Vinzarile celor sase hipermarketuri din Romania au totalizat, in primul trimestru, 111 milioane de euro, in timp ce vinzarile din reteaua din Franta, cu un numar dublu de magazine, s-au ridicat la 242 de milioane. Asadar, vinzarile pe magazin sint aproape egale.

Nu la fel e si ritmul de crestere a acestora: reteaua din Romania a consemnat un avans de 27%, in timp ce in Franta plusul a fost de 1,6%.

Hipermarketurile Carrefour din Romania au inregistrat, in primele trei luni ale anului 2006, o cifra de afaceri de 111,5 milioane de euro, in crestere cu 27% fata de perioada similara a anului trecut, potrivit raportului trimestrial al grupului Hyparlo, principalul detinator al francizei Carrefour.

Vinzarile din Romania au reprezentat aproape jumatate din cele obtinute de unitatile Hyparlo din Franta. Aici, vinzarile s-au ridicat la 242,5 milioane de euro.

In Romania insa, sint sase hipermarketuri Carrefour (dintre care unul, cel de la Baneasa, deschis recent), in timp ce in Franta grupul Hyparlo detine 12 astfel de magazine. Astfel, vinzarile din Franta, pe fiecare magazin, sint aproape egale cu cele din Romania. Facind media vinzarilor pe un magazin de la noi, revin 18,6 milioane de euro.

In Franta, cele 242 de milioane de euro inseamna o medie de 21,2 milioane de euro pentru fiecare magazin. Iar 6,3 milioane de euro din suma obtinuta de Hyparlo in Franta provine din alte activitati decit magazinele propriu-zise.

Crestere de 230% anul trecut

Asadar, romanii cheltuiesc intr-un magazin Carrefour de la noi cam cit cheltuiesc francezii in unul de la ei.

In Romania, vinzarile pe primul trimestru au crescut cu 27% fata de acelasi interval din 2005, in vreme ce vinzarile din Franta au crescut cu doar 1,6%. Asadar, romanii sint mult mai predispusi spre cumparaturi la Carrefour decit francezii.

Articol integral in Cotidianul