are loc o explozie a cererii pentru organizarea de petreceri de sarbatori, firmele de specialitate abia facand fata solicitarilor.

"Fie ca este vorba de firme mici, cu 50-60 de angajati sau de o multinationala cu cateva sute de salariati, un numar din ce in ce mai mare de companii se inghesuie sa organizeze petreceri pentru angajati cu prilejul sarbatorilor de Craciun din acest an", mai spune interlocutorul nostru.

Bugetul pentru o petrecere - de la 200 de euro la 15.000 de euro

In functie de buget, petrecerile pot fi organizate fie in locatii inchiriate precum hoteluri, restaurante, baruri, fie la sediul companiei. "Daca numarul de angajati si cifra de afaceri sunt mici, atunci firmele recurg la o simpla masa festiva in cadrul companiei.

In cazul in care compania are doua-trei sute de angajati si bugetul este pe masura cifrei de afaceri, atunci petrecerea capata alte dimensiuni", mai spune reprezentantul Avangarde.

In ce priveste bugetul alocat de companii pentru petrecerile de sfarsit de an, acesta este in functie de complexitatea evenimentului-locatia aleasa, dotarea salii cu echipamente necesare, meniul, decoratiunile care se folosesc (confetti, baloane), echipamente de sonorizare, D.J, entertainer pentru jocuri si concursuri si chiar formatii care canta live.

Costul unei petreceri organizate intr-o locatie inchiriata poate ajunge la 12.000-15.000 de euro si chiar mai mult daca locatia este un hotel de cinci stele. Aceasta suma acopera o gama completa de servicii- de la inchirierea spatiului pana la decoratiuni cu baloane. "Cele mai solicitate locatii sunt Clubul Floreasca si clubul Johann Strauss, dar si hotelurile Marriott si Hilton.

Dar alegerea se face in functie de bugetul disponibil", explica specialistul in petreceri. Pretul poate creste simtitor si in functie de tematica. "Acum organizam un bal mascat pentru care asiguram chiar si costumele.

Un alt eveniment este "Petrecere pe dos", unde invitatii vor merge cu spatele, se vor saluta de bun venit la plecare si isi vor lua la revedere cand incepe petrecerea", povesteste amuzata interlocutoarea noastra. Pentru mesele festive organizate la sediul companiei, costul este de aproximativ 15-16 euro de persoana.

Romanii vor sarmale, strainii - somon si fructe de mare

Daca in ce priveste locatiile alese pentru organizarea petrecerii, companiile romanesti si cele straine au cam aceleasi preferinte, diferentele apar atunci cand vine vorba de meniu si muzica. "La petrecerile organizate de multinationale, meniul este mai rafinat.

Acesta cuprinde tot felul de salate de cruditati, de fructe de mare, de paste etc, file de somon in diverse combinatii sau o multitudine de feluri de branzeturi. Companiile romanesti solicita meniul traditional de Craciun- sarmalute, sunculita, piftie, carnaciori, lebar s.a.m.d", mai povesteste reprezentantul Avangarde. Si in materie de muzica, gusturile sunt diferite.

Romanii prefera formatiile romanesti, in timp ce strainii prefera un D.J. bun care sa se ocupe de fondul muzical. "Cassa Locco si Proconsul sunt unele dintre cele mai solicitate formatii romanesti pentru petrecerile organizate de companii romanesti. Strainii, in schimb, vor muzica internationala", conchide reprezentantul Avangarde.