In mod logic, este exclus ca rezultatul financiar sa aiba semnul minus in fata, atat timp cat cooperarea dintre APIA si AMC Promotion, inceputa acum doi ani, va continua si in 2007.

In linii mari, cheltuielile de organizare depasesc cu mult suma de 1,5 milioane de euro, cheltuita pentru organizare in 2003, pentru ca anul acesta eforturile au fost mai mari si vizibile: au fost prezenti mai multi expozanti, au fost aduse mai multe noutati, Salonul a fost vizitat de personalitati ale industriei auto europene.

In fine, la aceasta valoare se adauga cea din contractul, confidential, incheiat cu Romaero, proprietarul spatiilor in care se desfasoara manifestarea. De cealalta parte a bilantului se afla incasarile-record din bilete, pana la ora inchiderii editiei fiind confirmati 240.000 de vizitatori platitori, cu estimari chiar pana la 250.000, incluzand si weekendul care a trecut.

Asta ar echivala cu aproximativ 750.000 de euro venituri numai din vanzari de bilete.

Cele mai consistente incasari s-au obtinut insa din inchirierea spatiilor de expunere, firmele care au dorit sa participe (au fost aproximativ 200 de expozanti, de la firme de tuning pana la importatori de utilaje agricole) fiind nevoite sa plateasca un pret mediu de 30.000 de euro (estimare SFin) in hangare si ceva mai putin pentru corturi si zona deschisa, evident in functie de suprafata

solicitata. Cateva dintre firmele foarte mari au scos din casierie sume chiar mai mari (avand standuri cu suprafete considerabile), undeva intre 50.000 si 100.000 de euro, astfel ca doar cu banii proveniti de la marii importatori de automobile si cu cei din bilete s-au acoperit sumele necesare organizarii.

Evident, firma franceza AMC Promotion a organizat si anul acesta Salonul alaturi de APIA pentru ca se poate face profit. Daca APIA am putea admite ca are ca principal scop promovarea marcilor importate sau produse de membrii asociatiei (si, implicit, cresterea vanzarilor ulterioare), AMC Promotion este o companie privata care urmareste obtinerea unui castig.

Iar la SIAB acesta a existat cu siguranta, chiar daca presedintele APIA, Brent Valmar, a raspuns la intrebarea noastra referitoare la modul in care se va imparti profitul cu o alta intrebare: „Care profit?".

Revenind la organizare, trebuie sa recunoastem ca lucrurile se imbunatatesc de la o editie la alta, doar atmosfera absolut neprietenoasa a locatiei impiedicand o stralucire asemanatoare cu a Saloanelor din Occident. De altfel, spatiul Romaero prezinta si numeroase alte dezavantaje, cel mai important fiind acela al imposibilitatii extinderii suprafetelor de expunere.

De aici a plecat, cel putin oficial, si absenta, pentru a doua oara consecutiv, a celor zece marci importate de }iriac Auto. Exista, pe cale de consecinta, toate sansele ca SIAB 2007, poate primul Salon din Romania desfasurat in interiorul UE, sa-si gaseasca o alta gazda, mai generoasa cu spatiul si mai civilizata din punctul de vedere al aspectului incaperilor. In plus, capabila sa genereze un profit si mai mare organizatorilor.