Conform unui studiu realizat de firma de securitate Mirapoint si compania de cercetare Radicati Group, aproape o treime a utilizatorilor de e-mail au accesat URL-urile oferite prin spam. Unul din 10 utilizatori a cumparat produse promovate prin mesaje spam.

Prin accesarea unui URL dintr-un astfel de mesaj, exista pericolul virusilor si alerteaza spamerii sa paraseasca conturile e-mail.

Datorita faptului ca persoanele cumpara produse promovate prin astfel de mesaje, aceasta industrie infloreste, mai ales pentru ca trimiterea acestor mesaje nu necesita costuri ridicate.

"Aceste date preliminare sunt surprinzatoare si oarecum socante" afirma analistul de piata Marcel Nienhuis.

"Ne ofera explicatia, de ce pericolele legate de securitate incluzand spam, virusi si atacuri phishing continua sa se extinda" a adugat acesta, acuzand obiceiurile rele ale utilizatorilor.

Spamerii urmaresc continuu inovatiile astfel ofera cele mai cautate produse. Cel mai recent a crescut numarul mesajelor spam care ofera gadgetul Sony PSP.

De asemenea s-a observat o crestere in mesajele cu continut erotic.

Insa accesand URL-ul, utilizatorul nu va gasi partenera, ci va fi redirectionat catre situri pornografice unde exista pericolul descarcarii de spyware pe calculatoare.

Clearswift a observat o crestere de 180% a spamului legat de sex pe parcursul ultimei luni.

Cuvintele legate de erotism reprezinta 14% din topul 50 al celor mai des folosite cuvinte de catre spameri, realizat de firma de securitate Sophos.

Spamerii scriu eronat cuvinte ca sa treaca prin filterele anti-spam, afirma Graham Cluley, consultant la firma Sophos.

Insa filterele anti-spam reprezinta doar o parte a solutiei de combatere a e-mailurile spam.

"Utilizatorii trebuie sa reziste instinctelor de a achizitiona produse oferite prin mesaje spam. Spamerii sunt infractori. Daca nimeni nu ar lua in considerare aceste mesaje, si nu ar cumpara produsele oferite, spam-ul ar dispare ca si dinozaurii" a adugat acesta.

Sursa: www.bbc.co.uk