Romanii cumpara zilnic mancare, dar cheltuiesc mai putini bani pentru produsele de igiena personala. Potrivit unui studiu al companiei de cercetare a pietei Mednet Marketing Research, aproape jumatate din romani achizitioneaza zilnic produse alimentare, in timp ce produsele nealimentare intra in cosul de cumparaturi o data pe saptamana.

Potrivit studiului Mednet, 46% din repondenti cumpara produse alimentare zilnic sau aproape zilnic.

Acest lucru este pus, de catre autorii cercetarii, pe seama faptului ca romanii sunt adeptii produselor alimentare proaspete (fructe, legume, paine etc.) si a mancarurilor gatite in casa - traditional, desi se mai apeleaza si la semipreparate, acestea fiind preferate in special de catre tineri.

Mai putini bani pentru igiena

Referitor la produsele nealimentare, o treime din repondenti au precizat ca achizitioneaza marfuri nealimentare, precum detergenti, produse de igiena personala, cosmetice, saptamanal, in timp ce 18,4% si 19,3% din subiectii intervievati achizitioneaza produse nealimentare o data la doua saptamani, respectiv o data pe luna.

Studiul mai arata ca persoanele tinere achizitioneaza intr-o masura mai mare marfuri nealimentare, comparativ cu persoanele in varsta.

Integral in Adevarul