Bătălia pentru Primăria București: Nicușor Dan prezintă la HotNews LIVE, luni, de la 13.00, soluțiile sale pentru Capitală

de Redactia     HotNews.ro
Duminică, 8 decembrie 2019, 14:28 Actualitate | Esenţial


Nicusor Dan
Foto: Facebook
Bucureștiul se află într-un punct de cotitură. Apa caldă și căldura lipsesc cu zilele, orașul este sufocat de trafic și poluare, banii publici sunt cheltuiți în inițiative cel puțin discutabile, orașul suferă la capitolul investiții importante, clădirile de patrimoniu sunt demolate. Alegerile din iunie 2020 sunt vitale pentru viitorul acestui oraș. Nicușor Dan este printre primii candidați anunțați la Primăria Capitalei, susținut de USR. Luni, începând cu ora 13.00, Nicușor Dan este invitat în studioul HotNews.ro pentru a prezenta soluțiile sale pentru București. Interviul va fi transmis pe conturile de Facebook și YouTube ale HotNews.ro


.Cititorii HotNews.ro îi pot pune întrebări invitatului, folosind sistemul de comentarii de la finalul articolului. Comentariile vor fi moderate, iar cele conținând injurii sau atacuri la persoană nu vor fi aprobate.



Cele mai importante declarații:

Despre căldură și apă caldă

Ar trebui taxați șoferii pentru a combate poluarea? Ce se va face cu companiile municipale și cu cei peste 5.000 de oameni care lucrează acolo? Trebuie eliminate subvențiile la căldură și transport public? Va mai da bani pentru Catedrala Mântuirii Neamului și ajutoare sociale?

Aceasta este prima întâlnire dintr-o serie HotNews.ro care își propune să invite principalii candidați la Primăria Capitalei pentru a-și prezenta soluțiile pentru București.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















4300 vizualizari

  • +6 (14 voturi)    
    succes (Duminică, 8 decembrie 2019, 15:18)

    mnicku [utilizator]

    .
  • 0 (16 voturi)    
    Așteptăm (Duminică, 8 decembrie 2019, 16:07)

    Tayen [utilizator]

    Oare și ăsta va șunta întrebările, cum au făcut Barna, Orban și restul?
  • +1 (17 voturi)    
    intrebare: dupa cate luni o sa-si dea demisia ? (Duminică, 8 decembrie 2019, 16:53)

    Poiana lui Occam [utilizator]

    ca la noi astea par alternativele: te tii cu dintii de scauna (barna) sau iti dai demisia dupa 3 luni (nicusor).
    • 0 (4 voturi)    
      Mai bine sa-si dea demisia (Luni, 9 decembrie 2019, 8:45)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Poiana lui Occam

      decat sa gireze mizeriile mafiei imobiliare. Asta e riscul cu Nicusor, in rest sunt convins ca va face lucrurile cu cap.
  • +2 (18 voturi)    
    sprijin (Duminică, 8 decembrie 2019, 18:54)

    aleahim [utilizator]

    Noi, bucurestenii adevarati, care am vazut cum a fost masacrat orasul nostru natal, il sustinem pe Nicusor Dan cu toata puterea !
    • +2 (2 voturi)    
      Ba eu nu il sustin deloc. (Luni, 9 decembrie 2019, 12:08)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui aleahim

      Si eu sunt bucurestean si nu voi vota deloc programul de hipster al lui Nicusor Dan. Nu ma intereseaza statii Wifi in statiile ratb . Vreau metrou in drumul taberei, vreau sa se faca soseaua de centura a sudului, vreau mai multe strapungeri, tuneluri si poduri in trafic, vreau parcuri verzi (nu teren viran) si locuri de joaca ptr copiii, vreau autobuze ptr copiii care merg la scoala sa se decongestioneze traficul, vreau sa am caldura si apa calda, vreau ordine stradala si politie locala care se implica, vreau eradicarea gastilor de cartier.
      Nu ma intereseaza hipstareala si lupta surda ptr salvarea a 2-3 cladiri darpanate, numite de Nicusor Dan de patrimoniu. Adica e bine sa fie refacute daca se poate, dar nu aici sa fie dusa lupta.
      • -1 (1 vot)    
        Oltene, tu vrei civilizație. Ești vinitură acolo. (Luni, 9 decembrie 2019, 12:28)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Păi mută-te în Ardeal sau Banat. Sau mai încolo, Ungaria, Austria....
  • +4 (14 voturi)    
    Spatii verzi versus poluare. (Duminică, 8 decembrie 2019, 19:28)

