Primul stoc de 800 de bucati a fost epuizat in prima saptamana de dupa lansare in Franta

Loganul nu se mai vinde in Franta, a anuntat zilele trecute cotidianul francez „Le Figaro"! Situatia a aparut nu din pricina ca francezii n-ar fi tentati sa cumpere cea mai ieftina masina de pe piata (7.500 de euro varianta de baza), ci pentru ca Renault s-a inselat asupra cotei de productie alocate Frantei.

Astfel, in momentul lansarii Loganului, grupul Renault a alocat doar 800 de masini pentru concesionarii sai din Franta. Masinile au fost vandute in prima saptamana de la lansare.

Desi la Colibasi se lucreaza in trei schimburi (cadenta zilnica fiind de 640 de masini), comenzile sunt cel putin duble, iar dealerii din Hexagon au sanse minime sa se reaprovizioneze cu masini.

Prin urmare, daca un francez vine sa-si cumpere Logan cu banii jos, dealerii incaseaza pretul masinii, dar ii anunta pe clienti ca pana in noiembrie n-au sanse sa puna mana pe volanul noii Dacia, sustine „Le Figaro". Este o situatie oarecum neobisnuita ca un francez sa astepte atat de mult (cinci luni) pentru a intra in posesia unei masini comune.

In mod normal, onorarea comenzilor la ceilalti constructori francezi, precum Citro‘n sau Peugeot, nu depaseste o luna si jumatate.

Reclama putina

In prezent, dealerii francezi estimeaza ca solicitarile se ridica la peste 2.000 de autoturisme - dublu fata de estimarile grupului Renault. Succesul masinii romanesti intr-o tara ca Franta este cu atat mai surprinzator cu cat investitiile in publicitate au fost aproape nule.

In afara de prezentarea modelului la Salonul Auto de la Geneva, Logan a fost promovat in Franta doar prin panouri publicitare montate la sediul dealerilor. Cotidianul „Le Figaro" citeaza mesajele publicitare: „Fiti logici, fiti Logan", „Cum sa faceti sa incapa cinci persoane in 7.500 de euro, fara sa se calce pe picioare" sau „Valoarea nu se numara in zerouri".

Becuri usor de inlocuit

De asemenea, de pe site-ul grupului Dacia-Renault aflam ca unul dintre principalele avantaje ale masinii romanesti este ca becurile de la faruri pot fi inlocuite chiar de catre clienti, deci fara bani in plus la service.

Un alt „atu" pe care-l promoveaza constructorul francez este securitatea, Renault fiind vestit pentru modelele sale, campioane la acest aspect. Numai ca la Logan principalul mijloc de protectie in caz de accident este...

centura de siguranta! Grupul auto justifica economiile in domeniul securitatii invocand banalele studii europene: „Purtarea centurii de siguranta salveaza 8.000-10.000 de vieti pe an".

Cum merge Logan prin lume

De la lansarea sa in septembrie 2004 pana pe 31 mai 2005, Logan a fost comercializat pe 18 piete, exceptind tara noastra. In total au fost vandute circa 70.000 de automobile Logan, din care aproape 58.000 in Romania si 12.000 la export.

Pretul de pornire in Franta a fost de 7.500 de euro, in plin sezon, cind Europa occidentala este asaltata de masini ieftine, fabricate in Est de importante grupuri auto europene.

Pe langa modelul de baza, dotat cu ABS si doua airbaguri, Logan va fi disponibil si in versiunea Ambiance, care va fi comercializata la un pret de 7.800 de euro si in versiunea LaurŽate, la un pret de 8.550 de euro (motor de 1,4 litri) si de 8.990 de euro (motor de 1,6 litri).

Renault a anuntat ca, in restul Europei, pretul unui Logan „se va diferentia in functie de taxe si de costul de transport".

Intre octombrie 2005 si ianuarie 2006, Dacia Logan va fi lansata si in Belgia, Elvetia, Olanda, Italia si Austria.

A intrat direct in top

Logan a facut ca Dacia sa fie a doua marca pe piata Serbiei si pe locul cinci in Cehia, devansand modele precum Hyundai Getz, Hyundai Accent, Chevrolet Kalos, Ford Fiesta, Opel Corsa sau chiar Renault Clio.

In Slovacia, Logan a devansat, ca vanzari, modelele Fiat, Hyundai sau Chevrolet, in Ungaria a intrecut Daewoo, Kia si Hyundai, iar in Turcia, Dacia se situeaza pe locul patru, Logan fiind inaintea automobilelor Chevrolet Kalos sau Seat Cordoba.

Raluca Barbuneanu, Laurentiu Ciornei