Un segment extrem de cautat de cumparatorii romani se imbogateste in acest an cu doua modele care vor avea un cuvant greu de spus

Evolutia impresionanta a vanzarilor de masini din 2005 a avut un puternic factor de crestere in segmentul SUV (Sport Utility Vehicle), masinile de teren fiind parca anume facute pentru drumurile din Romania. Un fenomen greu de anticipat a fost insa cresterea fara precedent a comertului cu SUV-uri de lux.

Deja celebrele Infinity FX, Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg sau Range Rover vor fi si in 2006 vedetele acestui segment, insa vor avea de infruntat doi noi concurenti care se anunta deja candidati la o pozitie fruntasa in topul vanzarilor.

Este vorba despre modelul Q7 produs de Audi, pe care romanii l-au putut vedea in toata splendoarea lui la SIAB 2005, si despre noul Mercedes GL care va intra pe piata noastra in aceasta toamna.

Audi Q7, cuceritorul

Anuntat cu mult timp in urma si prezentat intr-un mod mai putin obisnuit pentru un vehicul nou, modelul de teren al celor de la Audi a starnit deja vii controverse in lumea automobilului. Germanii de la Audi au inceput sa "scape" informatii despre Q7 cu mult timp inainte de prezentarea oficiala, inducand astfel o stare de neliniste in intregul segment pe care acest model il abordeaza.

Cu un design inconfundabil care imbina sportivitatea cu versatilitatea si tehnologia de ultima ora cu luxul specific brandului, Audi Q7 este destinat sa stabileasca noi standarde in segmentul SUV.

Cu o lungime de 5.086 mm, o latime de 1.983 mm si o inaltime de 1.737 mm, bolidul german poate oferi un spatiu pentru pasageri greu de egalat de alte modele concurente, iar confortul din habitaclu se situeaza la cele mai inalte cote.

Zona destinata celor sapte pasageri poate fi configurata in nu mai putin de 28 de moduri, in cazul rabatarii banchetelor doi si trei spatiul de incarcare cu bagaje putand ajunge la 2.036 litri.

In momentul intrarii efective in vanzare, anuntata pentru luna martie, masina va putea fi echipata cu doua propulsoare, unul alimentat cu benzina de 4,2 litri FSI care dezvolta 350 CP, si un diesel turbo common-rail de 3,0 litri care pune la dispozitia soferului 233 CP. Transmisia pentru ambele modele este realizata printr-o cutie tiptronic cu sase trepte.

La cateva luni de la intrarea pe piata noastra, Q7 va beneficia si de un motor FSI de 3,6 litri care dezvolta 280 CP la 6.200 rpm. Si acest propulsor va fi asociat cu o cutie de viteze cu 6 trepte tiptronic si cu sistemul de tractiune integrala permanenta quattro. Noul Audi Q7 3.6 FSI accelereza de la 0 la 100 km/h in 8,3 secunde si atinge o viteza de top de 220 km/h.

Cea mai asteptata aparitie: Mercedes GL

Lansat chiar la inceputul acestui an la expozitia auto de la Detroit, cel mai nou membru al familiei Mercedes, imperialul GL, este asteptat si in Romania in cursul acestui an.

Pornind cu o strategie complet diferita de cea a conationalilor de la Audi, inginerii de la Mercedes au tinut ascuns pana in ultima clipa detaliile despre acest nou model care are in sarcina recucerirea pozitiei fruntase in segmentul SUV-urilor de lux.

Ca si Q7, noul GL poate transporta fara probleme sapte persoane gratie unei lungimi de 5.088 mm, unei latimi de 1.920 mm si unei inaltimi de 1.840 mm. Pentru propulsia acestui vehicul impunator, nemtii pun la dispozitia clientilor doua motoare diesel si doua alimentate cu benzina.

Pentru variantele alimentate cu motorina se poate opta intre un V6 cu 224 CP si un V8 cu 306 CP, in timp ce variantele pe benzina sunt 4,6 litri -340 CP si deja cunoscutul 5,5 litri - 388 CP aflat si in dotarea clasei S. Toate variantele de motorizare sunt completate de o transmisie 7G-Tronic.

La Audi Q7

Audi Q7 3.0 TDI quattro

Acceleratie (0-100 km/h) 9,1 sec.

Viteza maxima 216 km/h

Consum mixt (100 km) 10,5 l

Audi Q7 4.2 FSI quattro

Acceleratie (0-100 km/h) 7,4 sec.

Viteza maxima 248 km/h

Consum mixt (100 km) 13,6 l

Articol integral in Banii Nostri