    Just2019 [utilizator]

    Bucurerstiul a fost facut praf, in ultimii 10 ani. Doamna Firea a continuat opera de distrugere a Bucurestiului, a predecesorului dansei, Sorin Oprescu. Avand in vedere gradul mare de poluare si desertificarea Bucurestiului, pentru proiecte imobilare ale clientelei politice a PSD&Co, cu precadere, in ultimii ani si avand in vedere ca cel mai eficient aspirator de praf este "copacul", doresc sa-l intreb pe domnul Nicusor Dana, daca si cum s-a gandit la o protectie a spatiilor verzi existente, la recuperarea si cresterea suprafetelor spatiilor verzi, prin plantarea de arbori seriosi, gen castan, stejar, tei si nu de bonsai si tuia de zeci de mii de euro bucata? Daca si cum va proteja parcurile de asa zisa modernizare ale firmelor de casa ale actualei administratii locale, daca si cum va proteja cladirile monumente istorice, care sunt demolate nemilos, de rechinii imobiliari. Cum va putea colabora, in bune conditiuni, cu arhitectul sef al Bucurestiului, pentru salvarea acestuia, de la desertificare.
    • +8 (8 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Duminică, 8 decembrie 2019, 19:44)

      [anonim] i-a raspuns lui Just2019

  • +6 (10 voturi)    
    Permiterea debransarilor (Duminică, 8 decembrie 2019, 21:15)

    Alex864 [anonim]

    Domnule Nicusor Dan, avand in vedere situatia precara a termoficarii, veti face demersuri pentru ca cetatenii sa se poata debransa mai usor? Eista din 2018 aberatia aia de "zona de incalzire unitara", sa stai client captiv, platesti ca fraierul si sa nu primesti nimic. Sa nu ai apa calda si caldura in anul aproape 2020 este o bataie de joc la adresa cetateanului de rand. Reabilitarea retelei de termoficare mi se pare o utopie.
  • -3 (15 voturi)    
    Daca vine Nicusor fiti pregatiti pentru blocaje (Duminică, 8 decembrie 2019, 21:20)

    leeloo2 [utilizator]

    Blocaje de proiecte publice de interes (strazi, bulevarde) si private (constructii moderne), taxari aiurea, interdictii auto samd... noi bucurestenii care se mai si miscam prin oras nu dorim taxe si solutii gen Firea sau Nicusor (acre o sa fie mai rau).
    • +3 (9 voturi)    
      Ha ha ha (Luni, 9 decembrie 2019, 8:46)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui leeloo2

      Ca sa vezi, acum totul e bec. Nicusor nu e atat de fraier incat sa nu-si dea seama ce e bine si ce e rau pentru acest oras. Daca in schimb, vorbesti de blocaje in imobiliare, dar, sunt complet de acord, sa blocheze toate mizeriile imobiliare pana respecta legea.
      • -6 (12 voturi)    
        mai rau, va da bani la biserici, e si CPF-ist. (Luni, 9 decembrie 2019, 10:12)

        leeloo2 [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Avand in vedere afinitatea dumnealui anti lgbt si pro chestii religioase... ne asteptam sa contribuie la catedrala mai mult ca Firea...
  • +3 (13 voturi)    
    intrebari: (Duminică, 8 decembrie 2019, 21:26)

    Nevermind [utilizator]

    1. Unde este programul aferent candidaturii din 2012? Un link, se poate? Nu de alta, dar a cam "disparut", insa se gasesc "urme" prin diverse bloguri/comentarii/articole.

