Agentia Nationala pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a pus la punct un set de reguli amanuntite pentru atribuirea contractelor de publicitate. Decizia survine dupa scandalul "publicitatii de stat", in care a iesit la iveala faptul ca guvernul Nastase atribuia reclama guvernamentala mai curind in functie de orientarea politica decit de eficienta.

AVAS a anuntat ca organizeaza licitatii pentru firmele doritoare sa intermedieze cumpararea de spatii publicitare in ziare (asa-numitul media-buying). Neindeplinirea unora dintre conditiile din caietul de sarcini al licitatiei va scadea punctajul total al participantului.

O conditie impusa este ca firma care participa sa aiba deja contracte in derulare cu publicatiile aflate pe lista de preferinte a AVAS. Aceasta lista a fost alcatuita dupa mai multe criterii.

Ziarul trebuie sa aiba o sectiune economico-financiara. Din acest motiv, spune sefa Directiei informare si relatii publice a AVAS, Mioara Iordache, institutia nu este interesata de publicitate in "Atac".

Un alt tabloid, "Ziarul", intra insa in sfera de interese a AVAS pentru ca are o astfel de sectiune. Un alt criteriu este tirajul, lista AVAS continind doar cotidiene nationale cu un tiraj mai mare de 15.000 de exemplare (sau 2.500, in cazul ziarelor locale).

Mai conteaza interesul demonstrat in 2004 pentru activitatea APAPS si AVAB, cele doua agentii care, prin comasare, au devenit AVAS.

"Este vorba numai de aparitii, indiferent daca au fost pozitive sau negative", a spus Mioara Iordache.

In fine, o alta conditie, mai dificil de indeplinit, este ca participantul sa aiba relatii contractuale cu ziare de profil din strainatate, cum ar fi Wall Street Journal sau Financial Times.

"Daca nu au si, probabil, majoritatea nu au, inseamna ca toate ziarele vor fi depunctate", a mai precizat Iordache.