​Românii și-au făcut peste 7.600 de conturi în primele 24 de ore de la operaționalizarea platformei MAI dedicată eliberării online a certificatelor de cazier judiciar și în aceeași perioadă au fost generate 5.532 de certificate de cazier judiciar, a anunțat joi Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

CazierFoto: Hotnews

Dintre cele peste 7600 de conturi noi din platforma hub.mai.gov.ro, 6.912 de conturi au fost validate prin Ghiseul.ro și 153 de cetățeni au mers la unitățile de poliție pentru validarea conturilor, a mai precizat MAI.

Amintim faptul că procedura de validare a contului pe hub-ul MAI presupune fie identificarea în persoană, prin prezentarea la ghișeul secției de Poliție, fie autentificarea prin contul Ghiseul.ro și un card bancar 3D Secure.

Aplicația pilot de eliberare online a cazierului judiciar a dat erori în prima zi de lansare

Autoritățile au lansat miercuri, 1 februarie, versiunea pilot a aplicației permite eliberarea certificatelor de cazier judiciar pentru persoanele fizice, de cetățenie română, care nu sunt înscrise în evidențele Sistemului Național de Evidență a Cazierului Judiciar Român - ROCRIS.

Cetățenii au la dispoziție două mecanisme de acces pentru obținerea certificatului de cazier:

  • 1. prin intermediul platformei www.ghiseul.ro, pentru utilizatorii care sunt înregistrați sau doresc să se înregistreze în platformă. Solicitarea cazierului se face urmând procedura de validare a identității electronice folosind un card bancar înrolat 3D Secure, emis de o instituție bancară din România. În urma validării, aceștia sunt redirecționati către platforma hub.mai.gov.ro, pentru completarea online a cererii tip.
  • 2. direct prin platforma hub.mai.gov.ro, pentru utilizatorii care nu sunt înregistrați în platforma Ghiseul.ro sau nu dețin un card bancar emis de o instituție bancară din Romania. Solicitanții trebuie să completeze un formular disponibil în platformă, iar pentru a li se stabili cu certitudine identitatea, trebuie să se prezinte fizic, o singură dată, la un ghișeu al MAI care oferă servicii publice.

În prima fază, certificarea identității va fi realizată prin prezentarea la unitățile de poliție care eliberează certificate de cazier, urmând ca în cursul acestui an certificarea identității să poată fi făcută la toate instituțiile MAI care oferă servicii publice (e.g.: Serviciile publice comunitare pentru eliberarea permiselor de conducere, pașapoartelor, cărților de identitate).

După validarea contului, pentru eliberarea certificatului de cazier, cetățenii vor accesa secțiunea „servicii”, vor selecta motivul solicitării dintr-o listă disponibilă, vor trimite cererea precompletată deja cu datele de stare civilă, iar sistemul va genera automat certificatul de cazier judiciar, semnat electronic. Valabilitatea certificatului emis este de 6 luni de la data eliberării.

Sistemul oferă posibilitatea de a verifica autenticitatea documentului, pe baza numărului de înregistrare a certificatului de cazier și al CNP-ului persoanei.