Plenul Senatului Romaniei si-a exprimat votul final, in sedinta de ieri 27 martie, asupra Legii de aprobare a Ordonantei de Urgenta nr. 75/2005 privind asigurarea calitatii in educatie.

Practic, in acest mod se incheie un proces legislativ complex la capatul caruia au fost institutionalizate mecanismele de asigurare a calitatii in sistemul educational romanesc.

Dupa promulgarea de catre presedinte a acestui act normativ si intrarea lui efectiva in vigoare, se creeaza fundamentele legale si institutionale pentru evaluarea calitativa a furnizorilor de educatie, respectiv realizarea procesului de acreditare institutionala.

In cel mai scurt timp, Ministerul Educatiei si Cercetarii va intreprinde demersurile necesare privind constituirea consiliilor Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (ARACIP) si Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Superior (ARACIS) care vor avea caracter operational, se arata in comunicatul Ministerului Educatiei.

„Adoptarea acestei Legi este un pas decisiv pe drumul evaluarii institutiilor de invatamant, al impunerii calitatii ca principiu guvernant in invatamantul romanesc, al reformei in invatamant in general, deoarece, in esenta, inseamna introducerea unor criterii clare de performanta.

Prin acest act legislativ se va asigura totala transparenta in actiunile comisiilor de evaluare, mai ales in contextul in care se vor asigura doua tipuri de evaluari: una interna, sub forma de autoevaluare, si alta externa, asigurata de agentii specializate, in baza criteriilor stabilite de comun acord si in concordanta cu

indicatorii prevazuti de Uniunea Europeana", a declarat ministrul Mihail Hardau.