Potrivit Legii referendumului (3/2000), campania pentru referendumul privind votul uninominal incepe in ziua aducerii la cunostinta publica a datei referendumului si se incheie cu o zi inainte de plebiscit.

La dezbaterile desfasurate pe aceasta tema in audiovizual, in afara emisiunilor electorale, conform unei decizii a CNA, nu pot participa persoanele care se afla pe listele de candidati pentru Parlamentul European.

De asemenea, nu pot fi difuzate clipuri publicitare in care sunt prezentate, in sens pozitiv sau negativ, oameni politici, partide sau mesaje politice.

  • Reflectarea evenimentelor legate de referendum trebuie sa respecte regulile privind informarea corecta, impartialitatea si pluralismul de opinii din legislatia audiovizuala.

  • In emisiunile informative pot fi reflectate evenimente referitoare la referendum si pot fi prezentate modalitatile tehnice de organizare si desfasurare a acestuia.

  • In cadrul emisiunilor de dezbatere, punctele de vedere pro si contra vor fi reflectate in mod egal.

  • In perioada campaniei electorale pentru alegerile europarlamentare, candidatii aflati in competitie pot participa numai la emisiunile si dezbaterile electorale prevazute de
    art. 57 din Legea nr 373/2004, in conformitate cu dispozitiile art. 61 alin(1) din aceeasi lege.

  • In cazul in care in emisiunile informative si de dezbatere se aduc acuzatii de ordin penal sau moral unor persoane sau in cazul in care astfel de acuzatii pot prejudicia imaginea unor institutii, se va difuza si punctul de vedere al celor vizati.

  • In cazul in care radiodifuzorii vor primi cereri pentru dreptul la replica sau rectificare, raspunsul la astfel de solicitari se va da in maximum 24 de ore de la data primirii lor.

  • In temeiul obligatiei de a informa corect publicul, pana la incheierea referendumului, radiodifuzorii nu pot difuza consultari de tip televoting ale publicului, prin intermediul sms-urilor, e-mailurilor si telefoniei.

  • Anchetele facute pe strada nu pot fi prezentate ca fiind reprezentative pentru opinia publica sau pentru un anumit grup social sau etnic si au obligatia de a reflecta punctele de vedere aflate in divergenta.

  • Pe perioada campaniei pentru referendum nu pot fi difuzate clipuri publicitare care prezinta, in sens negativ sau pozitiv, un partid, un om politic sau un mesaj politic.

  • Sondajele de opinie realizate de institutiile de specialitate pot fi difuzate in conditiile respectarii regulilor din Codul de reglementare a continutului audiovizual.

  • Emisiunile informative, de dezbatere si sondajele de opinie referitoare la referendum nu pot fi difuzate cu 24 de ore inainte de ziua de desfasurare a referendumului si pana la inchiderea votarii. Fac exceptie informatiile privind desfasurarea referendumului.