Laptopurile, computerele desktop, Internetul si telefoanele mobile vor fi si mai cautate anul acesta.

Ritmul de crestere al pietei romanesti de laptopuri se va injumatati anul acesta, ajungand la circa 38%-40% fata de 2005, dupa ce anul trecut cresterea a fost de circa 88%, a estimat pentru Ziarul Financiar Laurentiu Popescu, country manager al companiei de analiza a pietei IDC.

"Motivul principal este maturizarea pietei, mai precis cresterea ratei de penetrare a laptopurilor. Totusi, chiar si la 40% cresterea este spectaculoasa, mai ales daca privim la tarile dezvoltate din Vest, unde se situeaza de obicei la circa 10%", a spus Popescu.

Astfel, anul acesta va fi primul in care in Romania se vor vinde peste 100.000 de laptopuri, dupa ce in 2005 piata oficiala s-a situat la circa 90.000 de unitati. In ceea ce priveste piata de calculatoare desktop, cresterea va fi asemanatoare cu cea de anul trecut. Conform IDC, piata va avansa cu circa 24%.

Producatorul de calculatoare Hewlett-Packard Romania a vandut cu 28% mai multe PC-uri anul trecut decat in 2004. "Ne-am propus sa mentinem acelasi ritm de crestere si anul acesta", a spus Erich Chirea, manager de marketing si comunicare al companiei.

HP va inregistra o crestere "de doua cifre" si la vanzarile de imprimante, unde interesul consumatorilor se va indrepta in principal catre echipamentele multifunctionale (care combina in acelasi aparat functii de printare, scanare, copiere, fax - n.r.), conform lui Radu Negoescu, director de produs pentru echipamente de imprimare si imagine digitala.

In privinta evolutiei PC-ului de pe birou, exista pareri si mai optimiste: "Desktop-ul va inregistra cresteri mai mari decat laptopul anul acesta - evolutia va fi probabil de 30%", spune Varujan Pambuccian, presedinte al Comisiei IT&C din Camera Deputatilor.

"Din ce in ce mai multi oameni isi iau calculator pentru acasa, unul dintre motive fiind si extinderea rapida a retelelor de cartier".

Articol integral in Ziarul Financiar