Nu toate companiile romanesti de asigurari sunt dispuse sa faca eforturi pentru a limita numarul cererilor frauduloase de despagubiri. Valoarea pierderilor suferite de asiguratori in 2006, in urma cererilor frauduloase de despagubiri, s-a ridicat la circa 70 milioane euro, adica in jur de 10% din totalul indemnizatiilor platite pe contracte de asigurari generale.

Cu toate acestea, nu toate societatile de asigurari sunt interesate de reducerea acestui fenomen. Principalele motive sunt teama de concurenta si reticenta fata de transparenta contabila.

Piata romaneasca de asigurari a terminat anul 2006 cu pierderi. Vinovate de acest rezultat negativ au fost politele de asigurare auto, RCA si Casco. Daunele pe acest segment sunt din ce in ce mai multe si mai scumpe, preturile la reparatii se majoreaza si, in consecinta, costurile de despagubire sunt in continua crestere.

Pe langa asta, companiile romanesti de asigurari platesc acum factura mentinerii artificiale a unui pret scazut la politele de asigurari auto, din dorinta de a castiga cota de piata si in dauna profitabilitatii.

Primele incasate nu mai pot acoperi daunele inregistrate, iar efectul a fost ca, anul trecut, 90% din valoarea majorarilor de capital din industrie, in jur de 117 milioane euro, au avut ca scop acoperirea pierderilor din anii anteriori. Sau impunerea procedurii de redresare financiara de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), asa cum s-a intamplat la Ardaf, Asirom si Asiban.

In conditiile in care asiguratorii romani sunt inca dramatic dependenti de politele auto, care reprezinta cam doua treimi din piata.

Integral in Saptamana Financiara