Ministerul Educatiei a aprobat noul plan-cadru pentru clasa a III-a, care se va aplica din anul scolar 2005- 2006. Actul normativ precizeaza exact ce trebuie sa stie un elev la finalizarea clasei a III-a.

In functie de acest plan-cadru, profesorii isi organiza orele astfel incat sa-i invete pe elevi toate informatiile de care au nevoie.

Spre exemplu, la "Limba si literatura romana", un scolar, la sfarsitul clasei a III-a, trebuie sa fie capabil, printre altele, sa sesizeze sensul global al unui mesaj, identificand aspectele principale si de detaliu la care se refera un mesaj oral, sa deduca sensul unui cuvant necunoscut prin raportare la mesajul audiat, sa sesizeze corectitudinea unui enunt oral sau sa manifeste atentie fata

de interlocutor in diferite situatii de comunicare. Tot la sfarsitul clasei a III-a un elev va putea sa povesteasca prin cuvinte proprii continutul unui fragment dintr-un text citit sau dintr-un mesaj audiat.

La Matematica, elevul va sti sa utilizeze sistemul pozitional de formare a numerelor naturale mai mici decat 1.000.000. Pe langa aceasta, copiii care au finalizat cursurile clasei a III-a vor cunoaste sa efectueze operatii de adunare si de scadere cu numere mai mici decat 10.

000, sa efectueze operatii de inmultire si impartire cu numere naturale mai mici decat 100 si chiar sa rezolve ecuatii cu o necunoscuta.

Cel mai usor pare sa fie Religia. Insa numai pare, pentru ca la sfarsitul clasei a III-a elevul trebuie sa-L descrie pe Iisus Hristos ca mare invatator al omenirii, sa constientizeze importanta cinstirii sfintilor prin sarbatorile inchinate lor, sa identifice un text din Sfanta Scriptura sau sa sintetizeze principalele caracteristici ale Bisericii ca institutie divino-umana.