Uzina Silvania din Zalau a produs, de curand, anvelopa sa cu numarul 1 milion, in cadrul Grupului Michelin. Silvania produce anvelope de camion, marcile Taurus, Kormoran si Riken (marci apartinand Grupului Michelin), fiind una dintre cele doua uzine Michelin din lume care realizeaza aceste produse, se arata intr-un comunicat de presa al companiei.

Astfel, anvelopele de camion fabricate la Zalau sunt comercializate pe pietele din Europa de Vest si de Est, in tari precum Anglia, Bulgaria, Danemarca, Germania, Letonia, Rusia, sau Suedia. Silvania este, de asemenea, unica uzina din cadrul grupului care produce anvelope industriale, destinate motostivuitoarelor, marca Michelin.

Aceste anvelope ajung astfel pe toate pietele pe care Michelin este prezent. Anul acesta, gama de anvelope fabricate la Silvania s-a extins, in acest moment uzina producand si anvelope marca Michelin destinate utilajelor si masinilor din minele subterane.

De la preluarea sa, de catre Grupul Michelin, in august 2001, Silvania a progresat permanent, investitiile in modernizarea masinilor si utilajelor, achizitionarea tehnologiilor de ultima generatie precum si in instruirea personalului contribuind decisiv la imbunatatirea calitatii produselor sale, a conditiilor de munca, la dezvoltarea capacitatilor de productie si a productivitatii.

Toate aceste investitii s-au tradus, de fapt, in adoptarea si respectarea standardelor Michelin. Michelin este lider mondial in domeniul pneurilor, producand anual, in cele 75 de uzine ale sale din toata lumea, peste 197 de milioane de anvelope, de toate tipurile, de la cele destinate vehiculelor pe doua roti pana la cele de avion sau gigant.

Cu o prezenta comerciala in 170 de tari de pe glob si peste 129.000 de angajati, Grupul Michelin a atins in 2005 o cifra de afaceri consolidata de 15,59 de miliarde de euro, conform comunicatului citat.

La evenimentul de saptamana trecuta, sarbatorit la Hotelul Meses din Zalau, de conducerea nationala si locala a Michelin Romania, impreuna cu reprezentanti ai administratiei publice, ai mediului de afaceri si ai presei locale, Jean Marc Gebhart, presedintele Michelin Romania, si Jana Popa, directorul Silvania Michelin Zalau, au vorbit despre puterea Grupului Michelin, despre implicarea sa in crearea de noi tehnologii, dar si in comunitatile unde activeaza, un exemplu de succes in acest sens fiind municipiul Zalau, unde Michelin are doua situri de productie, Silvania si RomSteelCord.