Actionarul majoritar al Pro TV si Acasa TV a obtinut venituri de 67 de milioane dolari din operatiunile din Romania. Central European Media Enterprises Ltd.

(CME), compania care opereaza posturile romanesti de televiziune Pro TV, Acasa si Pro Cinema, detinand 90% din actiunile acestora, a raportat, pentru primul semestru al acestui an, venituri de 67,64 milioane de dolari in Romania, informeaza Mediaexpres.

Cifra corespunde veniturilor realizate de cele trei posturi TV amintite, la care se adauga venitul Pro TV International si cel al posturilor de radio Pro FM si Info Pro.

MediaPro a dat un sfert din venituri

Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cresterea este de 54,6%. Astfel, cifra de afaceri totala a grupului a crescut in primul semestru din 2006 cu 71%, ajungand la 276,3 milioane de dolari. Veniturile din publicitate in prima jumatate a anului 2006 au fost de 63,87 milioane de dolari, comparativ cu 43,162 milioane de dolari anul trecut.

"In al doilea trimestru al anului 2006, statiile locale operate de noi si-au indeplinit obiectivele trasate, in unele cazuri rezultatele fiind chiar peste asteptari", a declarat Michael Garin, Chief Executive Officer al CME.

"Aprobarea pe care am primit-o pentru extinderea licentei in Ucraina a fost o mare satisfactie pentru compania noastra. Avem mai multe planuri de investitie in aceasta regiune. Noua strategie este deja aplicata, iar acum asteptam Ziua Investitorului din New York, de la 21 septembrie, pentru a le da mai multe detalii investitorilor nostri", a anuntat Garin.

"Romania continua sa fie una dintre tarile cu cea mai rapida crestere economica din Europa Centrala si de Est", comenteaza Mediaexpres pornind de la raportul semestrial al CME. "Piata de publicitate pentru televiziune a crescut in 2005 cu 36 de procente, iar pentru anul acesta CME estimeaza cresteri de 30 pana la 40 de procente".

Aproximativ 278 de milioane de dolari, adica un sfert din veniturile televiziunilor detinute de CME in Europa Centrala si de Est (Croatia, Cehia, Romania, Slovacia, Slovenia si Ucraina) vin numai din Romania. Mina de aur ramane insa Cehia, unde CME opereaza TV Nova si Galaxie Sport, posturi care au inregistrat venituri de 96,8 milioane de dolari, respectiv 35 de procente din venitul total al CME.

Putere in audienta

Conform raportului pentru primul semestru, cota de piata combinata a celor trei televiziuni din Romania este de 25a, la fel ca in primele sase luni ale anului trecut. Cei mai puternici competitori pentru posturile operate in Romania de CME continua sa fie principalul post public - TVR 1 cu 17% cota de piata si Antena 1, cu 15%.

Citeste articolul complet in Evenimentul Zilei