Constructia autostrazii Bucuresti-Ploiesti bate pasul pe loc: doar 30% din terenurile necesare au fost expropriate, iar consortiul “asfaltatorilor prezidentiali” este tinut in sah de puzderia de proprietari aparuti precum ciupercile dupa ploaie, in ultimii doi ani! Mai mult, nici treimea expropriata nu e de vreun folos, parcelele fiind obtinute „pe sarite”, facand practic

imposibile lucrarile. Blocajul este provocat atat de contractul pentru serviciile de consultanta juridica in vederea exproprierilor, incheiat fara licitatie pe vremea lui Miron Mitrea, cat si de o stranie masura luata de Gheorghe Dobre.

In 2003, firma de avocatura Toma Dragomir si asociatii, una din “abonatele” vremii, castiga contractul pentru consultanta juridica in vederea exproprierii terenurilor necesare tronsonului Bucuresti-Ploiesti al autostrazii Bucuresti-Brasov. Pretul? Un mizilic de 1.500 de euro plus TVA pentru fiecare parcela expropriata.

Cum la momentul respectiv fusesera identificati 1860 de proprietari, era vorba despre aproximativ 3,32 de milioane de euro care urmau sa intre in conturile firmei fostului decan al baroului Bucuresti.

Lucrurile nu s-au oprit insa aici: in 2005, ministrul Transporturilor de atunci, Gheorghe Dobre, suspenda contractul cu firma Toma Dragomir& asociatii, ca urmare a renuntarii la construirea autostrazii in sistem de parteneriat public-privat. In iulie 2006, dupa lamurirea situatiei, contractul a fost reluat, pe baza de act aditional.

Surpriza insa: cei 1.860 de proprietari se inmultisera ca iepurii si devenisera 4.300!

Intervalul de un an in care nu s-a lucrat la exproprieri a fost folosit din plin de rechinii imobiliari. Terenurile din zona pe unde urmeaza sa treaca autostrada au fost vandute si parcelate, mostenite si rasmostenite, de-ai fi zis ca a trecut o jumatate de secol, nu un an.

Cand firma de avocatura s-a reapucat de treaba, a constatat ca nici macar dosarele care fusesera aproape finalizate inainte de suspendarea contractului nu mai erau bune la nimic.

integral in Gandul