Un site care comercializeaza carti in format electronic propune versiuni de texte care emana miros de biblioteca. Decizia a fost luata dupa ce responsabilii sai au observat ca studentilor le place sa simta mirosul cartilor pe care le citesc.

Un studiu realizat in randul a 600 de studenti a aratat ca 43% dintre persoanele intervievate considera ca principala calitate a unei carti sau a unui obiect, in general, este reprezentata de miros.

Sase studenti din zece prefera sa cumpere carti de ocazie, mai curand decat lucrari noi sau in format electronic, desi e-book-urile sunt mult mai ieftine decat echivalentul lor in hartie. Vanzarile de carti in format electronic au demarat foarte incet, insa echipa site-ului CafeScribe.com spera ca a gasit o solutie, odata cu anuntul lansarii primei carti electronice cu miros din lume.

Proprietarul CafeScribe, Bryce Johnson, a declarat ca, din septembrie, societatea sa va trimite tuturor celor care cumpara un text pe internet un autocolant impregnat cu mirosul unei carti vechi. Studiul, efectuat intre 15 si 21 august, arata ca 3 studenti din 10 asociaza mirosul de spatiu inchis cu cartea lor favorita.

integral in Gandul