O data la patru ani, noi norme de reducere a poluarii intra in vigoare in Uniunea Europeana. Cel mai probabil, Euro 5 va deveni obligatoriu incepind cu anul 2009, iar Euro 6 in 2013. Producatorii si importa?torii de autovehi?cule din Ro?mania spun ca sint pregatiti sa adopte noile standarde de emisii poluante, dupa ce acestea vor fi intro?duse la nivel european.

Ei spun ca adoptarea noilor norme este in interesul pro?ducatorilor romani, pentru ca le va asi?gu?ra accesul pe piata interna a Uniunii Europene. Reprezentantii Dacia au aratat ca grupul Renault are expertiza tehnica de a intro?duce Euro 5, iar aceasta va fi transferata si in Romania.

De asemenea, majorita?tea ofertantilor pentru pri?vatizarea grupului Daewoo produc si pentru piata euro?peana si, in con?secinta, vor avea capacitatea de a intro?duce Euro 5 fara probleme si in Romania. In prezent, atit Logan, cit si modelele Daewoo res?pecta normele Euro 3.

Euro 4, din 2007

Daca la nivel european Euro 4 a devenit obligatoriu de la 1 ianuarie 2005, in Ro?mania, acest standard de emisii de noxe va fi introdus cu doi ani de intirziere. Ast?fel, sub presiunea aderarii la UE, constructorii romani vor implementa Euro 4 de la 1 ianuarie 2007.

Potrivit direc?torului co?mer?cial al Automo?bile Da?cia, Jacques Abbot, preturile pentru modelul Logan vor creste diferentiat de la 1 ianuarie 2007, ca ur?mare a trecerii de la actualele stan?darde de emisii de noxe Euro 3 la Euro 4. „Modifi?carile teh?nice vor fi mai compli?cate pentru versiunile diesel si, in consecinta, diferentele de pret vor fi mai evidente“, a spus Abbot.

Ce va aduce in plus noul standard

Comisia Europeana a pro?pus in noul regulament ca normele Euro 5 sa respec?te mai multe obiective. Prin?tre acestea se numara redu?ce?rea cu pina la 80% a emi?siilor de pulberi in suspensie pentru autovehiculele pe motorina, reducerea cu pina la 20% a emisiilor de oxizi de azot pentru autovehiculele pe motorina si cu pina la 25% pentru autovehiculele pe benzina.

Integral in Cotidianul