Companiile Ford Motor si General Motors au depus oferte pentru preluarea fabricii de automobile Daewoo Craiova, potrivit unor surse interne. Contact de HotNews.ro, Sebastian Vladescu, presedintele comisiei de privatizarea a Automobile Craiova nu a dorit sa comenteze, spunand ca toate informatiile pe aceasta tema vor fi facute publice joi, 26 aprilie.

Conform fostului ministru al Finantelor, companiile interesate de preluarea actiunilor Automobile Craiova detinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) pot depune oferte pana miercuri, 25 aprilie, ora 24.

In prezent, compania craioveana este detinuta de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, cu 72,4% din actiuni, restul titlurilor fiind detinute de SIF Oltenia (22%) si alti actionari.

Compania Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994, ca societate mixta intre grupul Daewoo, reprezentat prin Daewoo Heavy Industry - care detinea 51% din actiuni, si statul roman, reprezentat prin Automobile Craiova, cu 49% din actiuni.

General Motors si alti parteneri au preluat in anul 2002 o parte a activelor companiei coreene Daewoo Motor, aflata in faliment, insa printre aceste active nu s-a numarat si compania de la Craiova.

In anul 2004, Daewoo Motor a propus Guvernului Romaniei vanzarea pachetului de actiuni pe care il detinea la Daewoo Automobile Romania, conversia datoriilor pe care compania romana le avea la societati din grupul Daewoo si vanzarea pachetului rezultat din conversie.

Anul trecut, autoritatile romane au anuntat ca doresc sa vanda Daewoo Automobile Craiova pana in iunie 2007, dupa ce statul a preluat pachetul de actiuni detinut de grupul sud-coreean la compania romaneasca.

Tranzactia a fost evaluata la 60 milioane dolari, din care 50 milioane de dolari reprezinta cumpararea pachetului majoritar de actiuni, iar 10 milioane dolari reprezinta datoriile uzinei din Craiova catre firme din grupul Daewoo.

Investitorii care si-au anuntat initial intentia de a prelua Daewoo Romania sunt Ford Motor, General Motors, Renault SA-Nissan Motor, grupul chinez Chery Automobile si compania indiana Tata.