![]() |
Masinile vechi - o problema pentru Guvern |
Foto: Rompres |
Anuntul privind cea de-a doua etapa a fost facut de Maria Assimakopoulou, purtatorul de cuvant al comisarului european pentru taxe, citata de NewsIn.
In ce etapa a ajuns procesul de sanctionare
Aceasta etapa consta in transmiterea unei scrisori de argumentatie (reasoned opinion) care contine recomandari precise ale modului in care trebuie modificata taxa. Daca nici in urma acestei scrisori Romania nu se conformeaza normelor europene in materie, CE va inainta cazul Curtii Europene de Justitie.
"In timpul discutiilor cu autoritatile romane, Comisia considera ca a oferit suficiente elemente si sugestii astfel incat noul proiect legislativ sa fie in conformitate cu legislatia UE. Totusi, fara o implementare a legislatiei aliniate la cea a UE, Comisia va deschide a doua etapa a procedurii de infringement pana la sfarsitul acestui an", a spus Maria Assimakopoulou.
Potrivit acesteia, Comisia Europene asteapta transmiterea pe cale oficiala a noii legislatii, inainte de a lua o decizie finala in cadrul procedurii de infringement.
"Comisia nu incheie niciodata o procedura pe baza unui proiect legislativ care nu a intrat inca in vigoare", a mai aratat purtatorul de cuvant al comisarului european pentru taxe.
Actiunea de trimitere in judecata a Romaniei a fost initiata de Bruxelles pe data de 21 martie. Comisia Europeana apreciaza ca taxa de prima inmatriculare auto contravine articolului 90 din Tratatul de Aderare si jurisprudentei Curtii Europene.
Principalele neajunsuri ale legislatiei referitoare la taxa de inmatriculare auto, invocate de Comisia Europeana, sunt taxarea discriminatorie intre masinile la mana a doua vandute de cetatenii romani si cei din alte state membre UE, precum si faptul ca nivelul taxei depaseste valoarea reziduala sau de piata in cazul masinilor foarte vechi.
Taxa de prima inmatriculare se calculeaza in functie de trei factori: vechimea masinii, tipul de catalizator si capacitatea cilindrica a masinii.
Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, cu o capacitate cilindrica de 600 de centimetri cubi, dotate cu euro 4, si ajunge pana la 8.586 de euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara catalizator si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 de centimetri cubi.
In felu' asta marlanii nici nu vor mai trebui sa dea banii incasati inapoi, ... pt ca daca se declara ilegala taxa, ar tb sa dea banii inapoi (au mai patit-o si altii ...).
Multa muzica liberalilor si ne vedem la urne (ca a doua oara n-oi mai fi asa usor de prostit ma gandesc....)
Pt #3: Scapi din vedere ceva: NOI vrem sa cumparam masini de la ei, nu EI sa ni le vanda cu orice pret! Nu-i tot un drac!
Puneti mina si scrieti la urmatoarele adrese. Nimeni nu o sa o faca in locul nostru.
Din ceea ce s-a scris aici in forum si din Cotidianul, iata adresele unde deduc ca trebuie sa scriem si sa reclamam la UE (6 adrese/ institutii):
1) Comisia Petitii a Parlamentului UE
Parlement europeen Commission des petitions Secretariat, Rue Wiertz B-1047 BRUXELLES, e-mail: petitions@europarl.europa.eu
2) Comisia Europeana
Commission of the European Communities (Attn: Secretary-General), B-1049 Brussels, Belgium e-mail: SG-PLAINTES@ec.europa.eu.
3) Comisarul pt Protectia Consumatorului, dna Kuneva, la Comisia europeana
4) Comisarul pt taxe si vami, dl Laszlo Kovacs, la Comisia europeana, e-mail: Laszlo.Kovacs@ec.europa.eu
5) Presedintele Parlamentului European, dl Hans-Gert Poettering, e-mail: hpoettering@europarl.eu.int
6) Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene
Palais de la Cour de Justice, Boulevard Konrad Adenauer Kirchberg L-2925 Luxembourg, tel.: (352) 4303.1,
fax: (352) 4303.2600, Internet: http://curia.europa.eu/
Scrieti in loc sa va lamentati la nesfirsit. Daca Ungaria si Polonia au fost condamnate, inseamna ca exista jurisprudenta si hotii nostrii de la guvernare pot fi pusi la punct. Se poate scrie in limba romana si probabil si direct pe mail.
Avem precedentul cu Ungaria , etc. Comisarul european ce se ocupa de aceasta problema este ungur si nu cred ca va accepta o "mangleala damdoviteana" !?
Nu il am la inima pe Tariceanu, sa ne fie clar. Dar sunt de acord cu aceasta taxa. Numai cine nu circula cu masina in Bucuresti nu stie cat de aglomerat este. Dar imaginati-va ca de maine, toti vecinii dvs (inclusiv nea Titel si Doamna Lenuta) vor avea fiecare, cate o masina cumparata cu 1000 euro din Germania. Ei bine Doamnelor si Domnilor, sa vedem cum va fi traficul cu 2 milioane de masini (in loc de 1 mil in acest moment). Pe unde o sa mai scoatem camasa?
