Site-ul auto TopSpeed.com a analizat creatiile motoristilor din acest an si a facut o galerie cu cele mai reusite modele de la categoria superbike.

Prim-planul apartine modelului Suzuki GSXR K7. In fapt, japonezii domina la acest capitol, intre preferintele TopSpeed regasindu-se inca un Suzuki si un Kawasaki.

Suzuki GSXR 1000 K7

In viziunea site-ului Topspeed.com, modelul este cel mai tare superbike al anului. Ultima evolutie a celei mai de succes motociclete de viteza este si cel mai manevrabil model scos pina acum. Acest aspect e foarte important, de vreme ce motorul dezvolta nu mai putin de 185 de cai-putere, iar greutatea motocicletei este de doar 212 kilograme.

Atinge 100 de kilometri pe ora in doar 3,2 secunde, iar, pentru a ajunge de la 0 la 200 km/h, are nevoie de doar 7,5 secunde. Viteza maxima pe care o atinge GSXR K7 este limitata de fabricant la 295 km/h. Pretul „rachetei“ este de circa 13.500 de euro.

Hayabusa (GSX1300 R)

Cei de la Topspeed trec in lista celor mai bune superbike-uri de anul acesta si celebra Hayabusa, fabricata de aceiasi japonezi de la Suzuki. Pe numele ei adevarat GSX1300R, motocicleta n-a suferit transformari mari anul acesta.

Un lucru bun, pentru ca pretul ei ramine la 12.000 de euro. La acest pret se cumpara un motor de 1300 cc, care dezvolta 175 de cai-putere, la 9.800 de rotatii pe minut.

Si pe linga acestea, Hayabusa are renumele de cea mai frumoasa motocicleta sport din lume si chiar fabricantul „avertizeaza“ clientii ca nu pot trece neobservati cind merg pe acest model. Viteza maxima nu depaseste 300 km/h. In fapt, Hayabusa este motocicleta care a stat la originea deciziei la nivel mondial de limitare a vitezei maxime a motocicletelor de serie la 300 de km/h.

Ducati 1098

O alta motocicleta din galeria Topspeed este Ducati 1098. Fabricantul italian spune despre ea ca a fost facuta in primul rind pentru performanta. Este cea mai usoara, cea mai rapida si cea mai buna motocicleta pe frine din istoria Ducati. Desi este o motocicleta de viteza, Ducati n-a renuntat, nici la acest model, la motorul L-twin (2 cilindri).

Motorul Testastretta Evoluzione produce nu mai putin de 160 de cai-putere, o forta imensa pentru un sasiu de numai 173 de kilograme. In rest, motocicleta dispune de virfurile tehnologiei italiene cum ar fi frinele Brembo monobloc racing sau tobele Termignoni. Accelereaza de la 0 la 100 km/h in 3,1 secunde, iar pina la 200 km/h are nevoie de 8,1 secunde.

Pretul ei este destul de ridicat, adica 17.195 de euro, insa acest aspect se regaseste la mai toate motocicletele europene.

Integral in Cotidianul