Sunt utilizatori care prefera sa mearga intr-o agentie de turism si sa plateasca, pe langa pretul biletului de avion, un comision intre 15 si 30 de euro decat sa acceseze site-ul unei anumite companii si sa cumpere biletul de acolo cu cardul.

Altii merg in marile magazine si cheltuiesc cu pana la 25% mai mult pe haine decat daca le-ar fi cumparat de pe Internet, din acelasi motiv: dupa plata pe web, li s-ar putea fura bani din contul bancar.

Problema nu este numai una a romanilor, ci si a peste 55% dintre europeni, conform unui studiu realizat de o firma britanica ce se ocupa de statistici referitoare la standardele de viata ale cetatenilor UE. Pentru acestia, si nu numai, Visa a elaborat o noua metoda de plata a produselor comerciantilor online: V3 Cash.

Functioneaza ca si un card bancar, dar in realitate este un voucher (chitanta) - asemanator cu o cartela de reincarcare electronica distribuita de operatorii de telefonie mobila. Singura diferenta este ca, in loc sa-ti suplimentezi creditul, platesti diverse bunuri.

Aceasta solutie pentru plati electronice poate, momentan, fi utilizata in Marea Britanie, Irlanda si Germania. Pana la jumatatea anului viitor Visa doreste implementarea sistemului si in Italia, Spania si Franta. Momentan nu s-a facut nici o precizare referitoare la disponibilitatea acestei solutii si membrilor altor state ale Uniunii Europene.

"Cred ca ar fi normal ca solutia sa fie oferita celor din ultimele 12 tari aderate, unde increderea fata de platile online este mult mai scazuta decat in Vest", este de parere consultantul financiar Alex Marinescu. El crede ca romanii ar fi pregatiti pentru un astfel de sistem, mai ales ca numarul celor care vor sa realizeze cumparaturi pe Internet este intr-o continua crestere.

"Insa, pana la V3 in Romania, trebuie sa ne obisnuim cu sfaturi de genul: banca noastra nu isi sfatuieste clientii sa utilizeze cardurile pe Internet", a mai adaugat specialistul.

Un articol de Cristian Curus

Integral in Romania libera