Se spune ca cei destepti invata din greselile altora. Hai sa ne uitam la Polonia: In secunda in care si-au liberalizat importurile de autoturisme, parcul auto s-a dublat peste noapte. Si nu cu masini EURO4 ci cu cele mai patetice rable din toata Europa, ca de exemplu Fiat Uno din 1890 sau Mercedesuri Cobra din 1975. Fara EURO. Si atunci nene sa te tii poluare, aglomeratie, locuri de parcare canci sau siguranta traficului praf.
Eu unul sustin aceasta taxa care descurajeaza denumirea Romaniei ca groapa de gunoi a Europei..
Chiar vrem asta?
Ceea ce nu imi place mie la democratie este ca eu trebuie sa sufar din cauza unor oameni ca voi. De ex: nu imi pot aduce masina de dincolo ieftina.
N-are el nici o problema, oricum nu mai iese premier in veci. E vorba tot de "politica apocalipsei": dupa mine poptopul. Adica sa se descurce cum o sti succesorul lui.
Cineva mai sus zicea ca o sa o schimbe in ultimul moment astfel incat sa nu mai dea banii inapoi. Pai cred ca e destul de probabil sa faca asta. Nu are nimeni o bomba in plus pentru Parlament?
Necalificat prim ministru ,necalificat minister de finante ,incompetent parlament !!!!!
Eu zic ca de la 1ianuarie08 va fi scoasa taxa de prima inmatricualre, tinand cont de presiunile EU si de faptul ca se apropie campania electorala si nu cred ca ar vrea creva partid politic ce-i in guvern acum sa poata fi stigmatizat !
Si daca omu vrea sa cumpere la mana2a care e problema? Sa rezolve Tariceanu punand taxe imense? E PENAL!
..Si bravo Bulgarilor ca mereu sunt inaintea noastra.
va doresc sa nu ma lase franele la dacia din deceniul 7 al secolului trecut tocmai cand sunteti voi pe trecere. ar fi referabil sa fiti amandoi deodata.
- centrele de interes (magazine, locuri de munca, sedii oficiale) sunt amplasate fix in centru;
- soselele sint prost concepute, prost semnalizate si mai sint si in lucru;
- nu exista sosele suspendate sau o sosea de centura ca lumea
- soferii sint indisciplinati (ca sa nu zic nesimtiti)
- transportul in comun e haotic
- nu exista piste pentru biciclete si nu se incurajeaza deloc alte mijloace de transport (pina mai acum ceva timp exista chiar o regulamentare cum ca NU AI VOIE cu bicicleta in Bucuresti!!!).
1. La aderare in UE au fost semnate niste acorduri
2. In UE se respecta contractele
Daca in Ro nu s-a dorit aplicarea tuturor punctelor din contractul de aderare de ce s-a semnat?
Daca nu respecta legislatia europeana introducand legi dupa cum le vine mai bine guvernantilor putem trage concluzia ca sunt ori cretini ori interesati. Sa se inteleaga foarte bine UE nu este un grup de state balcanic de genul Ro si Bg unde fiecare face ce doreste, UE este un organsim multinational cu legi care se aplica si cei care nu le aplica sunt sanctionati. Pentru domnii care nu vor masini din germania sau franta, etc, migrati frate intr-o tara non UE. Eu am stat in germania de unde vin majoiritatea masinilor second hand si pot sa spun si la altii ca acolo n-ai sa gasesti masini care emit noxe ca daciile din romania. In ceea ce priveste faptul ca ai putea cumpara o coaja de masina te cam inseli, le-au luat rusii, cehii, bulgarii inainte :)
Daca vreti cu adevarat sa-i boicotati incetati sa le mai cumparati masinile. Dar face vreunul asta?
Poporul roman nu a avut niciodata acea constiinta colectiva pe care o au alte popoare. La noi fiecare trage pe spuza lui si apoi se vaita.
Asa cum spunea cineva mai inainte, avem conducatorii pe care-i meritam.
In plus, daca mai dau la stat 2000 de euro nu inseamna ca masina mea de 1000 de euro va polua mai putin.
Aceasta taxa nu are nici o legatura cu poluarea.
NU VA MINT!!!!!!
CUMPARATI PENTRU TOATA FAMILIA!!!!
Oare nu ar fi posibila desfiintarea statului national unitar mioritic?
si aia au pile in ministere si fac presiuni pt mentinerea taxei. nu vedeti ca toate masinile de minister sunt a6, touareg etc?
faceti o petitie la basescu ca poate da el un decret sa anuleze taxa. ha ha ha
eu am dat rabla la remat si am cumparat masina noua in rate decat sa dau banii pe o vechitura si sa platesc reparatii la ea si sa ma imprietenesc cu mecanicii auto.
asa ca nu va mai vaitati de taxa la sh. mai puneti un credit peste sh si aveti masina, nu rabla cu care sa mergeti la service, nu la serviciu.
Chestia cu poluarea e o idee perfecta de a face bani, iar acum ei trag cat pot de ea, amana, fac bani si pe sfarsitul mandatelor o paseaza altor corupti sau doamne ajuta va disparea.
PANA ATUNCI ------- ISI IA OMU DACIE NonEuro din piata ca nu-si permite taxa pe o masina Euro 4
Felicitari parlamentarilor, sunteti intelepti rau, ati putea face un film gen Oceans cu excrocheriile din Romania.
bye
plateste tu dobanzi in timp ce valoarea masinii scade :P