Rebranding-ul demarat anul trecut a schimbat doar imaginea, nu si cultura organizationala a postului national de televiziune. Aceasta este una dintre concluziile unui studiu realizat de compania Deloitte &Touche, informeaza un comunicat al TVR.

  • Studiul integral realizat de Deloitte &Touche

    Potrivit majoritatii respondentilor, rebranding-ul efectuat anul trecut nu a schimbat cu nimic cultura organizationala a televiziunii publice din Romania. 63% dintre angajati au declarat ca, birocratia din interiorul institutiei si faptul ca este nevoie de mai multe acorduri pentru demararea unei actiuni, sunt principalele probleme ale postului national.

    Lipsa incurajarii asumarii de riscuri este motiv de nemultumire pentru 58% dintre angajatii postului national de televiziune, alte reclamatii fiind legate de inexistenta unui echilibru intre viata personala si cea profesionala si de selectia pentru ocuparea posturilor, care este, potrivit declaratiilor acestora, indoielnica.

    Un alt aspect reliefat de analistii Deloitte & Touche este faptul ca angajatii TVR sunt mai degraba orientati spre exterior (public si concurenta) si spre aspectele structurale (tin cont de protocol si de formalitati) decat de relatiile cu colegii sau spre zona de invatare si adaptare.

    Pe de alta parte, studiul releva si aspecte pozitive ale televiziunii nationale.

    Astfel, angajatii TVR sunt constienti ca exista o concurenta puternica si fac eforturi sa o invinga (54% din personal si 56% dintre manageri), tin cont de impactul pe care emisiunile TVR il au asupra telespectatorilor (47%), atat conducerea, cat si personalul inteleg importanta obiectivelor institutiei si actioneaza in sensul atingerii lor, invata cat pot de mult de la cei din jur.

    Comparand cercetarile facute in televiziunile publice din Europa Centrala si de Est, analistii Deloitte considera ca din multe puncte de vedere TVR se prezinta mai bine decat „suratele" sale din perspectiva soliditatii organizatiei.

    In legatura cu rezultatele acestui studiu, Tudor Giurgiu, presedintele TVR, a declarat ca, in aproximativ doua saptamani, va propune masuri concrete in ce priveste reorganizarea institutiei, in aceeasi perioada urmand a se finaliza si schimbarile in strategia de programe a TVR 1 si TVR 2.