In anul 2006 vor fi ianugurati in total 53 kilometri de autostrada care au fost realizati in ultimii doi ani. Tronsonul Drajna-Fetesti (36 km) va fi dat in folosinta la sfarsitul lunii iunie doar pe un fir, in timp ce portiunea Fetesti-Cernavoda (17 km) a fost deja inaugurata la inceputul primaverii - tot pe un fir - urmand sa se dea drumul celorlalte doua benzi in luna august.

Autoritatile sustin ca, in acesti doi ani, timp in care lucrarile au inaintat cu greu, principala lor preocupare a fost obtinerea fondurilor pentru finantare. La asta s-au adaugat, ca de obicei, si altele: inundatiile, reabilitarea unor drumuri nationale, precum si carpirea autostrazii Bucuresti-Pitesti, care debuteaza si in acest an cu 23 de kilometri.

O noutate este insa repunerea in discutie a mult-discutatei portiuni Bucuresti-Brasov, reevaluata la 1,5 miliarde de euro.

Coridorul IV. Considerat prioritatea numarul unu de catre oficialii romani, Coridorul IV ar putea fi gata in 2011. Pana la sfarsitul acestui an, oficialii spera sa obtina toti banii necesari construirii principalului traseu care va lega Romania de Europa. Pentru cei peste 700 de kilometri care mai trebuie construiti, guvernul mai are nevoie de aproape 4 miliarde de euro.

"In perioada 2007-2008 se va construi masiv, astfel ca primele tronsoane vor fi gata incepand cu 2009", a afirmat ministrul transporturilor, Gheorghe Dobre.

Bucuresti-Pitesti

Asa cum deja ne-am obisnuit, A1 intra anul acesta din nou in reparatii. Licitatia pentru efectuarea lucrarilor va avea loc in aproximativ o luna, lucrarile fiind estimate la 35 de milioane de euro. Portiunile ce urmeaza a fi reabilitate sunt intre kilometrul 23 si 46, pe sensul Bucuresti-Pitesti, si pe celalalt sens, intre kilometri 43-37 si 29-23.

Bucuresti-Constanta. Vedetele autostrazilor guvernamentale din acest an, portiunile ce vor fi finalizate din Bucuresti-Constanta vor reduce drumul spre litoral la doar doua ore si jumatate. Pentru a asigura atat intretinerea, cat si siguranta soferilor, ministrul transporturilor este decis sa interzica accesul camioanelor mai mari de 7,5 tone pe tronsonul Drajna-Fetesti.

Bucuresti-Brasov. Este un sector care a starnit foarte multe discutii, fiind in centrul atentiei chiar daca nu face parte din Coridorul IV.

Lucrarile ar putea demara anul acesta, in conditiile in care la mijlocul acestei luni va aparea in Monitorul Oficial anuntul de licitatie pentru construirea celor cinci portiuni de autostrada.

"Am efectuat studiile de fezabilitate si am evaluat costurile totale ale constructiei la 1,5 miliarde de euro, de patru ori mai putin decat ar fi platit statul dupa negocierile guvernarii trecute", sustine ministrul transporturilor.

In 2002, fosta guvernare a demarat negocierile pe baza unui parteneriat public-privat cu trei companii. Este vorba despre Strabag, care avea sa construiasca portiunea Bucuresti-Ploiesti, Vinci trebuia sa se ocupe de Comarnic-Predeal, iar consortiul israelian Ashtrom si Roichman avea sa aiba in lucru tronsonul Predeal-Brasov.

Citeste articolul complet in Evenimentul Zilei