Analiza Hotnews.ro

Prima zi de scoala. Adomnitei si Tezele sale

de Liana Anghelescu     HotNews.ro
Luni, 17 septembrie 2007, 0:00



Ministrul Educatiei, Cristian Adomnitei are pe agenda sa de astazi vizite la opt scoli iesene. Fostul sef de santier le va recita elevilor de clasa a VIII-a poezia tezelor cu subiect unic, care vor lua locul testelor nationale. Este marea shimbare pregatita de ministrul care declarase recent ca “nu se pricepe la educatie”. Proiectul sau este finalizat, dar n-a ajuns inca in Parlament.

Tezele cu subiect unic, pe baza carora copiii de 14 ani vor intra la liceu sau la o scoala de arte si meserii, au o metodologie incompleta. Nu este deloc clar cum se va desfasura acest tip de examen. Parintii si elevii nu au apucat sa se dezmeticeasa si sa inteleaga ca, din acest an, se aplica un nou tip de examen.

Tezele cu subiect unic vor fi sustinute, in acest an, de elevii de clasele a VII-a si a VIII-a, la cate trei materii semestrial. Limba si literatura romana, Matematica si, optional, Istoria cu Geografia.

[c:1:d]Acest tip de evaluare continua, dupa cum o numeste ministrul, ar urma sa fie criteriu de admitere la liceu sau scoala tehnica. Potrivit ministrului Adomnitei, admiterea ar fi mai corecta asa, intrucat s-ar face in functie de rezultatele obtinute de elev in doi ani, cu cate sase teze sustinute in fiecare an.

Fara sa ne mai intrebam de ce s-a renuntat de fapt la Testele nationale, care functioneaza ca si criteriu de evaluare a primei trepte de invatamant preuniversitar si care ar trebui sa faca rezultatul unei evaluari tot continue, intrucat urmaresc aproape toata programa de gimnaziu, facem acest pact cu ministru si acceptam impunerea noului tip de examen.

Insa, admiterea pe baza tezelor cu subiect unic pare imposibila sau cel putin imorala in acest an. Iata de ce: elevii care acum sunt in clasa a VIII-a vor putea fi evaluati numai in functie de ce note au obtinut, la teze, in ultimul an de gimnaziu.

Singura sansa a "evaluarii permanente" si a admiterii pe baza ei, pentru elevii care sunt in ultimul an de gimnaziu, ar fi ca notele de la tezelor unice de anul trecut, aflate atunciin faza de pilot, sa fie luate in calcul la Admiterea 2008.

Daca ministrul va alege totusi aceasta formula, asa cum a si anuntat, trebuie sa fim atenti la ceea ce se intampla. In semestrul al doilea, in 2007, dintre cei peste 200.000 de elevi din tara care au dat teze cu subiect unic la matematica, doar 56,41% au reusit sa ia note peste 5.

Rezultatele au aratat ca exista diferente mari intre judete si ca elevii sunt nepregatiti pentru acest tip de evaluare.

Din cei 213.200 de elevi care au dat teza, numai 120.218 au luat note de promovare si nimeni din minister nu pare sa fi reflectat asupra rezultatelor.

Autoritatile din Educatie au hotarat peste noapte, si cu numai o luna si jumatate de inceperea noului an scolar, ca tezele unice sunt mai bune decat testele nationale.

Singurul argument a fost ca tezele unice, nefiind un examen clasic, sunt "mai putin stresante". Insa, nu trebuie sa uitam ca tezele cu subiect unic sunt testari nationale care se sustin pe o foi de examen secretizate si se corecteaza intr-un centru. Functionand dupa principiile unui examen national este prea greu sa ne imaginam ca teza este diferita de examen.

Numai modificari ale metodologiei, acum incompleta, ar putea elimina prejudecatile.

Cu doar o saptamana inainte de prima zi a noului an scolar care aduce un nou tip de admitere a elevilor la liceu, seful Centrului National pentru Curicullum si Evaluare (CNCE), declarase : „metodologia de organizarea a tezelor cu subiect unic, prevede ca modul de transmitere a subiectelor de examen va face obiectul unei proceduri ulterioare.”

Aceasta procedura se va transmite, in forma definitiva, dupa trei pilotari tehnice si nu va fi cu mult diferita fata de cea utilizata in organizarea cu succes a celor trei etape ale tezelor cu subiect unic din anul scolar 2006/ 2007”.

