Cine atrage mai repede clienti cistiga. Explozia creditului neguvernamental a dat nastere si pe Internetul romanesc unui business reciproc avantajos pentru banci si clientii lor, site-urile financiar-bancare.

De multa vreme, drumul cel mai scurt este Internetul pentru oricine are ceva de cautat si, de partea cealalta, pentru oricine are ceva de oferit.

Explozie de site-uri specializate

Internetul romanesc cunoaste o adevarata explozie de site-uri specializate in informatii financiar-bancare, care se bucura de un real succes. Interesul manifestat de utilizatorii de Internet pentru informatii despre banci si produsele lor a fost un factor important in decizia mai multor institutii de credit de a-si extinde sau de a-si intensifica prezenta in spatiul virtual.

Astfel, bancile au lansat site-uri de grup care mai de care mai utile, au implementat motoare de vinzare online a produselor disponibile si au apelat la domenii “.ro” cu numele celor mai cautate categorii si/sau subcategorii de credite si alte servicii bancare.

Exista numeroase asemenea pagini de Internet administrate de societati bancare: www.carddecredit.ro, www.creditpecard.ro, www.creditnevoipersonale.ro, www.crediteimm.ro, www.economisire.ro, www.economisirecreditare.ro etc.

Presa de business bancar online

Majoritatea site-urilor de informatii din „.ro“-ul romanesc functioneaza sub forma unor agentii de monitorizare a presei, adunind in acelasi loc cele mai importante stiri din presa scrisa. “Am crezut si cred foarte mult in conceptul de presa online, fapt pentru care de prin anul 2000 am cochetat cu domeniul, incercind dezvoltarea unor proiecte.

Pentru mine, primul razboi cistigat in mediul virtual a fost www.ghiseulbancar.ro, o idee mai veche pe care am reusit s-o pun in practica impreuna cu un coleg de breasla si prieten. Am parasit corabia, convins fiind ca lucrurile trebuie facute altfel.

Si le-am facut altfel, punind in miscare un mic trust de presa online, ce include patru site-uri de informatii: www.bankingnews, www.cafeneauabancara.ro, www.banisiafaceri.ro si www.banipentrucase.ro”, spune Cornel Dinu, director general BankingNews.

“Eu am considerat interesanta dezvoltarea unui business media, mizind pe originalitate, fapt pentru care am construit o echipa de tineri jurnalisti ce isi desfasoara activitatea in regim de redactie.

Singura diferenta dintre redactia noastra si cea a unui ziar sau a unei reviste este legata de suportul pe care oferim informatiile si de posibilitatea de a le furniza in timp real”, spune directorul general BankingNews.

De unde vin banii

Site-urile ce alcatuiesc acest business traiesc din publicitate, obtinuta in mod direct prin incheierea unor parteneriate cu bancile sau furnizata de o agentie de specialitate care le reprezinta in fata unor potentiali clienti dornici sa se promoveze.

Daca in presa scrisa tirajul auditat da o imagine clara promotorilor de publicitate despre interesul pe care-l suscita un ziar in rindul publicului larg, pe Internet numarul de vizitatori este acest reper. “Pentru ca o afacere de acest gen sa aiba succes, este foarte important ca domeniul «.ro» sa fie bine ales.

Sa aiba impact si sa vorbeasca de la sine despre ceea ce-si propune site-ul respectiv, mai ales daca este un spatiu virtual de nisa. Un element edificator pentru activitatea de zi cu zi a paginii de Internet este reprezentat de originalitate si munca sustinuta.

Businessul se poate dezvolta sanatos prin aplicarea unor strategii de marketing online adaptate felului de a fi al utilizatorului de Internet din Romania”.

Integral in Cotidianul