IAB Romania incepe o campanie de explicare a standardelor publicitatii pe internet

de Dragos Comache     HotNews.ro
Vineri, 2 noiembrie 2007, 0:00



Asociatia IAB Romania va demara o campanie de explicare a standardelor pe care le recomanda in ceea ce priveste publicitatea pe internet si, de asemenea, va oferi sprijin atat publisherilor, cat si agentiilor si clientilor pentru implementarea lor.

Standardele publicitatii pe internet nu vor fi, insa, impuse publisherilor sau agentiilor de publicitate.

“Am creat aceste standarde, le-am pus la dispozitia celor interesati, insa tine de fiecare in parte sa le implementeze. Noi nu putem decat sa le aratam care sunt avantajele acestora. Nu putem sa le impunem”, a declarat pentru HotNews.ro Ionut Oprea, directorul executiv al Asociatiei IAB Romania.

IAB Romania isi propune sa aiba un rol activ in promovarea si dezvoltarea standardelor pe care le recomanda, pentru a asigura o rata maxima de adoptare a acestora, si pentru a le promova la nivelul intregii industrii de internet din Romania.

Ionut Oprea a mai spus ca activitatea IAB va fi indreptata in doua directii, cea de informare si cea de implementare printr-un centru de suport si sesizari. In cadrul acestuia din urma vor fi rezolvate punctual cererile publisherilor si agentiilor.

“In plus daca vom primi o sesizare referitoare la o anumita reclama, vom explica tutuor celor implicati de ce nu corespunde standardelor si ce trebuie sa faca pentru a se incadra in normele pe care le recomandam”, a incheiat directorul executiv al Asociatiei IAB Romania.

In perioada urmatoare, Asociatia IAB Romania isi propune sa publice studii de caz si exemple de bune practici in ceea ce priveste implementarea acestor standarde.

Potrivit standardelor in publicitate recomandate de asociatie, unul din cele mai agresive elemente folosite de campaniile publicitare, sunetul intruziv, va fi restrictionat. Potrivit IAB, sunetul unei reclame trebuie declansat doar de actiunea utilizatorului.

O alta recomandare importanta este demarcarea vizibila a spatiului publicitar. Potrivit reprezentantilor IAB marcarea spatiului publicitar creste increderea utilizatorilor si asupra continutului, insa si asupra publicitatii, pentru ca dispare orice banuiala a unei “pacaleli”.

Asociatia IAB Romania recomanda, pentru a maximiza delimitarea acestora, atat marcarea in designul site-ului a zonelor publicitare, cat si folosirea precizarii “Publicitate” pentru a sublinia acest lucru.

Si nu in ultimul rand, pentru a inlesni navigarea usoara in cadrul site-urilor, membrii Asociatiei IAB Romania au convenit ca dimensiunea fisierelor care trebuie downloadate initial sa nu depaseasca limite rezonabile.

Asociatia IAB Romania a fost creata in anul 2006 si reuneste un numar de 52 de agentii de publicitate si publisheri autohtoni.

Este o asociatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala, apolitica si autonoma care isi propune sa protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate pe piata de publicitate online din Romania, sa elaboreze standarde ale industriei si sa creeze cadrul pentru autoreglementare.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


284 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Sa va zic eu standard (Vineri, 2 noiembrie 2007, 16:15)

    zugu [anonim]

    Firefox + Adblock = moarte reclamelor.
  • 0 (0 voturi)    
    #1 (Vineri, 2 noiembrie 2007, 16:40)

    Cristi [anonim]

    Subscriu si eu la standardul prezentat la punctul unu. Este cel mai bun.
  • 0 (0 voturi)    
    pt #1 si #2 (Vineri, 2 noiembrie 2007, 18:53)

    Irina [anonim]

    Si atunci ce site-uri o sa mai cititi?? Pt ca toate site-urile ca si hotnews traiesc din reclame! eu va recomand sa va scoateti adblock-ul, pt ca se pare ca v-a blocat si creierul.. daca aveati..
  • 0 (0 voturi)    
    Pt #3 (Sâmbătă, 3 noiembrie 2007, 2:01)

    Costel [anonim]

    Adblock da posibilitatea utilizatorului de a bloca reclamele de pe site-uri si nu site-urile in cauza. Numai cine nu a folosit inca Adblock nu isi da seama ce diferenta enorma e intre un site plin de reclame enervante si un site curat. In ce ma priveste cred ca e mai bine ca utilizatorul are ultimul cuvint si are posibilitatea de a filtra ceea ce vrea sa vada si ce nu. Site-urile vor gasi intodeauna o posibilitate de a face reclama, nu le plange tu de mila.
  • 0 (0 voturi)    
    ye ye (Duminică, 4 noiembrie 2007, 10:03)

    busymind [anonim]

    subscriu punctului 1. Daca nu pot sa traiasca din reclama atunci trecem la altceva punct. Ma oboseste reclama care imi tot sare in ochi de sondaje aiurea premii nule si tot asa. Oricum deja Hotnews este plin de articole facute la "comanda". In special cele economice, despre banci, putin din IT si foarte multe stiri dulci publicului, singurul loc in care iti poti spune parerea.
    Internetul e mare ... nu va cramponati.
    OpenSource is the life
  • 0 (0 voturi)    
    af cors (Duminică, 4 noiembrie 2007, 12:10)

    eyetronic [anonim]

    Subscriu, open source e singura modalitate prin care internetul poate ramane liber. Cat despre stirile la comanda, asa e peste tot in media controlata.. de fapt asta e si ideea ;)

    Think don't swallow
  • 0 (0 voturi)    
    giga (Luni, 5 noiembrie 2007, 15:40)

    gigul [anonim]

    "membrii Asociatiei IAB Romania au convenit ca dimensiunea fisierelor care trebuie downloadate initial sa nu depaseasca limite rezonabile."
    super tare.. deci sa fie fisiere mari.. cam cati giga?

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by