Aproximativ unul din patru utilizatori de Internet primeste in fiecare luna mesaje e-mail false, care incearca sa obtina datele personale sensibile ale destinatarilor, se arata intr-un studiu dat recent publicitatii.

Dintre cei care au primit mesajele falsificate, majoritatea au crezut ca acestea provin de la companii legitime. 70% dintre receptori au fost pacaliti de aceste mesaje, conform studiului.

Studiul lansat miercuri de America Online si National Cyber Security Alliance a analizat atacurile care se deruleaza pe Internet si asa-numitele atacuri de „phishing".

„Phishing"-ul se refera la mesajele e-mail care par sa vina din partea unor banci ori a altor companii de incredere si care sunt folosite pentru a determina recipientii sa-si „verifice conturile" pe pagini web contrafacute in care trebuie sa-si treaca datele personale.

„Ceea ce se intampla este ca din ce in ce mai multi oameni se implica in tranzactii online care implica trafic e-mail, pe care infractorii il pot replica", a declarat Tatiana Platt, senior vice president la AOL.

Studiul a relevat ca aproape trei sferturi din cei intervievati (74%) isi utilizeaza computerele pentru tranzactii sensibile cum ar fi banking-ul, tranzactionarea de actiuni ori vizualizarea informatiilor medicale. Astfel, organizatorii atacurilor de phishing au o masa larga de potentiale tinte, spune Platt.

Platt a adaugat ca inca numarul celor care nu au mijloace adecvate de securitate este prea mare. Studiul a relevat ca 81% din computerele utilizate la domiciliu nu beneficiaza de cel putin unul din cele trei mijloace critice de protectie – un antivirus la zi, protectie anti-spyware sau un firewall.