Traian Basescu ramane cel mai vizibil actor politic si in luna octombrie. Conform unui studiu realizat de Agentia de Monitorizare a Presei – Academia Catavencu, aparitiile presedintelui reprezinta 35% din totalul aparitiilor liderilor politici.

Studiul a fost realizat de Agentia de Monitorizare a Presei – Academia Catavencu, in cadrul proiectului „Politica in mass-media", finantat de Ambasada Statelor Unite ale Americii la Bucuresti. Cercetarea vizeaza identificarea modului in care sunt prezentati in mass-media actorii politici si cei din administratia centrala, actiunile cu care sunt asociati si atitudinea ziaristilor fata de acestia.

Din totalul aparitiilor presedintelui Traian Basescu la principalele posturi de televiziune, posturi radio si cotidiane nationale, in 5% din cazuri este asociat cu actiuni pozitive si in 1% din cazuri cu actiuni negative.

In aceasta perioada, 13% din stirile despre presedinte au fost prezentate tendentios negativ, fata de 2% din materiale care au avut o atitudine pozitiva fata de acesta.

Pe de alta parte, prin reprezentantii sai, PSD ramane cel mai vizibil partid. Aparitiile membrilor PSD reprezinta 49,5% din totalul aparitiilor politicienilor. Membrii PSD sunt si cei mai criticati politicieni. In 19% din cazuri, ziaristii au avut o atitudine negativa fata acestia, in timp ce in 1% din cazuri au manifestat o atitudine pozitiva.

Antena 1, in campanie electorala

Un caz special in comportamentul televiziunilor fata de actorii politici il reprezinta postul de televiziune Antena 1. Fata de lunile precedente monitorizate la acest post, vizibilitatea membrilor Partidului Conservator a crescut in luna octombrie de aproape doua ori.

De asemenea, stirile in care ziaristii au avut atitudine pozitiva fata de membrii PC sunt mult mai prezente: 8 din 27 de aparitii ale membrilor PC sunt tendentios pozitive.

"Mass media a intrat intr-o zona de normalitate: actorii politici sunt prezenti intr-o proportie relativ echilibrata, criticismul televiziunilor fata de liderii politici nu mai este sufocat; singura anomalie majora este faptul ca Partidul Conservator a intrat in campanie electorala, cu tot cu Antena 1", spune Mircea Toma, directorul Agentiei de Monitorizare a Presei.

Monitorizarea s-a desfasurat in perioada 1-20 octombrie 2005 pe 5 posturi de televiziune, 5 posturi de radio si 5 cotidiane nationale.