In aceasta perioada a anului, Salonul Auto de la Tokyo devine centrul atentiei pentru iubitorii de masini din toata lumea. La Tokyo Motor Show se prezinta cele mai multe concepte demne de filmele science-fiction, concepte care, majoritar, nu vor intra niciodata in productie. Nici editia de anul acesta nu face exceptie de la regula.

Intre 22 octombrie si 6 noiembrie, la Tokyo pot fi vazute automobile de toate dimensiunile, de la faimoasele masini de buzunar tipice marilor aglomerari urbane japoneze pina la super-masini cu multi cai-putere. Insa atractia salonului o constituie modelele ce propun solutii alternative pentru propulsie.

Asta deoarece toata lumea stie ca industria nipona de automobile este virful de lance in domeniu. Salonul de la Tokyo ofera o data la doi ani o vitrina tehnologica in care sint expuse cele mai avansate concepte din lume. La nici un alt salon auto nu se mai poate intilni o astfel de concentratie de tehnologie futurista.

Industria auto japoneza este in prezent cea mai dinamica, si asta se vede si in numarul mare de concepte prezentate. Exemplul perfect in acest sens este concernul Toyota, concern care anul viitor preconizeaza ca va depasi General Motors la numarul de autovehicule produse.

Japonezii par sa aprecieze un pic de kitsch retro. Altfel cum s-ar putea explica interpretarea moderna a clasicului Mini britanic, creatie a celor de la Suzuki? "Caroseria, oglinzile, butoanele si scaunele sint stilizate ca sa-i atraga pe cei care apreciaza distractia", declara oficialii Suzuki, care insista ca LC este "prietenoasa" si "gata oricind sa-ti aduca un zimbet pe buze".

Bineinteles ca toata inspiratia retro se bazeaza pe o platforma moderna Suzuki, asa ca nu ar trebui sa existe probleme de fiabilitate.

Daihatsu cu motor Atkinson

Acesta este al treilea Daihatsu UFE (Ultra Fuel Economy - Ultra Economie de Combustibil), primele doua aparind in editiile din 2001 si 2003 ale Salonului Auto de la Tokyo.

Aceasta masina rotunjoara foloseste un motor Atkinson, de 660 de centimetri cubi, si este cea mai economica dintre cele trei. UFE are trei scaune si cintareste doar 440 de kilograme, fiind facut din aluminiu, si consuma putin peste un litru la suta de kilometri, sau asa sustine fabricantul.

Motocicleta hibrida

Motocicleta hibrida de la Yamaha nu seamana cu nici o alta motocicleta. Denumita Gen-RYU, foloseste motorul de 600 cm cubi intilnit si la YZF-R6, si un motor electric, pentru a furniza performante in mod normal asociate unei motociclete cu un motor de 1.000 cm cubi.

Gen-RYU este conceputa ca o alternativa pentru viitor la cruiserele din prezent si combina manevrabilitatea unei motociclete cu confortul si capacitatea de incarcare ale unui scuter. De asemenea, conceptul Yamaha se poate lauda cu un sistem de reducere a zgomotului produs de vint.

Mercedes-Benz merge cu hidrogen

Hygenius, in ciuda unei asemanari cu modelele prezente deja in gama Mercedes, mai exact clasele A si B, propune un sistem de propulsie ce combina tehnologia celulelor de combustibil cu un motor electric, pentru a avea un consum de combustibil de doar 2,5 litri la suta de kilometri.

De asemenea, Hygenius se poate lauda cu o autonomie de peste 400 de kilometri. Tehnologia prezentata, ce foloseste hidrogenul drept combustibil, este preconizata sa intre in productie cel mai devreme in 2012.

Cea mai rapida masina din lume

La salonul de la Tokyo si-a facut aparitia oficial, in varianta pregatita pentru productie, cea mai puternica masina de sosea din toate timpurile. Bugatti Veyorn este propulsata de un motor cu 16 cilindri in V, cu 64 de valve si cilindree de 8 litri.

Motorul, demn de o locomotiva, furnizeaza 987 de cai-putere si propulseaza modelul italian de la 0 la 100 de kilometri pe ora in mai putin de trei secunde. Viteza maxima anuntata de catre constructor este 406 km/h. Pretul acestei masini care da o noua definitie notiunii de „viteza" este de 1,2 milioane de dolari.

„Aceasta este masina noastra de Formula 1", a declarat Bernd Pischetsrieder, seful VW.

Toyota spune adio aglomeratiei

Conceptul Toyota pare o interpretare a scuterului Segway si se adreseaza celor care calatoresc singuri. Cind cel care folosestei-swing merge pe o strada aglomerata, vehiculul poate folosi doar doua roti si inainta cu viteza mica, astfel incit este posibil sa tii pasul cu cineva care merge pe jos.

I-swing poate fi folosit si in modul cu trei roti, permitind proprietarului, prin folosirea pedalelor si a unei manete, sa-si utilizeze greutatea corpului pentru a vira, ca si cum ar fi pe schiuri. Pentru protectia pietonilor, intregul vehicul este acoperit cu un fel de burete, pentru a reduce efectele unui impact. I-swing este propulsat de baterii.