Spray-ul invizibil fenteaza legal camerele de luat vederi de pe DN 1, scriu cei de la Adevarul care dezvolta tema aparuta zilele trecute pe www.e-transport.ro. Cu toate ca sistemul de supraveghere video este automatizat, in mod neasteptat prelucrarea proceselor-verbale de contraventie se face tot manual, scrie Romania Libera.

Pentru doar 20 de dolari,

Spray-ul invizibil fenteaza legal camerele de luat vederi de pe DN 1

La nici o luna de zile de la inaugurarea cu tam-tam a sistemului de monitorizare a traficului pe Drumul National 1, piata romaneasca a fost invadata de produse create pentru soferii vitezomani. Folia protectoare pentru placutele de inmatriculare este o varianta care, pentru doar 60 de euro, face invizibile numerele pentru orice camera video de pe tronsonul Bucuresti-Sinaia.

Trucul este extrem de simplu si totusi foarte eficient. Privite dintr-un unghi drept, din fata sau din spatele autoturismului, foliile permit vizualizarea perfecta a numerelor de inmatriculare. Prezenta foliilor se poate depista doar dupa o examinare atenta a placutelor. In schimb, din unghiul de aproximativ 30 de grade in care sunt amplasate camerele video, placuta devine invizibila.

Folia protectoare este insa considerata o modalitate de ascundere a placutei de inmatriculare si amplasarea ei se poate sanctiona conform noului Cod Rutier. Din acest motiv, pe piata a aparut un produs mult mai eficient si perfect legal, care mascheaza placutele vitezomanilor.

Spray-ul invizibil PhotoStopper costa doar 20 de dolari, se aplica o singura data si poate fi folosit pentru sase autoturisme. Rezultatul este identic cu cel al foliilor protectoare, numai ca folosirea sa nu este interzisa de Codul Rutier. Purtatorul de cuvant al politiei rutiere sustine ca numai o modificare a legii va putea interzice soferilor sa foloseasca acest produs.

Cum vizualizarea placutelor de inmatriculare nu este afectata decat din unghiul din care bat camerele video, nici macar agentii de circulatie nu pot sesiza prezenta spray-ului. Efectul de bruiaj asupra camerelor video este maxim pe timp de noapte, atunci cand fotografierea impune folosirea blitului.

(Articol integral in Adevarul)

Camerele video, pacalite cu greu

Am fost curiosi sa aflam daca sistemul de supraveghere este sau nu infailibil. Am aflat ca cei care, de pilda, au numerele de inmatriculare murdare de noroi si care incalca regulamentul rutier au sansa sa scape nepedepsiti. La fel si cei care circula cu masini inmatriculate in alta tara. "Cu numere foarte murdare se poate scapa.

Daca avem echipaj in zona, il oprim, daca nu, nu", a spus subinspectorul Marius Sava. In schimb, performantul sistem de supraveghere recunoaste automat in trafic masinile declarate furate, date in urmarire. Echipajele mobile care patruleaza pe DN1 le localizeaza imediat si in cel mai scurt timp autoturismele sunt trase pe dreapta.

Potrivit operatorilor sistemului, cei care cred ca noaptea numerele de inmatriculare nu pot fi filmate se insala. Camerele in infrarosu nu pot fi pacalite. Pentru a ne face o demonstratie, un agent ne-a aratat imagini ale unui accident usor, surprinse in noaptea de 23 spre 24 decembrie de o camera video.

Dupa ce operatorul a focalizat imaginea pe autoturismul vizat, numarul de inmatriculare s-a vazut foarte clar.

Pentru protectia camerelor vi-deo, acestea sunt dotate cu sisteme de alarma, care se declanseaza in momentul in care se incearca distrugerea lor. Potrivit politistilor, camerele sunt blindate si nu se pot sparge, rezistand chiar si la gloante. Periodic, radarele sunt mutate, pentru ca soferii sa nu le poata detecta.

Cei care vor fi surprinsi de mai multe radare, in aceeasi calatorie, se pot trezi acasa cu tot atatea procese-verbale de amenzi. Sistemul are avantajul ca elimina contactul direct intre politisti si contravenienti. Astfel, spaga pentru scutirea de amenzi nu-si mai are rostul. Mai mult, softul sistemului este criptat pentru a impiedica modificarea neautorizata a datelor.

Teancuri de procese-verbale

Cu toate ca sistemul de supraveghere video este automatizat, in mod neasteptat prelucrarea proceselor-verbale de contraventie se face tot manual. Agentii de politie sunt obligati sa completeze cu pixul miile de formulare.

Teancurile de documente sunt trimise apoi la un centru de comanda, care ulterior identifica posesorii autoturismelor si le trimite prin posta. (Articol integral in Romania Libera)