Aceste cifre arata, potrivit autorilor studiului, potentialul urias pe care segmentele de afaceri intre companii (business to business) le ofera industriei europene a sistemelor de plata.

"Raportul Visa pentru cheltuielile de consum si comerciale este un bun instrument pentru industria de gen, care poate realiza astfel oportunitatile care exista pe multe segmente de afaceri, in randul organizatiilor comerciale de toate dimensiunile, dar si in sectorul cheltuielilor guvernamentale", a declarat vicepresedintele Visa Commercial, Luc Janssen.

Marea Britanie este tara europeana cu cele mai mari cheltuieli de consum si comerciale, cu o valoare a cheltuielilor de peste 3.000 mld. euro, o cifra care corespunde unei ponderi de 18% din totalul acestor cheltuieli realizate in Europa in 2006.

In ceea ce priveste nivelul de cheltuieli de consum si comerciale ale sectorului public, Marea Britanie detine de asemenea primul loc in Europa, cu un volum de cheltuieli de 224 miliarde euro, care reprezinta 7,5% din totalul cheltuielilor de consum si comerciale din Regatul Unit.

Studiul a fost elaborat de catre "The Economist Intelligence Unit" la solicitarea Visa si a segmentat cheltuielile de consum si comerciale pe zece dintre cele mai mari tari europene (Marea Britanie, Germania, Franta, Italia, Spania, Olanda, Belgia, Polonia, Suedia si Irlanda). Impreuna, aceste 10 tari au acoperit 87% din totalul valorii cheltuielilor de consum si comerciale din Europa.

Companiile mijlocii europene cheltuiesc mai mult decat cele din SUA

Studiul arata ca, pe piata, companiile mijlocii sunt responsabile pentru o cota mai mare din cheltuielile comerciale inregistrate in Europa fata de ponderea acestora in SUA.

In aceste zece tari europene, companiile mari au o pondere de 41% in totalul cheltuielilor comerciale si de consum, companiile mijlocii acopera 35%, firmele mici 19%, in timp ce sectorul public realizeaza 5% din aceste cheltuieli.

In SUA, companiile mijlocii acopera doar 19% din cheltuieli, companiile mari acopera 42%, sectorul public 10%, in timp ce firmele mici au o pondere mai mare, de 29% din total.

In Marea Britanie, companiile mari sunt responsabile pentru o cota de cheltuieli de consum si comerciale mai mare decat pe orice alta piata europeana, cu 1.400 de mld. euro.

Un articol de Ana-Maria Marcu

Integral in Curierul National