    2. Ati fost ales consilier municipal ca sa "salvati" Bucurestiul. De ce ati tradat votul celor pe care i-ati mintit privindu-i in ochi si ati preferat caldurica parlamentului si politica "mare"? Sper ca nu veti baga explicatia "clasica" precum ca v-ati dus sa "salvati" Bucurestiul de acolo.
  • +7 (7 voturi)    
    intrebare (Luni, 9 decembrie 2019, 8:36)

    dragsor [utilizator]

    in contextul in care la radet avariile se petrec zilnic, mai este oportuna interzicerea centralelor de apartament?
    adica oamenii sa inghete in apartamente ca sa nu ramana fara clienti radetul?
  • 0 (6 voturi)    
    n-are rost, Dane! (Luni, 9 decembrie 2019, 9:34)

    Itsoc [utilizator]

    iti pierzi timpul de pomana cerand voturile unor animale.

    o sa iei ca in 2016 si o sa te bata firea de o sa-ti sune apa in cap cu tot cu formule matematice.

    n-ai auzit ca bucurestenii nu vor un oras decent? vor o cocina infecta dar fara taxe, unde fiecare face ce vrea caci merge si asa si unde sunt cat mai multi bani sparti pe kitchuri si targuri inutile.
  • +2 (4 voturi)    
    Soluții de transport individual (Luni, 9 decembrie 2019, 9:42)

    Kap [utilizator]

    Circulația a devenit un coșmar în București. Din ce am observat, cauzele principale sunt:
    1. lipsa unor alternative de transport public (de suprafață sau metrou), mai ales în zonele nou construite, care generează
    2. o creștere a numărului de mașini (peste 50% cu un pasager, la orele aglomerate)
    2. lipsa parcărilor și sugrumarea carosabilului datorită locurilor lipsă de a lăsa mașina
    3. proasta gestiune a fluxurilor auto: infrastructură cu probleme (centură la 2 benzi neterminată), lipsă de implicare în a o dezvolta (străpungeri și pasaje) și eficientiza, inacțiunea poliției locale de a sancționa șoferii indisciplinați și altele.
    Aș vrea să știu cum vede dl. Nicușor Dan soluțiile pentru traficul infernal care ne mănâncă ore din viață așteptând și care sunt soluțiile concrete pe care le va lua pentru a încerca să repare această mare problemă.
    Din ce s-a MĂSURAT se pare că nu traficul este principalul poluator, și atunci nu cumva se impune de urgență anularea hotărârii luată de P$D și duamna Pandele, de a taxa de pomană mașinile ceva mai vechi? Pentru că de la anul vom fi taxați doar pentru că deținem o mașină euro 3 sau 4 (culmea, foarte multe luate cu subvenție de mediu pentru a înlocui pe altele mai vechi) și o folosim din când în când.
    Au fost luate toate măsurile pentru a ușura traficul devenit infernal prin alternative gen tramvaie cu șina separată de carosabil, autobuze cu bandă unică și autobuze pentru copii, piste de biciclete extinse și parcări? Vă rog domnule Nicușor Dan să ne răspundeți dacă este normal ca pentru INCOMPETENȚA ultimilor 2 primari să fim taxați toți, indiferent de km făcuți în oraș și implicit de poluarea produsă?
    Este foarte important ca în cazul în care reușim să vă votăm primar cu un consiliu având USR la minim 40%, să abrogați această aberație croită doar să aducă bani la buget și scuza că ”săraca duamna a încercat dar iar nu a fost lăsată”.
    Aștept ștergerea acestei imbecilități și aplicarea soluțiilor reale.
  • +2 (4 voturi)    
    Intrebare (Luni, 9 decembrie 2019, 9:43)

    yyyxxx1981 [utilizator]

    Una dintre problemele mari ale orasului este blocajul rutier. Pentru deblocare sunt necesare lucrari gen pasaje, largiri bulevarde. Acestea nu se pot face fara a sacrifica un numar de cladiri vechi. De exemplu bulevardul uranus (contra caruia ati luptat) a deblocat foarte mult zona centrala. Veti avea puterea de a accepta compromisul intre conservarea unor zone si necesitatea de dezvoltare a altora (precum exemplul de mai sus).
    Multumesc
    • 0 (0 voturi)    
      gresit (Luni, 9 decembrie 2019, 11:44)

      martel55 [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

      pentru deblocare este necesara renuntarea la transportul indiividual si trecerea utilizarea la transportul public care trebuie prioritizat pe bune, , prin benzi dedicate care sa si fie respectate, plus sanctioanrea consecventa a celor care parcheaza aiurea pe motiv ca nu a au gasit loc de parcare-daca stii ca nu ai unde sa aprchezi lasi masina acasa sau
      acolo unde poti gasi loc de parcare....pasaje si largiri de bulervarde nu vor duce decat la cresterea bocajului
  • -1 (1 vot)    
    Singura relevanta! (Luni, 9 decembrie 2019, 9:54)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    Multe intrebari, dar una singura are relevanta:

    "Ar trebui taxați șoferii pentru a combate poluarea? Ce se va face cu companiile municipale și cu cei peste 5.000 de oameni care lucrează acolo? Trebuie eliminate subvențiile la căldură și transport public? Va mai da bani pentru Catedrala Mântuirii Neamului și ajutoare sociale?"

