Litoralul romanesc este pe punctul de a-si pierde suveranitatea in cazul minivacantei de 1 Mai. Agentii de turism spun ca cererile au scazut anul acesta cu pana la 50%, in timp ce pentru Bulgaria cresterile depasesc 70%.

Chiar daca au lansat preturi accesibile si au promis oferte speciale, hotelierii romani vor ramane, la inceputul sezonului, numai cu tinerii, cei de varsta medie preferandu-i pe vecini.

„1 Mai este momentul adevarului pentru litoralul romanesc. Poate ca, acum, hotelierii se vor gandi la masuri mai eficiente pentru atragerea turistilor”, spune Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al Asociatiei Agentiilor de Turism (ANAT).

Invazie in vecini

Dupa succesul vacantelor de Paste, agentii au descoperit in Bulgaria o adevarata mina de aur si au cerut suplimentari de locuri cu 50-100%. Preturile sunt doar cu cativa euro mai mari fata de cele din timpul Sarbatorilor Pascale - in jur de 25 de euro pe zi, all inclusive, in hoteluri de patru stele din Albena sau Nisipurile de Aur.

„Am vandut deja aproape toate locurile pentru litoralul bulgaresc. Daca va fi nevoie, vom incerca sa suplimentam”, spune Camelia Vaidahazan, directorul agentiei Premier Tour.

Clientii romani care au pus ochii pe Bulgaria sunt, in special, cei de peste 30 de ani, cu venituri medii, care merg cu familiile sau in grupuri mai mari de prieteni. Potrivit operatorilor, acestia prefera cazarea in marile hoteluri, nu doar datorita serviciului all inclusive, ci si accesului la piscine acoperite si alte posibilitati de distractie.

„Cred ca majoritatea turistilor de la vecini vor fi romani, in conditiile in care sarbatoarea se identifica in mintea multor altor nationalitati cu perioada comunista. Turistii nostri se mai pot intalni cu cei din tarile nordice, care se bucura de preturile mici si temperaturile „varatice”„, e de parere Iulian Andrei, directorul Blue Line.

integral in EvZ