Cu ceva ani in urma, atunci cand s-au pus bazele Aliantei Nissan-Renault, firma fraceza parea in ochii multora drept un salvator pentru Nissan, care pe atunci era un brand aflat in dificultate. Numai ca evolutia ulterioara a marcii nipone a fost ascendenta, Nissan contribuind "de la egal la egal" cu Renault la balanta pozitiva a Aliantei.

Iar acum, Nissan se afla in situatia de a anunta productii record si deschiderea de noi capacitati, cu precadere in Europa.

Astfel, Nissan a anuntat ca fabrica sa din Barcelona va atinge anul acesta un nou record de productie, ajungand la 180.000 de unitati, cu 4% mai mult decat anul trecut. Cresterea este datorata cererii tot mai mari pentru pick-upul Navara si SUV-ul Pathfinder.

Pentru a sustine cresterea productiei, Nissan va investi inca 6 milioane de euro in aceasta fabrica si va creste numarul angajatilor cu inca 150.

Nissan a anuntat o investitie de 200 milioane de dolari intr-o noua fabrica de asamblare, care va fi construita in Rusia, la Sankt Petersburg. Productia va demara in 2009, cu o cadenta anuala de 50.000 de unitati si un total de 750 de angajati.

Nissan desfasoara operatiuni comerciale in Rusia incepand din 2004, an in care a livrat pe aceasta piata 28.436 de unitati, vanzarile fiind in crestere (46.485 unitati anul trecut). De altfel, Rusia va fi prima piata europeana ce va oferi marca de lux Infiniti.

In fine, in presa internationala sunt tot mai insistente zvonurile conform carora Nissan pregateste o investitie intr-o fabrica de asamblare din India, a carei productie va fi destinata, in principal, exportului. Prezenta Aliantei in India este intarita de pachetul minoritar detinut de Renault la societatea Mahindra, care urmeaza sa produca, incepand de anul viitor, Logan.

Piata indiana este una prin excelenta dedicata modelelor ieftine, astfel ca interesul Nissan pentru aceasta investitie a dat nastere la speculatii referitoare la posibila aparitie a unui model ieftin, gen Logan, sub marca Nissan.

Cel mai mare producator indian de automobile, Maruti, la care Suzuki detine controlul, domina piata modelelor ieftine si vizeaza o crestere a vanzarilor de pana la 2 milioane de unitati anual, in 2010. Maruti este urmat de Mahindra si de Tata, acesta din urma anuntand lansarea unui model de… 2.230 dolari!