    DIn toate acestea, ultima intrebare este sigura relevanta!
    Pe votantii dumanei Fierea ii doar in "colon" de trafic, de poluare, de companii municipale sau de transportul public!
    Pentru dumnealor sunt relevante doar ajutoarele sociale, voucherele, excursiile gratuite i iepurasii luminosi de Pasti!

    Asa ca nu va fi nicio dezbatere, Gabitza rulez, va mia fi primaritza noastra si din 20-20 pina cand o sa se sature de functia aceasta ...
  • 0 (0 voturi)    
    tren cartier 23 (Luni, 9 decembrie 2019, 10:37)

    itaca [utilizator]

    Va Salut

    Cunoasteti situatia linei de tren din cartierul Industriilor/23 August? Primaria si Ministerul Transporturilor paseaza de ani de zile pisica in curtea celuilalt. Linia este un pericol public pentru traversare, exista statii ratb practic pe linie. Va rog sa veniti sa observati cum oamenii se catara 1.5 metri pentru a duce copiii la gradinita.
    Ce veti face ca primar pentru a schimba situatia?

    Multumesc
    Alex
  • +2 (2 voturi)    
    nu imi este clar (Luni, 9 decembrie 2019, 10:50)

    MitikaP [utilizator]

    Pana la urma vor fi doi candidati, unul de la USR si altul de la Plus? Vad ca ambele partide isi promoveaza oamenii... Sau se va face o alegere in Alianta si va fi sprijinit un singur candidat?
    Si mai departe, exista discutii cu PNL-ul pentru un candidat unic USRPlus & PNL? Daca iarasi avem doi candidati de la opozitie, in conditiile alegerilor intr-un singur tur, n-aveti nicio sansa in fata actualei primarite...
  • +1 (1 vot)    
    Întrebări: (Luni, 9 decembrie 2019, 11:17)

    Barosanu_nr1 [utilizator]

    1. Ce planuri aveți în legătură cu birocrația din autoritatea locală? În prezent, obținerea unei autorizații pentru închiderea balconului durează de la 12 luni în sus.

    2. Cum veți proceda pentru a proteja patrimoniul imobiliar al orașului și, simultan, pentru a nu lovi în dezvoltatorii cinstiți, care au nevoie de transparență și operativitate din partea primăriei?

    3. Ce intenționați să faceți în legătură cu practica unor localnici care își aruncă gunoaiele la stâlp pentru a economisi banii cu serviciul de salubritate (inclusiv în cartiere de lux)?

    4. Există vreo șansă să avem autobuze speciale pentru cursele care duc oamenii către metrou / zone unde se lucrează? Prin speciale vreau să spun cu mai puține scaune (deci capacitate mai mare pentru persoane) și fără bare puse aiurea. Cele cumpărate de Firea par anume construite ca să încurce fluxul de călători la interior.

    5. Ce considerați preferabil - încurajarea oamenilor să revină la încălzire centralizată (prin îmbunătățirea serviciului centralizat) sau încurajarea independenței prin debranșare? Aveți în plan să restricționați libertatea cetățenilor să aleagă după bunul plac într-un sens sau în altul?
  • 0 (0 voturi)    
    Proprietatea privată și piața liberă (Luni, 9 decembrie 2019, 11:26)

    cosminos [utilizator]

    D-le Nicușor Dan, de ce nu respectați proprietatea privată?

    Mă refer la cazul în care o persoană deține o ruină considerată "monument istoric", de ce nu are voie să o demoleze?

    În al doilea rând, de ce nu sunteți de acord cu serviciile de tip Uber? Șoferul ar trebui să ia în mașină pe oricine consideră, atâta timp cât nu face rău nimănui. Iar taximetria clasică încalcă principiul pieței libere, deoarece numărul de licențe este limitat de stat.

