Pacatul este calcarea legii lui Dumnezeu, voita sau nevoita, cu stiinta sau fara stiinta, cu fapta, cu cuvantul, cu gandul. Asa spune Cartea Sfanta.

Asa propovaduiesc si popii. Numai ca de la vorba la fapta e mult. Preotul Vasile Sabau a demonstrat-o din plin. Prelatul a pacatuit si a prins gustul pacatului. Si l-a dus mai departe, cazand din greseala in greseala.

Asa a ajuns sa fie filmat in timp ce facea sex navalnic cu o enoriasa.

Scandalurile sexuale, in care a fost implicat preotul ortodox, au mai facut subiectul unor dezvaluiri in presa locala oradeana. Numai ca, sefii Episcopiei Ortodoxe a Oradiei, Bihorului si Salajului se fac ca nu stiu. Si-l tin in brate pe Sabau ca pe-un sarpe la san. De ce, nu vor sa o spuna.

Chiar daca au fost pusi fata-n fata cu dovezi de netagaduit ca popa e un desfranat, capii Episcopiei o scalda si ridica din umeri, acceptand, doar ei stiu de ce, ca imaginea Bisericii sa fie manjita de un preot curvar.

Intre picioarele enoriasei

Un pacat sexual predominant al societatii de astazi este adulterul, cunoscut si sub denumirea de preacurvie. Porunca a VI-a din Biblie indeamna: „Sa nu preacurvesti!” O forma agravanta a preacurviei este desfraul, pacat asimilat cu pornografia.

Aceste pacate sunt condamnate si de morala societatii laice, darmite de Biserica.

Cand ele sunt comise de un preot, iar superiorii lui, in loc sa-l inlature din viata popeasca, ii acopera toate faptele putem spune ca acesti oameni nu mai au nimic comun cu cele sfinte si ca nu mai merita sa imbrace haina preoteasca.

A vorbi despre preotie inseamna a vorbi despre rostul si temeiul acestei slujiri, a sti cum trebuie sa se comporte oamenii in casa lui Dumnezeu, care este Biserica.

De aceea, numai cine a simtit in adancurile fiintei sale chemarile tainice ale unei puteri de dincolo de El, pentru a lasa toate si a-si inchina viata slujirii lui Dumnezeu si a oamenilor ca preot, numai aceluia ii este permis sa se apropie de sfintenia altarului.

Dupa cum au relatat la vremea respectiva si alte publicatii oradene, preotul Vasile Sabau, fost consilier economic al Episcopiei Ortodoxe a Oradiei, Bihorului si Salajului, a fost filmat in timp ce facea sex cu o enoriasa.

Pacatul se numeste preacurvie si, pentru un preot, este o fapta foarte grava, iar conform legiuirilor Bisericii Ortodoxe Romane, faptuitorul trebuia caterisit, adica inlaturat din viata preoteasca. Nu s-a intamplat nimic.

„Don Juan” in sutana

GAZETA a mai relatat despre acuzele care i-au fost aduse episcopului-vicar al Episcopiei Ortodoxe a Oradiei, Bihorului si Salajului, Petroniu Salajanul, precum si despre faptul ca toate reglementarile din regulamentele si cutumele bisericesti sunt calcate in picioare de capii Episcopiei.

Dovada pacatului lui Sabau o constituie o caseta video in care, timp de circa 40 de minute, preotul isi etaleaza performantele sale de „mascul feroce”. In puta goala. O copie a acestei casete a fost trimisa prin posta si conducerii Episcopiei Oradiei, in toamna lui 2003, cu confirmare de primire.

In loc sa-l dezbrace de haina preoteasca, singura masura a fost destituirea din functia de consilier al Episcopiei, lasandu-l sa slujeasca in continuare in Biserica Sfantul Gheorghe. Ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.

Surse anonime din randul preotimii confirma ca Sabau a fost filmat pe ascuns in urma unui flagrant organizat de protopopul de Marghita, Gheorghe Cobai. Acesta l-ar fi invitat la o petrecere, in vara anului 2003.

Dupa ce l-a ghiftuit bine cu cateva pahare de vin, i-ar fi intins o capcana, sub infatisarea unei femei frumoase, in compania careia Vasile Sabau a fost filmat in timp ce „se dedulcea” din farmecele trupesti.

O copie a casetei video cu dovada preacurviei si desfraului a fost expediata prin posta si conducerii Episcopiei Oradea. Vasile Sabau nu era la prima escapada de acest gen. Presa a mai scris chiar ca sturlubaticul popa ar mai fi avut cel putin doua legaturi extraconjugale.

Una cu profesoara Maria Chirila, cu care se presupune ca ar avea chiar o fiica nelegitima si alta cu o enoriasa din propria parohie de la Biserica Sfantul Andrei, Ileana Ciuclea.

„Sunt trucaje”

Potrivit art. 37 din legea de functionare a Bisericii Ortodoxe, „Clericii dovediti ca au calcat sfintenia casatoriei nu mai pot ramane in cler, ci se depun”. Adica, sunt dezbracati de haina preoteasca si opriti sa mai slujeasca.

Cu toate ca dovezile erau suficient de clare pentru ca Vasile Sabau sa fie exlus din viata preoteasca, episcopul vicar Petroniu Salajanul a preferat sa ii ia acestuia apararea. „Doar intr-unul dintre cele cinci clisee apare si o femeie alaturi de parintele Sabau”, declara Petroniu.

