Astfel, au fost devansate categorii de produse de larg consum sau de telefonie mobila, pentru a caror imagine se cheltuieste de obicei foarte mult.

Spre exemplu, in luna dinaintea startului pensiilor private (17.08-16.09), sectorul in care s-au investit cei mai multi bani in advertising (27,8 milioane de euro la rate card) a fost berea.

Tot atunci, pe locul secund, la o diferenta de aproximativ 11.400 de euro de prima categorie din top, au fost detergentii de rufe, urmati de industria telecom cu o investitie totala de 19,1 milioane de euro la rate card. In schimb, categoria „pensii“ figura de abia pe locul 101, cu 604,8 mii de euro.

Mentionam ca cei 34,4 milioane de euro reprezinta suma la rate card (o lista de costuri pentru diferite spatii dintr-un singur mijloc media, tiparita de cei care detin media respectiva), din datele Alfa Cont si include atit spoturile tv, cit si cele radio.

Acest calcul nu ia in considerare discounturile, care ajung pina la 75% din suma la rate card.

Aceasta in conditiile in care televiziunile vind spatiul publicitar tinind cont de punctul de audienta. „Valoarea reala a investitiei acestor fonduri de pensii este undeva pe la 12-15% din cei 34,4 milioane de euro“, ne-a explicat Radu Budes, managing partner in cadrul Splendid Media Zece.

Astfel spus, in mod real, fondurile de pensii au cheltuit in jur de 5 milioane de euro.

„Este mult, dar era de asteptat sa se intimple lucrul acesta, pentru ca furnizorii acestor servicii (fondurile de pensii - n.r.) au o perioada limitata sa se promoveze“, este de parere Radu Budes. „Cred ca va fi un impact de scurta durata, pentru ca fondurile nici nu au cum si nici nu au de ce sa sustina la nivelul acesta pentru mult timp.

Este o suma mare, pentru ca au de atins un obiectiv pe termen scurt, astfel incit pentru ei conteaza mai putin investitia si mai mult impactul pe care fiecare brand il are fata de celelalte din aceeasi categorie“, explica Oana Petroff, managing director la agentia de media MindShare.

Integral in Cotidianul