În Capitală există aproximativ 24 de kilometri de benzi dedicate transportului public rutier, ceea ce înseamnă foarte puțin. Și nici acestea nu sunt respectate, arată un articol publicat recent în Contributors.

Autobuz STBFoto: Adrian Ilincescu/ HotNews.ro

Horia Bănescu este specialist în investiții în infrastructură și fonduri europene. A profesat timp de 10 ani ca expert evaluator al proiectelor de infrastructură locală. Într-un articol publicat pe site-ul de analize și sinteze Contributors.ro, Bănescu scrie despre unele dintre problemele circulației din București, prin cheia lipsei de informații din partea autorităților.

Ce spune expertul - principalale idei:

  • „București: 24 km de bandă dedicată pentru autobuze\troleibuze, 76 de sancțiuni aplicate în 12 luni și 65 de vehicule care au circulat neregulamentar pe o singură bandă de autobuz, în decurs de 60 de minute. ​
  • Pornind de la nerealizările Poliției Locale a Municipiului București, dar mai ales ale Poliției Capitalei și Brigăzii de Poliție Rutieră București am făcut un experiment, referitor la respectarea regulilor de circulație pe benzile dedicate transportului public din București.
  • Astfel, timp de o oră am observat cum se circulă pe coridorul STB (separat de restul fluxurilor de trafic) de pe bulevardul Aviatorilor din București, pe sensul dintre Statuia Aviatorilor și Piața Charles de Gaulle. Experimentul a fost realizat vineri, 8 martie 2024, între orele 16.00 – 17.00.
  • Practic, în acest interval pe banda dedicată autobuzelor STB au circulat 45 de autovehicule (exceptând autobuzele STB și taxiurile), dar și 20 de motociclete și scutere (15 dintre acestea aparținând companiilor de livrare a mâncării)”.
  • Dintre cele 45 de autovehicule care nu au respectat regulile de circulație și au utilizat banda specială pentru transport public au fost și 3 autospeciale MAI, două ale Jandarmeriei și una a Poliției Capitalei. Niciuna dintre aceste autospeciale ale Ministerului de Interne care circulau pe banda STB nu avea semnale acustice și/sau luminoase în funcțiune.
  • Majoritatea covârșitoare a celor care au circulat pe banda STB în acest interval au fost autovehicule înmatriculate în București (32), la care se adaugă cele 3 autospeciale MAI, apoi 4 autoturisme înmatriculate în județul Ilfov, 2 în județul Argeș, 2 aparținând Corpului Diplomatic, unul înmatriculat în județul Sibiu și unul în județul Galați.
  • Aceste constatări nu pot fi extrapolate deoarece datele culese nu sunt aplicabile multor zone, tipuri de strazi cu benzi dedicate transportului local de persoane, zile sau intervale orare și de aceea nu pot fi introduse într-un sistem de modelare a datelor care să ofere o perspectivă generală asupra respectării priorității autobuzelor și/sau troleibuzelor STB pe coridoarele speciale pentru circulația acestora”.

Analiza, pe Contributors.

CITEȘTE ȘI: Încă un motiv pentru care la București nu e ca la Londra sau Berlin. O măsură simplă care i-ar scăpa pe mulți de nervii din trafic se lasă încă așteptată