Mirescu, tatal metodologiei tezelor cu subiect unic, mai spunea ca "procedura de transmitere a subiectelor va contine criterii de organizare in fiecare judet, in functie de numarul de scoli in care se sustin teze cu subiect unic.”

Prin urmare, elevilor si parintilor nu le va ramane altceva de facut decat sa astepte, daca vor sa afle cum se va face admiterea elevilor la liceu, in acest an scolar, pentru care ministrul a pregatit un dicurs:

"Dragi elevi, profesori si parinti va propun o noua abordare a abilitatilor fiecaruia. Una dintre ele va fi deja testata din acest an - se refera, cum probabil ati aflat, la introducerea tezelor cu subiect unic. Elevii din clasele a VII-a si a VIII-a sunt primii beneficiari ai schimbarii.

Pe baza acestui tip de evaluare continua, impreuna cu nota pe cei patru ani de gimnaziu, vor avea acces la liceu. Examinarea permanenta a cunostintelor va determina insa si corijarea, din timp, a lacunelor, cresterea competitiei, atat pentru dascali, cat si pentru elevi.

De asemenea, aceasta abordare ofera posibilitatea parintilor de a se implica, alaturi de noi toti, pentru binele copiilor nostri.


Vreau sa va mentionez ca, impreuna cu specialistii ministerului, am lucrat in aceasta vara la noile legi ale educatiei si m-am consultat cu toti actorii sociali implicati in sistemul de invatamant. Urmeaza ca proiectul sa fie supus dezbaterii publice, conform legii, si apoi, Parlamentului.

Mai mult, toti cei interesati - parinti, profesori, elevi si studenti - vor avea ocazia, inca o data, sa se pronunte asupra principiilor acestui proiect".


Citeste si:
17 ani de reforma scolara








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


114 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    ne batem joc de copii nostri... (Luni, 17 septembrie 2007, 11:04)

    florin [anonim]

    Bataie de joc. O reforma normala trebuie sa aduca oa schimbare continua, bazata pe: a) micsorarea programei si "pragmatizarea" sa (adica elevul sa invete ceea ce are nevoie in viata, si nu ca si cum ar deveni toti elevii cercetatatori stiintifici); b) autonomizarea procedurilor, astfel incat fiecare liceu sa decida ce tip de admitere va practica c) dublarea sistemului de stat cu unul privat, incepaind din chiart clasa I, care sa nu fie baza pe curricula antionala, decat in proportie de maxim 25%. Terebuie lansate licitatii corecte pentru studii privind perspectiva fortei de munca, nu insitututl ala obosit al ministerului care bate campii. Samd. dar daca la minister sunt numai dinozauri....
  • 0 (0 voturi)    
    vai de capul nostru.... (Luni, 17 septembrie 2007, 11:38)

    urechila [anonim]

    Acest ministru se vede ca.. nu a sustinut examene pe bune la viata lui.. sau nu a stiut sa se autoaprecieze.. . Pai.. lungesti 3 zile de examen cu.. doia ani..? Si in plus... acest handicapat fara frontiere... a gasit o metoda sa mareasca venitul profesorilor cu spagi date de parinti..? Cum se vor corecta tezele..? Cum vom fi siguri ca acei oameni vor fi obiectivi..? Cum vom sti ca.. contestatiile nu vor fi rezolvate mai pe la spatele usilor intr-un sens sau altul..? Ce se va intimpla daca din "N" motive un profesor nu termina materia pt semestrul respectiv.. din N motive..? Va dati seama ce jemecherii se vor face cu copii care lipsesc la teze..? Noi nu am fost in stare sa organizam 3 zile de examene nationale anual si... acum dorim 2 transe anual..???!!! Inconstienta si dementa totala!!!! Molovene...!!!! du-te acasa.. fa inginerie nu educatie.. ca de asta nu esti bun... .
  • 0 (0 voturi)    
    Examen (Luni, 17 septembrie 2007, 13:36)

    Haret [anonim]

    Examenul e sfant!
    Sa se introduca examenele de admitere in licee (examen cu subiect unic pe atara) si facultati(asta daca managerii autonomi sunt de acord).
  • 0 (0 voturi)    
    examene si exigenta (Luni, 17 septembrie 2007, 14:14)

    sany [anonim]