    Mulțumesc
  • 0 (2 voturi)    
    Deplasare urbana (Luni, 9 decembrie 2019, 12:22)

    MariusVasilescu [anonim]

    Eu nu voi vota un primar care nu va rezolva situatia pistelor de biciclete in oras si a parcarii/circulatiei masinilor pe trotuar. Care este pozitia d-lui Nicusor Dan pe aceste teme si care sunt solutiile pentru a avea cat mai repede o retea reala de piste de biciclete in Bucuresti? Multumesc.
  • +1 (1 vot)    
    Pasarea malai viseaza (Luni, 9 decembrie 2019, 12:44)

    Cactus Jack [utilizator]

    Dupa falimentarea RADET -lui, cumpararea de autobuze si tramvaie din Turcia dupa niste licitatii obscure, pupaza vrea un nou mandat la primaria capitalei, sa devina al doilea om in PSD. La gurita este buna, la fapte penala. Oare DNA- ul din capitala nu vede si nu aude?
  • 0 (2 voturi)    
    Decizie adecvata situatie (Luni, 9 decembrie 2019, 12:55)

    AAO [utilizator]

    In conditiile in care relatia cu USR a fost oarecum controversata si cam lipsita de transparenta (toate episoadele cu demisia, ajutorul dat la europarlamentare si sustinerea surpriza a unui independent) precum si faptul ca USR se afla in alianta cu PLUS, considerati decizia de a candida practic impotriva lui Vlad Voiculescu ca una propice? Tinand cont ca PSD are o baza de alegatori destul de statica, cum credeti ca veti castiga primaria daca voturile se vor imparti cu candidatii PLUS si PNL? Nu in ultimul rand, sper sa realizati ca majoritatea alegerilor sunt mai mult un concurs de popularitate decat o apreciere a capacitatiilor personale. Dupa doua alegeri pierdute la PMB preferati sa o aveti pe a treia decat sa oferiti expertiza unui candidat cu mai multe sanse? Ne-am saturat sa votam impotriva PSD asa ca ar fi bine sa avem un candidat al opozitiei.
  • +1 (1 vot)    
    Solutii trafic zona vest (Luni, 9 decembrie 2019, 13:09)

    Stef21 [utilizator]

    Am cateva intrebari/propuneri/solutii>
    1. Cartierul Militari este cel mai aglomerat si cel mai poluat cartier din Bucuresti! Intre acesta si Cartierul Drumul Taberii exista sute de hectare de teren abandonat, celebra Strada Liniei, calea ferata ce pleaca de la Cotroceni si ajunge aproape in Centura Capitalei. De ce nu este fructificata ca spatiu verde, alee de promenada si ruta alternativa auto. Se vorbeste de ani de zile dar nu se face nimic concret. Cartierul MilitarI nu are niciun parc cu adevarat. In schimb se tot aude de diverse proiecte imobiliare pe acest spatiu si se pare ca pe acest teren deja s-a intrat abuziv ( ex. AFI Cotroceni).
    2. O problema cu traficul auto o constituie lipsa solutiilor alternative de intrare iesire din oras. Ex. Intrarea in Bucuresti de pe A1. Daca ar exista rute alternative care sa porneasca din autostratada pana in centura , sa o strapunga si sa ajunga si in cartiere precum Drumul Taberii , Crangasi, Giulesti, Rahova… s-ar diminua mult traficul.
    3. Linia de metrou din Militari se termina la Preciziuei. Cu un efort minim daca aceasta ar fi prelungita pe sub centura si ar avea o statie cu parcare aferenta in zona complexelor comerciale: Fashion House Outlet Centre, Carrefour sau Divertiland Water Park ar contribui semnificativ la diminuarea traficului la intrarea / iesirea din Bucuresti. Sunt mii de persoane (atat din zonele limitrofe cat si din tara: Pitesti, Craiova Sibiu…) care zilnic vin cu masina personala si intra in Bucuresti pana la prima statie de metrou pentru ca apoi sa isi continue drumul cu acest mijloc de transport.
  • -1 (1 vot)    
    cu asa program al lui Nicusor Dan, (Luni, 9 decembrie 2019, 16:20)

    Gheorghe_Dan [utilizator]

    firea merita sa ramana primar.

    Nu mi se pare nimic constructiv, nimic realist, adica adaptat la realitatea romaneasca. Cum sa opresti constructia la ciurel? Esti nebun? Taxa oxigen nu e buna, atunci ce faci cu aglomeratia? Autostrazi suspendate ?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by