Romanii par din ce in ce mai interesati sa cumpere produse din marile lanturi de magazine, in detrimentul micilor magazine amplasate intre blocurile cartierului.

Romanian Business Digest estimeaza ca peste 3-5 ani in jur de o treime din vanzarile cu amanuntul din Romania se vor realiza prin marile lanturi de magazine.

Potrivit reprezentantilor Romanian Business Digest, Capitala este cea mai mare piata de retail din Romania, cu o pondere de 45% din valoarea totala a tranzactiilor.

Factorii care au determinat expansiunea vanzarilor in acest domeniu sunt cresterea capacitatii de cumparare a populatiei si accesul mult mai facil la credite bancare.

Anul trecut, aproape jumatate din vanzarile la nivel national au fost realizate prin micile magazine, in scadere cu 5% fata de anul 2000, in timp ce vanzari in supermarket-uri au inregistrat o crestere de 12%, ajungand astfel sa detina o pondere de 16%.

In cazul magazinelor de tipul cash&carry, vanzarile au atins o pondere de 7% din total, iar 5% reprezentau vanzari in piete deschise, fiind in scadere cu aproape 7%.

Integral in BaniiNostri.ro