    1. Ar trebui sa invatam din erorile petrecute cu BAC-ul: pe masura ce a avut o mai mare importanta in admiterea la facultate, a fost intr-o mai mare masura fraudat
    2. Examenele de admitere au disparut (aproape in intregime) la universitati, pentru ca speriau candidatii - multe licee se vor teme sa nu ramana fara elevi, dar daca vor elevi buni vor trebui sa recurga la examene
    3. Indiferent de continutul programei (chiar nu conteaza chiar atat de mult CE inveti, ci CUM - asta daca vrei sa fii in stare sa inveti toata viata), de cerintele pietei muncii, trebuie facuta carte serios si la un nivel de exigenta ridicat. Exemplu: scolile private din Marea Britanie, principalele pepiniere pentru Oxford si Cambridge, merg mult pe latina, greaca s.a., in general educatie clasica - ar parea ca au o programa depasita, nu?
    4. Privatizarea nu pare o solutie la nivelul pre-universitar (nici la cel universitar), cel putin nu daca vor copia actualul sistem. Mai ales in conditiile in care se pare ca se vrea educatie de masa sau chiar universala (toata lumea sa aiba diplome cat mai inalte). Ar putea fi o solutie pentru un invatamant de elita, dar ar presupune investitii mari.
    5. Sistemele de gen "unic pe tara" sunt bune cand toate ar fi la fel, dar nu e asa - un anumit liceu si-ar dori oameni bine pregatiti la matematica, altii la limba romana, s.a.
    6. Testele nationale sau capacitatea, bacalaureatul sunt bune pentru a evalua nivelul elevilor - daca nu reusesc sa promoveze un astfel de examen nu merita sa mearga mai departe.
  • 0 (0 voturi)    
    Deocamdata nu-l doare (Luni, 17 septembrie 2007, 15:40)

    Carcotasu' [anonim]

    Dupa varsta, dl.ministru poate avea copii mici, pentru care ora admiterii la liceu este depaaarte, depaaarte, peste noua mari si tari...

    Daca si-ar fi expus mai intai propriii urmasi la "minunatia" asta de reforma, cred ca s-ar fi gandit mai profund, asa cum fac parintii responsabili cand e vorba de viitorul copiilor.

    Asa, las' ca e timp sa se "coaca" sistemul asta de admitere sau sa fie schimbat cu altceva, pana va veni si randul copiilor d-lui ministru.

    Sau poate nici nu-l intereseaza ce sistem impune in Romania, pentru ca acum poate foarte usor sa-i trimita sa invete oriunde in lume, daca da gres pe aici si scoala se duce la vale...
  • 0 (0 voturi)    
    nu se va opri aici.... (Luni, 17 septembrie 2007, 18:40)

    monica L [anonim]

    Ma bucur ca al meu copil este deja la liceu si ca nu am urmasi mai mici. Dar nu ma simt pe deplin linistita, caci acest teribil "frotteur de menthe" in scaunul prea mare si prea inalt al lui Spiru Haret, Mircea Malita si Andrei Marga ar putea nascoci ceva pentru deturnarea bacalaureatului, recent modificat de Hardau... si ne mai miram de ce romanii nu sint in stare sa aiba si desfasoare un proiect personal in viata...
  • 0 (0 voturi)    
    ar trebui reintrodusa pedeapsa exilului (Marţi, 18 septembrie 2007, 10:47)

    florin [anonim]

    Cel mai mare genocid de pe Pamant este, dupa mine, distrugerea invatamantului unei tari. Asta distruge orice sansa de dezvoltare pe urmatoarele 2-3 generatii si face viata in prezent de ne-suportat din cauza incompetentei generalizate si a mojiciei devenite valoare.

    Lipsa cronica de viziune a partidelor si a ministrilor educatiei de-a lungul a 15 ani si tenavcitatea cu care au introdus un sistem in care programa e complet rupta de realitate, laudandu-se cu schimbari de procedura si de structura a anului scolar (ca asta e mult mai usior, nu-i asa?) a distrus orice sansa de dezvoltare Romaniei. Ce pedeapsa li s-ar cuveni acestor oameni, pentru acest genocid?

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by