„In celelalte se afla doar parintele, imbracat sumar” — pretexta episcopul.

Chestionat de episcop in legatura cu fotografiile (capturile de imagine de pe caseta video) si scrisoarea ce le insotea, preotul Sabau a negat cu inversunare ca ar fi el „protagonistul” din aceste materiale. „Nu sunt vinovat! Sunt trucaje! Nu sunt fotografii autentice!”, sustinea Sabau.

„Daca ne vom convinge ca exista intr-adevar o caseta rusinoasa, in care el apare intr-o postura nedemna, va trebui sa luam impotriva lui alte masuri¨, zicea in urma cu doi ani episcopul vicar Petroniu Salajanul, care pretinde ca nu a primit si nu a vazut caseta buclucasa.

Caseta a fost vizionata, insa, „da capo al fine” de protopopul Oradiei, Aurel Puscas, care a instintat Episcopia, inca in cursul anului trecut, ca a vazut dovada preacurviei si desfraului lui Sabau.

Persoane apropiate conducerii Episcopiei Ortodoxe a Oradiei, Bihorului si Feleacului, carora, din motive intemeiate, nu le dezvaluim numele, revoltate de faptul ca nu s-a luat masurile prevazute de legiuirile bisericesti impotriva preotului desfranat, au pus la dispozitia GAZETEI videocaseta cu pricina.

Aratat cu degetul

La vremea la care scandalul sexual in care protagonistul principal a fost preotul Vasile Sabau a erupt in presa, s-a vehiculat, inclusiv, faptul ca in spatele intregii afaceri ar sta un alt preot, Roman Bereteu si ca mediatizarea scandalului ar constitui o razbunare a acestuia.

„Nu am nimic cu Sabau, dar e pacat ca se intampla astfel de fapte rusinoase, care aduc atingere imaginii Sfintei Biserici!”, a sustinut Bereteu, cvhestionat de reporterii GAZETEI. „E problema conducerii Episcopiei si ar trebui sa o rezolve cum trebuie” a mai declarat Roman Bereteu.

Interpelat despre faptele lui Vasile Sabau, preotul vicar al Episcopiei, Vasile Bota, a incercat sa dreaga busuiocul. „Fostul consillier economic Sabau s-a retras din functie din motive personale si slujeste la Biserica «Sfantul Gheorghe».

Episcopia a primit niste adrese si mai multe poze «interesante», ca sa nu spun altfel si plangeri, in urma carora parintele s-a retras si isi vede de slujire. E problema episcopilor, ei decid sau Consistoriul Bisericesc. Noi nu avem acea caseta despre care se tot pomeneste” a afirmat Bota.

Contactat telefonic, Vasile Sabau a refuzat sa faca orice declaratie si, lipsit de politete, ne-a inchis telefonul in nas.

Insa, cei care vor sa dea in vileag mizeriile din curtea Episcopiei Ertodoxe a Oradiei au spus ca nu se lasa pana nu fac dreptate. Preotii, care s-au izgulit impotriva lui Sabau, spun chiar ca vor face tot posibilul ca acea caseta sa fie difuzata pe unul dintre posturile nationale de televiziune.

In speranta ca, in cele din urma, conducerea Bisericii Ortodoxe Romane se va sesiza si va lua masurile ce se impun, inclusiv impotriva celor care au acoperit faptele scandaloase ale preotului Vasile Sabau si ale altor preoti.

Porno star de ocazie

In primele minute ale filmarii, camera ascunsa este indreptata spre un coltar-canapea, aflat in sufrageria unui apartament de bloc.

In imagine apare preotul Vasile Sabau, imbracat intr-un costum negru, si o femeie bruneta, draguta, cu parul negu, pana la umeri, in varsta de circa 30 de ani, imbracata cu o fusta scurta.

Se aseaza alaturi pe canapea. „Al cui e apartamentul?”, intreaba el. „Al unei prietene”, raspunde dama. Vasile Sabau continua: „E frumos. Sa-i platesti.

E pacat sa pierdem un astfel de loc!” Discutia continua si la un moment dat, el ii spune: „Ai aparut ca o furtuna in viata mea!”. Ea intreaba: „Dar cu pacatul acesta cum ramane, parinte?” Raspunsul lui e neconcludent. Dupa cateva minute, incep sa se sarute.

Ea ii desface cureaua si il descheie la slitul pantalonului. Apoi se dezbraca amandoi in pielea goala si incep sa faca sex neprotejat pe canapea, fara sa puna lenjeria de pat. Intai, au ales pozitia „coitus inversus”, adica „ea deasupra”.

Apoi, „preacuviosul” parinte Sabau, dovedind ca stie sa foloseasca limba si la altceva decat la a propovadui cu fariseism Cele Sfinte, ii face femeii sex oral. Lucru care ei ii face deosebita placere. Apoi, fac sex normal. Cand termina, el isi ia chilotii si pleaca la baie. Cand se intoarce, stinge lumina.

Femeia intreaba: „De ce stingi lumina?”. „Nu stiu de ce, am impresia ca ne urmareste cineva!”, spune Sabau. Apoi ea pleaca la baie, in timp ce el se imbraca. Ea revine, aprinde lumina si se imbraca. El incepe sa-i vorbeasca despre familia lui. In cele din urma, cei doi sting lumina si pleaca.