Televiziunea publica din Romania s-a inscris ca expozant la Festivalul international de formate de televiziune Mipcom, care se desfasoara saptamana aceasta la Cannes, in Franta, avand o serie de programe proprii si coproductii pe care le ofera spre vanzare celor interesati, respectiv televiziunilor din alte tari.

TVR nu este singura companie romaneasca participanta ca expozant la Mipcom. Ei i se adauga compania de servicii optice digitale ODS Business Services, specializata, printre altele, in oferirea de servicii de auto-promo si de prezentare.

In total, targul de formate TV Mipcom are pe lista de participanti 24 de companii romanesti, dintre care doua participa la acest targ in calitate de expozanti, iar celelalte, ca simpli participanti sau ca si cumparatori, potrivit unor informatii oferite pentru Business Standard de oficialii Mipcom.

Pe langa programe, TVR a inclus in oferta de vanzare si o arhiva de imagini, atat recente, cat si dinainte de 1989. “Arhiva a fost si va fi interesanta pentru producatorii de programe de peste tot”, au spus pentru Business Standard reprezentantii departamentului de comunicare si relatii internationale al TVR.

De altfel, TVR a vandut recent imagini de arhiva pentru documentarul produs de BBC, “Michael Palin’s New Europe”.

In plus, TVR merge la Mipcom si pentru a achizitiona formate TV de la alte companii, achizitiile fiind ulterior directionate pe nevoile efective ale posturilor publice.

“Televiziunea publica este interesata, in principiu, de produsele noi de pe piata, care au potential de succes, directiile noi ale productiei de televiziune etc.”, au explicat oficialii TVR. In ceea ce priveste bugetul alocat pentru formatele straine, acesta reprezinta in jurul a 10% din bugetul productiei unei emisiuni.

“Intotdeauna, la achizitia unui format, problema principala o reprezinta costurile productiei si nu costul formatului.

In masura in care vor exista formate interesante pe domeniile de care TVR este interesata si vor exista fonduri pentru productia lor, acestea vor include si costul licentei”, au conchis reprezentantii TVR.

de Sorina Ionita

integral in Bussines Standard