La un an de la lansarea Gmail, Google s-a tinut de promisiuni: casuta de mail electronica (mailbox) a companiei devenite celebra prin instrumentul de cautare a devenit al patrulea serviciu de mail, ca popularitate.

Acum citeva zile, Google a anuntat cresterea spatiului de stocare de la valoarea si-asa imensa de 1 gigabyte (Gb) la 2 gygabiti.

Anuntul de dublare a spatiului disponibil a fost facut de Google, Inc. ca raspuns la intentia Yahoo de a oferi utilizatorilor e-mail-ului gratuit 1 Gb. Pe pagina de intrare a fost un contor al spatiului alocat, care creste continuu, iar duminica dupa-amiaza ajunsese la 2,054 Gb.

Lansarea de acum un an al Gmail a produs o revolutie in lumea furnizorilor de e-mail gratuit. Hotmail, serviciul de acest fel al Microsoft, a devenit brusc mai putin interesant pentru potentialii noi utilizatori fiindca nu si-a extins spatiul de stocare.

Inainte de aparitia ofertei Google, posesorii de casute gratuite de posta electronica aveau citiva megabyti la dispozitie.

Valoarea de citeva sute de ori mai mica decit cea oferita de Gmail devenea incomoda, in conditiile in care intr-un astfel de mailbox se puteau pastra doar citeva zeci de documente de Word sau in jur de 10 fotografii la rezolutie buna.

Google afirma pe drept cuvint ca, la spatiul oferit, nu mai este nevoie sa stergi vreun e-mail primit vreodata.

Gmail a devenit popular in conditii destul de restrictive. O casuta de mail Google poate fi obtinuta doar la invitatia unui utilizator deja existent sau prin inscrierea pe o lista de asteptare.

In lumea IT circula insa zvonul ca in curind doritorii se vor putea inscrie cu citeva click-uri de mouse, ca peste tot.

O alta facilitate introdusa recent de Gmail e asa-numita formatare bogata. Altfel spus, utilizatorii pot schimba fonturile, grosimea si dimensiunile literelor la fel ca in Word.