O companie romaneasca ofera curse cu avionul spre Barcelona si Milano la preturi care pornesc de la 19 euro

Din a doua saptamina a lunii decembrie, romanii vor putea zbura de la Bucuresti catre Milano, Barcelona, Lyon si Timisoara si inapoi cu preturi incepind de la 19 euro, anunta Blue Air, prima companie aeriana romaneasca de low-cost (care vinde zboruri la preturi accesibile).

Pasagerii Blue Air vor zbura in avioane Boeing-737 de 148 de locuri, iar pentru a gasi un bilet la pret cit mai mic trebuie sa se adreseze operatorului aerian din timp. Investitia numita Blue Air a necesitat o infuzie initiala de doua milioane euro, iar proprietarii companiei au planuri indraznete de dezvoltare.

In Spania lucreaza peste 550.000 de romani, iar orasele si plajele spaniole sint printre preferatele turistilor romani. La fel si Italia, a doua patrie pentru sute de mii de romani. Turistii au la indemina cursele charter, dar muncitorii sau vizitatorii aveau ca optiuni citeva zile de mers cu autocarul sau citeva sute de euro de platit in plus pentru a merge cu avionul.

Deoarece companiile straine de low-cost nu au planuri sa vina sa opereze din Romania (in afara de Volare, care ofera zboruri pina la Venetia si inapoi, din Bucuresti si Timisoara), un om de afaceri roman a pus pe picioare o companie romaneasca de low-cost, cu care doritorii vor putea zbura pina la Barcelona, Milano sau Lyon cu preturi intre 19 si 100 de euro.

Pretul biletului, la noroc

Pentru a putea zbura cu o cursa low-cost, o persoana trebuie sa intre pe site-ul web al Blue Air, sa sune la call-center ori sa ia legatura cu o agentie de turism care furnizeaza bilete low-cost. Pe Internet, trebuie completat un formular in care se introduc datele personale, iar zborul va fi platit cu o carte de credit. “Dupa acestea, va primi un cod, care echivaleaza cu biletul de avion.

Important este ca, la aeroport, datele introduse pe Internet sa coincida cu cele din pasaport”, explica Ruxandra Brutaru, director de marketing la Blue Air. Pentru a prinde un pret cit mai mic, persoana interesata trebuie sa rezerve biletul din timp sau sa aiba, pur si simplu, noroc sa mai gaseasca locuri ieftine.

“Se ia costul negociat de zbor al avionului: carburant, piloti, stewarzi, taxe aeroport. Acesta se imparte la numarul de locuri, astfel incit sa existe bilete de la 20 de euro pina la 100 de euro”, spune directorul de marketing.

Acesta mentioneaza ca, de exemplu, o persoana poate sa rezerve cu o luna inainte pentru a beneficia de pret minim, iar o alta sa cumpere la acelasi pret chiar in preziua zborului, deoarece au ramas locuri libere si aeronava nu poate pleca pe jumatate plina.

Ce isi propune Blue Air

• sa opereze cinci destinatii din decembrie: Timisoara (10 zboruri pe saptamina), Lyon (5 zboruri pe saptamina), Barcelona (4 zboruri pe saptamina), Milano (5 zboruri pe saptamina)

• din primavara, Blue Air vrea sa deschida curse spre Egipt si Germania.

• se estimeaza ca gradul de ocupare al avioanelor va fi de 90%, compania urmind sa preia inca doua avioane in 2005.

Ce inseamna low-cost

Companiile aeriene low-cost nu platesc comision agentiilor care le vind biletele si folosesc un singur tip de avion, pentru a reduce costurile de intretinere si de imbunatatire. Se fac multe zboruri, se folosesc o singura baza si o singura echipa. In acest fel, costurile sint reduse la minimum, iar compania poate face mai usor profit. De asemenea, zborul cu low-cost presupune servicii minime:

• clientul nu primeste un bilet, ci doar un cod pe care il va prezenta la aeroport

• nu primeste un loc, ci va ocupa primul loc liber pe care il va gasi

• nu se servesc mincare, bauturi sau ziare; toate se cumpara

• pasagerul isi va lua doar doua bagaje, cu greutate maxima de 15 kilograme (fiecare kilogram in plus costa aproximativ 7 euro)

• copiii neinsotiti nu au voie la bord

• se zboara numai curse punct-punct (fara escale)

• sint folosite aeroporturile secundare

• personal minim la bord